Toon posts:

raar beep probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

Ik heb een probleem en het begon allemaal zo:

Ik denk vannou ik moet men pc ook maarweer eens effe update!

Dus iik haal een 2e hands moederbord bij onze pc boer weg en wel de: matsonic Ms8147 sr. Nou daar heb ik even geheugen (pc 2100)bij gehaald, ook 2e hands. Ik doe daar nog even tijdelijk mijn oude cpu op, een 1200 thundirbird. Nou alles loopt geweldig, geen problemen! Nou nu heb ik maandag men oude moederbord, en proc en geheugen verkocht, en voor dat geld heb ik een 2600+ gehaald. Nou ik hem erin doen alles is mooi en goed! Nou ik run even speeds fan, om te kijken hoe warm hij word. Nou schrik ik me dood, er word iets 60 graden! en ineens staat men pc muurvast. Dus ik druk op reset. Nou toen begon hij te piepen. Hele lange beepen. Dus ik denk, geheugen fout. Dus ik haal even een ander plankjuh geheugen. maar toen ik deze erin deed, weer precies hetzelfde. Het was niet de cpu die zo warm werd, maar temp 2! . Nou ik denk, dan haal ik hem even helemaal leeg, met nioets erop, ik hoor niets, doe de cpu erop begint hij weer met dezelfde piepjuhs. Nou ik doe het geheugen erin, weer hetzelfde. Ik doe de videokaart erbij, nog steeds hetzelfde! nou is mijn vraag: Hoe kan ik dit nou even oplossen. Wat kan ik hierno u nog mee!

Verwijderd

ja, mischien klink ik wel als een n00b, maare...al aan het mobo gedacht? of kan dat niet? ja, ik heb niet zoon verstand van die biepjes enzo, er was ergens zoon lijst met wat er met die biepjes bedoeld werd, ik weet alleen zelf niet waar, iemand anders die dat weet?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
stop eerst is met rotzooi er BIJ te doen
pak 1 reep geheugen waarvan je weet dat het goed is, en 1 cpu met koeler waarvan je weet dat die goed is

dan douw je dat er in en ga je testen
beepjes is pc uit, en nakijken

je kan opzoeken welke beepjes wat betekenen (staat dacht ik zelfs hier op got in een illustere faq)

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/index.htm

het kan ook nog zo zijn dat na die reset je cpu nog steeds te warm was (of al kapot) en dat ie het dan niet meer doet, maar ik denk dat je even die beepjes op moet zoeken

[ Voor 12% gewijzigd door BasieP op 25-05-2004 19:29 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is dat mobo ook lekker gaar gebakken!

Geheugen is goed, cpu lijkt oke!

Dus dan ligt het aan het mobo, morgen even een nieuwe halen!

• BasieP
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 19:27:
volgens mij is dat mobo ook lekker gaar gebakken!

Geheugen is goed, cpu lijkt oke!

Dus dan ligt het aan het mobo, morgen even een nieuwe halen!
aan 'lijkt ok' hebben we niks aan he..
kan van alles mee gebeurd zijn ondertussen. dus testen die hap.. niet aannemen dat..

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik die dan testen?:S

• BasieP
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 19:36:
en hoe kan ik die dan testen?:S
ander mobo? winkel desnoods

maar zoek eerst die piepjes maar is uit. dan weet je iig wat de bios denkt dat er fout zit

Verwijderd

Topicstarter
jah daar snap ik namelijk dus helemaal niets van!

Ik heb gewoon een kut mobo! :S

• BasieP
BasieP schreef op 25 mei 2004 @ 19:27:
stop eerst is met rotzooi er BIJ te doen
pak 1 reep geheugen waarvan je weet dat het goed is, en 1 cpu met koeler waarvan je weet dat die goed is

dan douw je dat er in en ga je testen
beepjes is pc uit, en nakijken

je kan opzoeken welke beepjes wat betekenen (staat dacht ik zelfs hier op got in een illustere faq)

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/index.htm

het kan ook nog zo zijn dat na die reset je cpu nog steeds te warm was (of al kapot) en dat ie het dan niet meer doet, maar ik denk dat je even die beepjes op moet zoeken
stappenplan voor n0c3r:
1: KLIK op die linkjes
2: ALLES lezen
3: nog een keer lezen
4: op je desbetreffende bios klikken
5: WEER lezen
6: opgelost

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-08 14:24

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmmmm je had toch wel een cooler op je cpu gemonteerd he?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
jash duh!

nou zegt hij iets vaags van bios chek sum error, en dan wil die van een diskkette gaan lezen! :S

• BasieP
nog steeds piepjes? en zo ja: al uitgezocht?

bios checksum error kan door veel dingen komen, meestal zet ie het na 1x booten (POST) weer goed, en soms moet je even op F1 of F2 drukken ofzo

daarna zou ie die checksum error niet meer moeten krijgen. en als je van diskette wil lezen, dwz booten, dan is je hd niet gevonden waarschijnlijk. Of hij staat niet bij boot opties in bios

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Als ik je verhaal zo lees dan kun je je ook afvragen of de processor nog wel ok is...

Controleer je BIOS instellingen en zet evt. temp controles (tijdelijk) uit.

Ofwel de Cmos batterij (voedt de cmos (duh) en houdt de BIOS instellingen vast) is leeg... Zo'n 2032 batterijtje kost maar een paar Euro!

Enne ik vind het onacceptabel dat je zegt dat je "gewoon een kut mobo oid" hebt!
Let dus ook een beetje op je taalgebruik!!! Het komt op mij als gefrustreerd en asociaal over.

Het is geen kunst te leren vloeken, maar probeer eens daarvan af te geraken....

[ Voor 111% gewijzigd door Nulnulnix op 25-05-2004 22:18 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Misschien is je Northbridge wel doorgefikt, die kunnen ook aardig heet worden.

Verwijderd

Topicstarter
ik neem dat setje morgen mee naar de winkel, en leg het uit, dan testen ze het maar! en anders, vraag ik men geld terug!

Maar hoe moet ik nou de bios weer rechtzetten als iknergens op kan drukken?

Mijn cpu is nog oke, anders krijg ik geen beeld, en dan gaat hij ook de diskette driver niet chekken lijkt mij!

Verwijderd

Topicstarter
haha, alles is nogh goed, moederbord heb ik geclaimd, enb ik heb morgen een goed werkende a7v8xx moederbord! :D

bedankt voor jullie hulp!
sorry ik zie dat ik net een half uurtjuh te vroeg was...:D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 19:17 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- de voertaal op GoT is Nederlands, graag een beetje begrijpelijk posten
- GoT != MSN, kijk onderaan een 'reply' scherm voor smilleys die hier wel werken
- als je een topic opent, doe wat voorwerk, we willen graag specs e.d. zien. Geen mens die op basis van de info die je hier geeft iets zinnigs kan zeggen :/ Bovendien loop je na reacties van anderen constant vragen te stellen die gewoon in de FAQ beantwoord zijn of met werkelijk minimale inspanning van jouw kant op te lossen zijn.

Die half uur te vroeg is niet erg, de bovenstaande punten wel, te meer omdat je er werkelijk keer op keer al op gewezen bent :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.