[Cd-Brander] LG goed merk?

Pagina: 1
Acties:

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 17:16

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe CD brander te kopen, en nu kan ik voor weinig een LG 52x CD brander kopen. Maar is LG een goed merk? Betrouwbaar? Review's zijn wel positief maar ik vraag natuurlijk naar ervaring. (p.s. de search was kapot, zelfs op Lite-On vond ie nix :P )

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhm, waarom nog een CD brander in deze tijd kopen??? koop een DVD fikker... zoveel kosten die dingen niet meer. In ieder geval heb ik geen ervaring met LG, ik kan je voor CD Rom spelers/fikkers e.d. in ieder geval wel Lite-On adviseren. Zeer degelijke apparaten die lang mee gaan, lezen makkelijk en redelijk snel verschillende gekopieerde cd's, hoge doorvoersnelheid en redelijk stil.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb zelf al bijna 2 jaar een LG 32x-brander, en hij doet het nog steeds :) Ik weet niet of het een supergoed merk is, maar ik heb er nooit problemen mee gehad, dus.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Verscheidene grotere PC fabrikanten gebruiken LG. Veel van die PCs komen met een 3-jaars garantie. Nu wil dat niet alles zeggen, maar als de kwaliteit slecht zou zijn, zouden ze niet al te veel gebruikt worden, daar de fabrikanten dan te veel geld zouden verliezen op garantie werk.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Volgens mij zijn de meeste CDfikkers van dusdanige kwaliteit dat de een niet voor de ander meer onderdoet. Verder is LG oftewel Lucky Goldstar een van Korea grootste HW producenten van Korea. Het zou idd wel eens meer de moeite waard zijn om een DVD fikker te kopen voor ca 100E daar heb je zeker voor de toekomst meer aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 21:47 ]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Ik verkoop redelijk veel LG cd-brander heb er zelf 3 waarvan 1 al 1,5 jaar ofzo en ze doen het allemaal prima. En heb er ook nog geen 1 RMA moeten sturen. Dus wat mij betreft is er niks mis met LG branders.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Heb zelf de zwarte 52* cd writer gekocht 2 weken geleden ofzo. Prima ding. Valt weinig over te zeggen verder.

En over dat 'waarom koop e geen DVD brander': Ik vind de 4.7GB op een schijfje wat veel voor een medium wat zo breekbaar is.

Doe mij maar cdtjes en harde schijven voor nu.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:47:
Heb zelf de zwarte 52* cd writer gekocht 2 weken geleden ofzo. Prima ding. Valt weinig over te zeggen verder.

En over dat 'waarom koop e geen DVD brander': Ik vind de 4.7GB op een schijfje wat veel voor een medium wat zo breekbaar is.

Doe mij maar cdtjes en harde schijven voor nu.
Dan ga je zeker helemaal niet aan de Dual layer DVD's ;)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 17:16

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Ok, ik zou hem wel nemen, maar wrom ik geen DVD fikker koop is omdat ik hem zsm nodig heb, en mn oude is weg (had geleend van iemand, maar die kwam hem mooi weer ophalen :( ) En ik op dit moment maar 30 euri heb.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
LG is in principe van Philips.

Dus LG lijkt me overigens een best goed merk. Alleen over Philips branders kan ik kort zijn: "Voor mij geen Philips branders :9 " [Spreek uit ervaring] Maar dit neemt niet weg dat het dochter bedrijf LG goeie producten produceert zoals cd-rw's [kan].

Zo zijn er meer fabrikanten die dit doen, neem bijvoorbeeld Aiwa. Dit is gewoon een dochter bedrijf van Sony, dit wordt ook bevestigd als je op de handleidingen van Aiwa kijkt. Staat netjes rechtsonderin: "Sony Corporation"

edit:
Net te laat O-)

Besluit je toch om een CD-RW te kopen zou ik inderdaad voor een Lite-On gaan zoals "n00bs" vermeld. [Loopwerk van Plextor. Correct me if i'am wrong :/ ]
Met Sony CD-RW's heb ik overigens ook zeer goeie ervaringen mee..

