Toon posts:

qpopper + courier (squirrelmail & postfix)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen ben ik bezig met de juiste configuratie van courier voor het gebruik met maildirs. Ik draai red hat 9 en heb postfix met qpopper PERFECT aan de praat...
Nu wil ik graag courier (of een andere imap die nog beter met red hat werkt) aan het maildirprinciepe hangen voor het gebruik van squirrelmail alleen is dit precies wat fout gaat.

Ik krijg courier goed draaiend en dat kan ik zien, de server reageert maar ik kan niet inloggen. Squirrelmail draait maar uiteraard kan ik hier ook niet inloggen...
Op een of andere manier lijkt de de link tussen courier en de maildirs niet goed te zijn, ik heb naar mijn gevoel inmiddels al alles geprobeerd... Kan iemand me een aantal tips geven?

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Welke foutmelding krijg je wanneer je probeert in te loggen? Wat staat er in de logs? Wat heb je in je authdaemonrc? Heb je een maildir aangemaakt in alle home directories? Etc, etc,...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik inlog dan geeft ie een error op de authenticatie in de maillog... op een of andere manier is er geen connectie naar mijn maildirs
De maildirs staan in de home directories van de gebruikers en kunnen er wel post op ontvangen via postfix en post ophalen via qpopper

of bedoel je dat niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 19:34:
Sinds een paar dagen ben ik bezig met de juiste configuratie van courier voor het gebruik met maildirs. Ik draai red hat 9 en heb postfix met qpopper PERFECT aan de praat...
Nu wil ik graag courier (of een andere imap die nog beter met red hat werkt) aan het maildirprinciepe hangen voor het gebruik van squirrelmail alleen is dit precies wat fout gaat.

Ik krijg courier goed draaiend en dat kan ik zien, de server reageert maar ik kan niet inloggen. Squirrelmail draait maar uiteraard kan ik hier ook niet inloggen...
Op een of andere manier lijkt de de link tussen courier en de maildirs niet goed te zijn, ik heb naar mijn gevoel inmiddels al alles geprobeerd... Kan iemand me een aantal tips geven?
Ik heb courier ooit eens geinstalleerd en ik vond het een heel gerommel met de authenticatie. Toen ik laatst Fedora Core 1 installeerde zag ik dat daar een IMAP server genaam dovecot standaard bijzit. Die heb ik even uitgeprobeerd en het werkte probleemloos. Ik ben alleen een beetje van het zelf draaien van IMAP servers afgestapt. Teveel gedoe om het goed te doen, virussen, spam, up to date houden... :(

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je dan via internet je mail regelen als je geen imap draait? Squirrelmail is dan uitgesloten? Of heb ik iets gemist??

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Check of je IMAP server op AUTH via TLS staat.
Gewoon ff telnet localhost 143 ; dan moet je de methode van authenticatie (inloggen) in beeld krijgen.
code:
1
2
3
4
5
XXXXXXX:/home/genotix# telnet localhost 143
Trying 127.0.0.1...
Connected to XXXXXXX.nl.
Escape character is '^]'.
* OK [CAPABILITY IMAP4REV1 X-NETSCAPE LOGIN-REFERRALS AUTH=LOGIN] XXXXXX.nl IMAP4rev1 2001.315 at Wed, 26 May 2004 17:25:18 +0200 (CEST)

Als AUTH op NONE staat is het foute boel, staat het op TLS moet je PAMD installeren / goed configureren.
Ik ben met PAMD nog niet begonnen omdat ik het een beetje kut vind werken.

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmmmmmmmm
hij zegt dit:

Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
* OK [CAPABILITY IMAP4rev1 UIDPLUS CHILDREN NAMESPACE THREAD=ORDEREDSUBJECT THREAD=REFERENCES SORT QUOTA IDLE ACL ACL2=UNION STARTTLS] Courier-IMAP ready. Copyright 1998-2004 Double Precision, Inc. See COPYING for distribution information.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 21:15:
hmmmmmmmmmmmm
hij zegt dit:

Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
* OK [CAPABILITY IMAP4rev1 UIDPLUS CHILDREN NAMESPACE THREAD=ORDEREDSUBJECT THREAD=REFERENCES SORT QUOTA IDLE ACL ACL2=UNION STARTTLS] Courier-IMAP ready. Copyright 1998-2004 Double Precision, Inc. See COPYING for distribution information.
OK, dan handmatig inloggen als volgt:

0 login NAME PASSWORD
0 OK LOGIN Welcome

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
is het niet a login NAAM PASSWORD teminste zo is het bij courier en gezien de banner die jij post draai je courier-imap

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
NO LOGIN FAILED

Is het enige wat ik krijg... Ik wordt er langzamerhand moedeloos van

Verwijderd

lordgandalf schreef op 27 mei 2004 @ 12:54:
is het niet a login NAAM PASSWORD teminste zo is het bij courier en gezien de banner die jij post draai je courier-imap
Wat je ervoor zet maakt niet uit, is gewoon een tagje zodat de software de replies van de IMAP server op verschillende commando's kan onderscheiden. Het tagje wordt ge-echoed in het antwoord.
Pagina: 1