[virus] geen .exe meer etc

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:13

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Ik ben hier een pc aan het repareren waar een paar virusjes opzitten.

Alle snelkoppelingen zijn .lnk geworden en doen niks, .exe files hetzelfde dubbel klik op een exe knipt hem ipv starten.

Ik heb ooit eerder zo'n virus gehad en weet dat het mogelijk is het register zo te modifien dat .exe's weer werken een virus scanner te installeren (of stinger ofzo) en het systeem te desinfecteren.

Echter het zoeken hiernaar heeft niks opgelevert aangezien ik geen specifieke zoek opdracht kan bedenken die op deze situatie slaat.

Weet iemand hier hoe je zo'n virus moet takkelen naast format?

Hell / 0

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59
Snelkoppelingen zijn altijd .lnk :o.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:13

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Dennis schreef op 25 mei 2004 @ 19:33:
Snelkoppelingen zijn altijd .lnk :o.
Hij geeft ze nu weer met een onbekent icoontje en normaal staat er geen .lnf achter.

Hell / 0

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dennis, ik gok dat hij bedoelt dat er ook .lnk in de verkenner staat :p [edit= ja, dat zeg ik :P ]

Maar goed, dit staat dus gewoon in de SA FAQ: virussen & spyware :Y)

.lnk is wat ingewikkelder, die hangt misschien af van je OS, taal, etc. En aangezien je daar niets over zegt, kunnen wij er niets mee.

Dit topic hoort trouwens in Beveiliging & Virussen, maar aangezien dit grotendeels FAQwerk is (en ook in de uitleg van de grote anti-virus sites staat) en het .lnk ook goed is te doen door een export te doen van een gelijksoortig systeem, sluit ik het topic.

Open eventueel in BV een nieuw topic, maar dus dus eerst even wat er in de FAQ staat en geef de benodigde info in dat nioeuwe topic. Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.