Toon posts:

V600 probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn V600 al een week met Vodafone. Alleen GPRS,MMS en WAP krijg ik niet aan de praat. Ik heb alle links en tips al gevolgd uit de V600 topics.

Ik ben inmiddels bij een Vodafone winkel geweest en die gast kon me ook al niet helpen. Automatische sms'jes (via Vodafone en motorola) werken ook niet???

Ik heb nu in totaal 5 webprofiles staan. Waarvan 3 van Vodafone (MMS,GPRS en live), deze staan op slot. De twee overige heb ik zelf ingevoerd.

Op het moment dat ik op start druk, zegt de tel. "geen netwerk". Je ziet daarvoor wel het tijdblakje snel vollopen. Bij het versturen van een MMS zegt ie dat het mogelijk is en of ik het weer wil proberen.

Nu hoop ik dat er iemand is met een oplossing.

ps. Ik woon zelf in Nijmegen dus als iemand het kan fixen?? Zou TOP zijn!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 18:07 ]

Verwijderd

mischien is dit niet de oplossing maar ik heb gehoord dat je vodafone live eerst moest activeren? mischien kan iemand anders je daar meer over vertellen.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 16:08
idd dat kan het zijn, maar lijkt me stug omdat je al bij vodafone bent geweest :P
1200 bellen en dan instructies volgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 25-05-2004 19:06 ]

Verwijderd

Hier een stukje dat ik eerder in de gesloten topic over de V600 postte:

Nog ff wat over het bekende "bestandstype niet herkend"probleem....
De plaatselijke Vodafone Citypoint zei er het volgende over toen ik met mijn door Vodafone gemailde instellingen langs kwam aldaar:"Vodafone ondersteunt dit type (V600) nog niet dwz het zit nog in de testfase en dus kunt u er niet mee wappen MMs'en e.d....dat kan pas over een week of 3....bovendien kloppen deze instellingen ook niet".
De V600 is dus nog niet officieel ondersteunt door Vodafone en daarom bied Vodafone deze diensten nog niet aan op dit type toestel...je kunt dus ook nog geen abbo-tje afsluiten via Vodafone met dit toestel wel met de V525, wel kun je via andere (o.a, Bel Company) een abbo-tje afsluiten met dit toestel maar daar heeft Vodafone niks mee te maken...ze ondersteunen 'm simpel gezegd nog niet!

Later heb ik nog contact gehad met de 2nd line support van Vodafone ...diverse andere instellingen weer geprobeerd maar helaas zonder sucses.
Ze gaan het verder onderzoeken en bellen terug zodra ze een antwoord hebben,...dus wordt vervolgd!!

Ruud 8)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dan rest er dus niks anders dan afwachten.

Nu deze toch open is.......het volgende nog:

http://home.planet.nl/~viss3662/V525/dktutorial.html

Via deze link wilde ik met mijn (Motorola USB) datakabel met MMS, de te veel aan webprofielen verwijderen en gamez uploaden. Helaas krijg ik deze ook niet aan de praat. Kortom ben aardig gefrustreerd aan het worden.

Het standaard phoneprogje werkt goed. Op het moment dat MMS draait kan die de telefoon wel serieel uitlezen. Als ik echter naar het java tabblad ga. Krijgt ie geen verbinding meer. Dit waarschijnlijk omdat de instelling dan op USB moet staan. Hij geeft dan aan phone reageert niet.

Hetzelfde probleem ondervind ik ook met het progje Midway.

Het enige wat bij mij anders is bij mij XP geeft het volgende niet aan:
Installeer MSS 3.2.3.
Eerst moeten de P2K drivers geinstalleerd zijn.
Verbindt je V525 met de pc, de eerder geinstalleerde USB modem drivers worden hierbij geladen
Open nu Motorola Service Software 3.2.3
XP herkent nu nieuwe hardware die op dezelfde manier moeten worden geinstalleerd als de USB Modem drivers.
Kies voor handmatige selectie van de map waarin de USBMOT2000.INF van de P2K driver staat.
Herhaal dit bij elke nieuw gevonden adapter (totaal 4).
Als er staat dat de nieuwe hardware goed is geinstalleerd ga je naar het tabblad Java Apps.
Is er een andere manier om die p2k drivers te instaleren??

ps. Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, ik wil gewoon gamez spelen!:P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me hiermee verder kan helpen??? :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 17:41:
Heb je dit probleem nog?

