[USB] 10.3 Panther USB transfer problemen

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik weet niet in hoeverre het een domme vraag is. Ik dacht verlost te zijn van Apple ;) maar sinds kort staat er op mijn bureau naast een PC ook een prettig ogende G5, Dual 1.8Ghz met 2GB mem. Prettig ding en werkt lekker snel.

Ik heb alleen 1 raar probleem. Wanneer ik via een USB poort (heb alle gaten nu gehad) foto's vanaf onze F717 in mijn mac zet dan maakt hij schijnbaar tijdens transfer zoveel fouten dat ik de JPG bestanden of helemaal niet kan openen, of ze wel kan openen maar het bestand verder 1 zooitje is, meestal onherkenbaar.

Ben dus even met cam etc naar mijn collega gegaan die op een G4 werkt onder OSX (dus de wat oudere). En daar gaat het helemaal zonder problemen. Heb verder alle updates gedraait die hij nog kon vinden maar blijf het probleem houden.

Iemand misschien een tip? Ik zou bijna denken dat het iets met USB2.0 te maken heeft, geloof namelijk niet dat de G4 van mijn collega dat al heeft.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Al geprobeerd met een losse Kaart reader?

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan proberen er een USB 1.1 hub tussen te hangen en te kijken of hij het daarmee wel klaarspeelt.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
De USB2 poorten van de G5 zijn inderdaad wel brak. De tranfer speeds liggen ook gewoon 2 keer zo laag bij de G5 dan bij een Powerbook bijvoorbeeld. Maar eigenlijk denk ik niet dat dit er iets mee te maken heeft.

Probeer het anders een onder een andere gebruiker ivm "vreemde" software of anders een nieuwe installatie daarnaast, of opstarten van een externe HD. Zolang er maar een ander systeem word gebruikt.

Probeer voor de zekerheid de nieuwste G5 firmware nog eens te installeren, misschien is daar iets fout gegaan?

Als je dit probleem dan nog steeds hebt zou ik eens naar een Apple Service Provider stappen en je machine afleveren. Waarschijnlijk heb je in dat geval een half kapot logicboard. :/

offtopic:
he frim! jij hier?

[ Voor 5% gewijzigd door Sage op 25-05-2004 20:00 ]

kleurbleur.nl