Toon posts:

CHMOD werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Ik wil een CHMOD 777 voor mijn .txt bestand uitvoeren. Het .txt bestand is bedoeld voor een shoutbox.

Ik gebruik WS_FTP Pro, telkens als ik alle vakjes aanvink en op 'ok' druk krijg ik het volgende: '500 unknown command'

Iemand een idee wat ik fout doe, of hoe ik het op kan lossen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 18:12 ]

Verwijderd

Om wat voor server gaat het? Als het om een Windows server gaat dan is het niet raar dat het niet werkt, deze commando's zijn namelijk Unix based :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben niet zo`n expert op dit gebied.

Het gaat om een shoutbox voor op mijn webpage, deze upload ik met WS_FTP Pro naar mijn @Home webspace.

Op dat .txt bestand moet ik een CHMOD 777 uitvoeren, volgens de readme die erbij wordt geleverd. (ik heb een shoutbox scriptje gedownload namelijk..)

Ik hoop dat je genoeg met de info kan :)

Opmerking: Zo heb ik het gedaan (in WS_FTP): http://www.zachjorgensen.net/za/chmodtutor.html --> Zie 777 plaatje.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 18:26 ]

Verwijderd

Je zou aan de helpdesk kunnen vragen wat voor besturingssysteem er wordt gebruikt om jouw webspace te hosten en of deze wel CHMOD commando's ondersteunt. In wat voor taal is de shoutbox geschreven? HTML + ASP/PHP?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk niet dat het toegestaan is om chmod 777 uit te voeren op je @home webspace. Bij mij werkt het ook alleen op m'n account op de uni en niet voor mijn provider Demon.

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
wwillem schreef op 25 mei 2004 @ 18:43:
Ik denk niet dat het toegestaan is om chmod 777 uit te voeren op je @home webspace. Bij mij werkt het ook alleen op m'n account op de uni en niet voor mijn provider Demon.
dat is als het goed wel toegestaan, (kan dat nu ff niet nakijken)
probeer eens site chmod 777 <file>
( bij <file> natuurlijk de naam van je file(s) )

[ Voor 7% gewijzigd door 666AnGeL op 25-05-2004 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 18:36:
In wat voor taal is de shoutbox geschreven? HTML + ASP/PHP?
Ja dat klopt, HTML & PHP. Ik zal het ook even navragen aan @Home.

@ Angel666: Hoe/waar precies invullen? In de InternetExplorer balk?

En dan zoiets(?): 'chmod 777 *link naar .txt bestand*'

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 20:18 ]

Pagina: 1