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik herken dat probleem heb het momenteel ook met m'n v525@v500/v600, omdat mijn gsm merendeels een v600 is wil het bij mij ook nu nog niet voor geen meter werken. Dat live! boeit me niet veel maar wel de mms functie via live!. Smsjes werken volgensmij nog wel, mag ik hopen...

Zijn bij jullie ook datakosten berekend voor het downloaden van ontvangen mmsjes uit je Berichten Inbox, die vervolgens niet gedownload worden???

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 22:46

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ervanuitgaande dat je een abonnement hebt zou ik nog even langsgaan in de winkel. Laat ze checken via distributie support of jouw live/gprs wel goed op het netwerk staat.

Je kan ook proberen een netwerkupdate te doen, hierdoor wordt je weer opnieuw op het netwerk gezet. Dit wil nog wel eens helpen :

- Stop je simkaart in een GRPSloos toestel.
- Probeer een ander netwerk (bijv. KPN) te selecteren. Dit lukt uiteraard niet
- Terugzetten op Vodafone
- Simkaart in je eigen V600 doen en nog eens proberen

Als je pre-paid hebt, kijk of je via 1200 bellen, dan optie 3, optie 5, optie 1 je VFLive! al geactiveerd hebt. Heb je dat, dan kan je alsnog even een netwerkupdate proberen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

• robert-630
  • Niet online
Iemand die nog een oplossing heeft, anders dan wachten op nieuwe software van vodafone/motorola??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 17:41:
Mail me maar ff op Venus_v600@hotmail.com

Verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt iig bij Vodafone. Ze ondersteunen Live nog niet voor de V600. betekent dat je alleen gebruik kan maken van hun homepage.

USB probleem krijg ik maar niet opgelost!! Hier baal ik wel van want ik heb inmiddels 5 profielen die ik weg wil hebben plus nog wat pics, etc.

• robert-630
  • Niet online
ik wel!

Maar k heb een v525@V500/V600 (menu is van een V600).
Maar ik kreeg een mms van vodafone ook niet geopend, (ze lieten me er zelfs voor betalen, terwijl ontvangen gratis is normaal) Hiervan heb ik nog niet een mmsprofiel van secure.mouse2mobile.com laten toe sturen maar de instellingen van vodafone.nl overgenomen. (die webprofielen van die ene site zijn namelijk gelockt, dus kan ik ze niet gemakkelijk verwijderen.)

Op normale V600's werkt dat dan ook nog niet? Zo nee, kan je hetzelf dan aan de praat krijgen..?
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 18:05:
Bij het versturen van een MMS zegt ie dat het mogelijk is en of ik het weer wil proberen.
en lukt dat dan?

[ Voor 14% gewijzigd door robert-630 op 18-06-2004 14:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 12:44:
[...]
USB probleem krijg ik maar niet opgelost!! Hier baal ik wel van want ik heb inmiddels 5 profielen die ik weg wil hebben plus nog wat pics, etc.
Ik ben de Queen of V600 USB problemen (nou nee, ik heb gewoon iedereens oplossingen goed gearchiveerd), dus mail me maar ff op Venus_V600@hotmail.com. Ik heb een site waar wel wat goede drivers e.d. opstaan, maar die mag ik hier niet posten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:50:
Kijk dan rest er dus niks anders dan afwachten.

Nu deze toch open is.......het volgende nog:

http://home.planet.nl/~viss3662/V525/dktutorial.html

Via deze link wilde ik met mijn (Motorola USB) datakabel met MMS, de te veel aan webprofielen verwijderen en gamez uploaden. Helaas krijg ik deze ook niet aan de praat. Kortom ben aardig gefrustreerd aan het worden.