Het licht er dus een beetje aan wat je wensen zijn en persoonlijke voorkeur. Suc6 ;)

[ Voor 25% gewijzigd door rlkz op 25-05-2004 22:00 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

LG != Philips er bestaat idd een samenwerkings verband maar dit geld alleen voor CRTs en LCD displays.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 22:09:
LG != Philips er bestaat idd een samenwerkings verband maar dit geld alleen voor CRTs en LCD displays.
Hmm oke :9 .

offtopic:
Vond het echter wel vaag tijdens het uitzoeken van een videorecorder dat LG en Philips excact op elkaar leken, voor de technische specificaties en de achterkant van het apparaat. Identiek, toeval maybe :?

I browse with Vivaldi

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Op mijn LG brander staat heel mooi: 'Designed by Hitachi-LG Data Storage Inc.'
Maar of ze wat met philips doen zou ik niet weten, hij bevalt in ieder geval wel.

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 01:47

lSltAlKeR

Time destroys everything!

En uit de fabriek waar lite-on zijn apparaten maakt woorden ook de compaq cd-rom en neem aan tegenwoordig ook voor HP dus ;) 1 pot nat dus . In een B & O Beovision zitten panasonic onderdelen dus ik bedoel maar ........

Ik zou voor ook een Lite-on gaan want die hapt gewoon meer dan mijn plextor :?
Bovendien kon ik geen safedisk 2.x beveiligen afspelen anders gebrand dan in mijn plextor en lite-on wel. Bovendien pakte mijn plextor ondermeer cd's van philips en platimum niet die mijn Lite-on wel pakte dus ga voor een Lite-on IMHO :)

edit:
P.s. hoeveel weinig minder dan 28 eurie. Want LG is duurder dan Lite-on in de pricewatch.
En bij de mediamarkt zag ik hem pas voor 29 eurie. En al heb je daar je bekkie bij je krijg hem misschien wel mee voor 25 eurie :P

edit:
2e

edit:
Op dat bedrag kan je eigenlijk gewoon niet meer afdingen :+
x86-based schreef op 25 mei 2004 @ 21:57:
LG is in principe van Philips.

Dus LG lijkt me overigens een best goed merk. Alleen over Philips branders kan ik kort zijn: "Voor mij geen Philips branders :9 " [Spreek uit ervaring] Maar dit neemt niet weg dat het dochter bedrijf LG goeie producten produceert zoals cd-rw's [kan].

Zo zijn er meer fabrikanten die dit doen, neem bijvoorbeeld Aiwa. Dit is gewoon een dochter bedrijf van Sony, dit wordt ook bevestigd als je op de handleidingen van Aiwa kijkt. Staat netjes rechtsonderin: "Sony Corporation"

edit:
Net te laat O-)

Besluit je toch om een CD-RW te kopen zou ik inderdaad voor een Lite-On gaan zoals "n00bs" vermeld. [Loopwerk van Plextor. Correct me if i'am wrong :/ ]
Met Sony CD-RW's heb ik overigens ook zeer goeie ervaringen mee..

Het licht er dus een beetje aan wat je wensen zijn en persoonlijke voorkeur. Suc6 ;)
Loopwerk van plextor. Heb ik ook wel is van gehoord. Maar das hetzelfde als. Alcohol van ethanol :P Er zit toch wel einig kwaliteits verschil tussen de onderdelen. Kom ik wel aan met me Beovision en panasonic maar toevallig zijn dat exact de zelfde onderdelen 8)

[ Voor 70% gewijzigd door lSltAlKeR op 26-05-2004 09:34 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Ik heb twee branders van LG gehad, omdat er niks anders was in de winkel, dan moet je wat.

Nou 3 week 30 cd tjes ofzo, blinde vinken, wouden niet meer schrijfen en lezen.
Pagina: 1