Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Kwestie van je BIOS zo instellen dat hij eerst van CD wil booten, en de rest zou voor zich moeten wijzen...
Edit:
Damn, ben weer eens spuit elf...
Alhoewel, dezelfde minuut, moet kunnen...
[ Voor 21% gewijzigd door Brede P op 25-05-2004 19:04 ]
Nog afgezien van de vraag of je het moet willen doen, aangezien XP alleen wat extra´s heeft tov 2000, die je stuk voor stuk uit kan zetten.
edit: is dit soms een beetje noobish dat 3 mensen in 1 minuut antwoord kunnen geven?
[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 25-05-2004 19:07 ]
me pa weet er meer van (heeft et schijnbaar vaker gedaan, ik niet), dus ik vraag em zo wel
ik doe et meestal via een W98 bootdiskje, en dan gewoon een FAT(32) partitie maken en W2K installen met de flop er in (zorg dat je SmartDrive op de flop hebt, scheelt je veel tijd).
dan na de install convert ik de FAT32 gewoon naar NTFS en ga verder
edit: ik lees niet
maar als je sowieso CD's kan booten, boot dan je W2K CD
[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 25-05-2004 19:07 ]
Maar op de cd staat: makebootdisk, kan ik dat op een of andere manier niet verbouwen in de ifi files dat het werkt?
Sorry, maar dis de eerste keer dat ik het installeer op een laptop
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
een kopie boot toch ook gewoon? teminste, als het een 1-on-1 copy is, boot de kopie ook welLED-Maniak schreef op 25 mei 2004 @ 19:10:
Ik heb nu niet het origineel bij de hand. Alleen kopietje van het origineel.
Maar op de cd staat: makebootdisk, kan ik dat op een of andere manier niet verbouwen in de ifi files dat het werkt?
Sorry, maar dis de eerste keer dat ik het installeer op een laptop
Nee, helaas, ik krijg de melding dat hij een NT.. bestand mist en ik maar de 3 bekende restart knopjes moet indrukken.FireWurX schreef op 25 mei 2004 @ 19:11:
[...]
een kopie boot toch ook gewoon? teminste, als het een 1-on-1 copy is, boot de kopie ook wel
Wat bedoel je trouwens met die win98 boot disk?
Ik kan misschien op een ander CD-R de cd zetten + de bootdisk van win98?
Zou dat lukken?
[ Voor 19% gewijzigd door LED-Maniak op 25-05-2004 19:17 ]
dan boot je nog een keer met de pasgemaakte bootCD, en dan na het starten gooi je de W2K CD er in.
dan ga je naar X:\i386 toe en start je WinNT.exe, en je zou de installatieprocedure voor je neus moeten krijgen.
na de install convert je je FAT partitie gewoon naar NTFS en je werkt verder
edit: win98 bootdisk == opstartdiskette van Windows 98
edit2: waar X: uiteraard vervangen word door de letter die aan je CDromspeler is toegekend
[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 25-05-2004 19:24 ]
Als ik met nero een bootdisk maak(icm de 98 statrup) kan hij de windows mappen niet meer vinden
Verwijderd
Wat je nodig hebt zijn de bestanden uit the i386 folder op je installatie cd. Deze setup bestanden moet je ofwel op je hard disk hebben ofwel op een CD.
Je hebt niet toevallig een USB disk? En die setup cd die je gebruikt is die wel goed? Ik bedoel staan alle setup bestanden er wel op of zitten er misschien krassen op de cd? Je kan op vele mannieren dit doen... de vraag is wat voor jouw op dit moment het makkelijkste is. Het lijkt erop dat je het jezelf niet TE moeilijk moet maken.
Hmmm raar idee krijg ik net... kan je niet even windows 98 erop zetten en dan de windows XP erin doen om win 98 te updaten?
op de harddisk bedoel je? dat kan wel kloppen, want meestal draait XP op een NTFS partitie. je moet de partitie verwijderen met FDISK (staat op de 98 bootdisk).LED-Maniak schreef op 26 mei 2004 @ 08:28:
Nou, neehoor, het werkt niet.
Als ik met nero een bootdisk maak(icm de 98 statrup) kan hij de windows mappen niet meer vinden
je maakt dan een nieuwe FAT32 partitie aan, en draait daar FORMAT op.
dan moet je naar de CD gaan en de installatie starten door WinNT.exe uit de i386 map te starten.
Verwijderd
Greets
superB
Verwijderd
Waarschijnlijk kun je op je laptop via een 'F' toets ( zie handleiding )
een tijdelijke boot selectie maken, zo hoef je je bios niet veranderen.
BruzaQ