Het standaard phoneprogje werkt goed. Op het moment dat MMS draait kan die de telefoon wel serieel uitlezen. Als ik echter naar het java tabblad ga. Krijgt ie geen verbinding meer. Dit waarschijnlijk omdat de instelling dan op USB moet staan. Hij geeft dan aan phone reageert niet.

Hetzelfde probleem ondervind ik ook met het progje Midway.

Het enige wat bij mij anders is bij mij XP geeft het volgende niet aan:

[...]

Is er een andere manier om die p2k drivers te instaleren??

ps. Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, ik wil gewoon gamez spelen!:P
Je moet op het eerste tabblad niet kiezen voor serieel maar usb en dan read phone. Blijven drukken op het knopje tot ie hem leest (bij mij meestal na 3x drukken). Als ie tussendoor om drivers vraagt, verwijs je naar het mapje met p2k drivers.
Ga naar tabblad 'java' (ik doe het uit mn hoofd, dus ik heb misschien wat woordjes verkeerd), dan enable java loader of iets dergelijks. Nu kabel uit je GSM en je GSM opnieuw opstarten!!!! Ga als hij weer opgestart is naar instellingen - java instellingen - applicaties laden. Hij vraag je de kabel erin te doen, dat doe, even lekker goed erin klikken. Dan zegt ie 'J link actief'.
Ga nu naar midway, probeer elke keer een ander compoort uit tot ie niet meer zegt dat die niet beschikbaar is (dus als ie niets zegt is het ok) en dan kies je een .jad bestand en ga je los!

• robert-630
  • Niet online
@ Bidle en andere v600 of V525@v600 gebruikers:
Lukt het verzenden/ontvangen van mms-berichten wel ??
Bij lukt het ontvangen zoals eerder genoemd niet, verzenden nog niet uitgeprobeerd.

Verwijderd

robert-630 schreef op 19 juni 2004 @ 15:03:
Lukt het verzenden/ontvangen van mms-berichten wel ??
Bij lukt het ontvangen zoals eerder genoemd niet, verzenden nog niet uitgeprobeerd.
Ja hoor, ik kan beiden probleemloos met V600 T-Mobile en firmware/flex in sig.

• robert-630
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 18:53:
[...]

Ja hoor, ik kan beiden probleemloos met V600 T-Mobile en firmware/flex in sig.
oow wacht moet ff mijn vraag veranderen, het gaat in mijn geval om vodafone mms.
dus:

Lukt het verzenden/ontvangen van mms-berichten met vodafone ?? :)

• robert-630
  • Niet online
robert-630 schreef op 20 juni 2004 @ 23:26:
[...]

oow wacht moet ff mijn vraag veranderen, het gaat in mijn geval om vodafone mms.
dus:

Lukt het verzenden/ontvangen van mms-berichten met vodafone ?? :)
niemand ??

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik kijk niet zo vaak meer in deze thread, maar ja het lukt gewoon!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 18:15:
[...]

sorry, ik kijk niet zo vaak meer in deze thread, maar ja het lukt gewoon!!
May-b is het beter als we dit topic maar laten sluiten en je vraag naar Het Motorola V600 topic (deel 2) overbrengen (ik zag dat je daar al mee bezig was). Daar heb je sowieso meer slagingspercentage..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 19:15:
[...]

May-b is het beter als we dit topic maar laten sluiten en je vraag naar Het Motorola V600 topic (deel 2) overbrengen (ik zag dat je daar al mee bezig was). Daar heb je sowieso meer slagingspercentage..
Prima, mijn prob's zijn al opgelost. Ik had hem tijdens het opschonen-verhaal even geopend.

• robert-630
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 23:58:
[...]

Prima, mijn prob's zijn al opgelost. Ik had hem tijdens het opschonen-verhaal even geopend.
ja hij kan dicht, in het moto-v525 topic is de oplossing ''gevonden''.
slotje is dus gewenst ;)
Pagina: 1