divx->dvd audio loopt na een tijdje achter

Pagina: 1
Acties:

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:33
Ten eerste hoop ik dat dit topic nog niet aan de orde is geweest. Maar aangezien de search niet werkt gok ik het er op.

Het probleem is dat ik na het omzetten van een divx bestand met ondertiteling naar dvd ik op een gegeven moment een hapering in de film krijgt (met rare kleuren enzo) en daarna loopt het geluid achter. Dit heb ik al met 2 films gehad terwijl het divx bestand gewoon goed is.

De procedure die ik volg:
1. Met virtualdub 1.5.10 voeg ik de .ssa ondertiteling toe en sla ik de wav in full processing mode op.
2. Ik start de frame server in virtual dub om het in tmpgenc plus 2.59.47.155 op te halen.
3. Ik open tmpgenc en selecteer het formaat Pal(16:9) omdat het 25fps film is en selecteer de .vdr en de .wav.
4. Daarna druk ik op clip frame om de ratio naar "Full screen (keep aspect ratio 2)" te veranderen.
5. De output wordt *****.mpg en deze author ik met tmpgenc dvd author naar dvd maar aangezien daar de fout er al in zit kan het daar niet aan liggen.

Verder draai ik dit alles op windows xp.

Wie heeft er een oplossing? Misschien een andere procedure?

Alvast bedankt...

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Het kan zijn, dat het geluid in mp3 variabele bitrate is (vbr) in dat geval moet je iets van nandub of virtualdubmod gebruiken.

offtopic:
is het trouwens veel werk om ondertiteling in de film te zetten?

Sometimes human's are...

• mastair
Ok, ik heb nu geprobeerd met o.a. virtualdubmod volgens de tutorial op www.sectie.be maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Weet iemand wat nog meer de oorzaak kan zijn?

Verwijderd

de divx is beschadigd en helaas..hier is niets aan te doen, geloof me ik doe dit al jaren

• mastair
Dat is dan toch wel gek want als ik de gewone divx afspeel werkt het perfect en loopt het geluid tot op de laatste seconde synchroon.

Ik heb hem trouwens meerdere malen ge-encode en het gebeurt ook dat het geluid op een andere plaats asynchroon begint lopen.

[ Voor 33% gewijzigd door mastair op 29-05-2004 10:27 ]

Verwijderd

zo heb ik dus ook ged8....maar goed je hoeft me niet te geloven, 't is alleen zonde van alle tijd en moeite

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Inderdaad, als je een rotte divx afspeelt heb je vaak weinig last. Als je een rotte divx gaat bewerken, dan verlies je bijna altijd de audio synchronisatie. Dit komt waarschijnlijk omdat de originele timestamps van de audio en video streams verloren gaan, volgens mij is hier weinig aan te doen.

Je zal dus je ondertitels met een filter (directvobsub o.i.d.) er realtime onder moeten plakken, dan gaat alles prima. Als je player dat niet ondersteund, dan moet je eens naar zoomplayer kijken, daar is het me tot nu toe altijd mee gelukt.

Too many people, making too many problems

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:21

Magic666

No one's neighbour!

hmmm ik heb dat probleem dus ook met een divx naar svcd!
Al ik virtualdubmod wil gebruiken krijg ik een melding: ACM reported error on audio decompress (b)

Betekend dat dus een rotte divx?

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Magic666 schreef op 29 mei 2004 @ 11:34:
Betekend dat dus een rotte divx?
Dit heeft natuurlijk niets met de DivX codec te maken, je avi bestand is gewoon corrupt. Een paar beschadigde frames, of zoiets. Dit gebeurd wel vaker.

Too many people, making too many problems

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:21

Magic666

No one's neighbour!

ik heb videofixer erover heen laten gaan en nog steeds die achterstand..... damn!
Dan maar niet ;)
Pagina: 1