Te slappe voeding voor geforce FX5900 XT?

Pagina: 1
Acties:

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 15:55
Ha tweakers,

Ik ben van plan om een Club3D Geforce FX5900 XT aan te gaan schaffen nu las ik op www.kieskeurig.nl dat je daar minstens een 350W voeding voor nodig hebt.
Nu heb ik een 300W voeding die al in mn kast ( http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=410&cat=9 )zat ingebouwd.

Voeding specs:
Merk: ??? :|
Model: LC-B300ATX
+3,3V +5V +12V -12V -5V +5VBD
28A 30A 15A 0,8A 0,3A 2A

Weet iemand of deze voeding dat aankan? Zo niet wat voor één zou ik dan moeten aanschaffen?

Ik heb de search gebruikt die het na een aantal keren zoeken niet meer deed (hij kon op eens niks meer vinden), google ook al en een aantal andere site's waar ik niks kon vinden...

Alvast bedankt,

Verwijderd

Wat zijn je verdere specs?? Als er een niet te zware cpu in zit moet het volgens mij wel lukken. En anders een goeie Enermax of Zalman voeding.

Verwijderd

Dit is voor ons onmogelijk om aan te geven. Het kan werken, het kan ook niet werken. E.e.a. hangt af van de overige configuratie van je PC, maar ook van in hoeverre jouw voeding daadwerkelijk de opgegeven waarden haalt. Bij de wat goedkopere voedingen geldt dat ze de waarden meestal totaal niet halen.

Een kwestie van experimenteren dus. Een ding kan ik je wel vertellen; dat een FX5900XT niet werkt als je een 300Watt voeding hebt is pertinent onwaar. Het kan werken, het kan ook niet werken. Als het niet werkt, is de voeding wel een van de kandidaten om te bekijken.

• jaspernts
Hoi,

Ik heb een ASRock K7S8X moederbord, een AMD Athlon XP 2500+ (niet overklokt enz.) verder zit er niks in behalve een fan met 3 ledjes in de kast en de geluidskaart zit in het moederbord lekker makkelijk en toch best goeie kwaliteit ;)

Kan trouwens mijn videokaart er van kapot gaan als de voeding het niet aankan?

[ Voor 15% gewijzigd door jaspernts op 25-05-2004 17:08 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:37

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb ook een fx5900xt met een 300watt onekend merk (inmiddels vervangen door een 350watt van levicom)

Met de 300watt draaide men 12v lijn op 11.63v, en als ik hem streste zakte hij zelfs naar de 11.5

De Nederbelg !

• Iavak
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Nope

Verwijderd

theedoek schreef op 25 mei 2004 @ 17:07:
Ik heb een ASRock K7S8X moederbord, een AMD Athlon XP 2500+ (niet overklokt enz.) verder zit er niks in behalve een fan met 3 ledjes in de kast en de geluidskaart zit in het moederbord lekker makkelijk en toch best goeie kwaliteit ;)
Geen harde schijven? Geen CD-rom? Zal een saaie computer zijn dan.. juist HD's kunnen het verschil maken.. vermeld dus even je volledige configuratie :)
Kan trouwens mijn videokaart er van kapot gaan als de voeding het niet aankan?
Alles kan, maar dit is wel hoogst onwaarschijnlijk. De kans daarop is net zo groot als dat ie gewoon kapot gaat imo. Ik zou me daar geen zorgen over maken.

Ik wil nog eens benadrukken dat ook al post je hier je hele configuratie, en zou een dergelijke config gewoon moeten kunnen op die voeding, dat dit geen garantie is dat het ook daadwerkelijk werkt. Dit vnl. omdat je de specs op zo'n voeding redelijk kunt negeren; hij houdt zich er toch niet aan.

Gewoon proberen dus, en dat kan vrij risicoloos.

• jaspernts
Er zit een Maxtor 14Gb 5600rpm in en een Philips 36x cd-rom speler in.
Dus op een rijtje:

Asrock K7S8X,
Maxtor 14Gb 5600rpm HD
Philips 36x cd-rom
(van plan een club3D geforce Fx5900 XT)

Ik ga het wel proberen, ik was bang dat ik dan mijn nieuwe videokaart en voeding verknal.

Toch bedankt :)

[ Voor 26% gewijzigd door jaspernts op 25-05-2004 17:44 ]

Verwijderd

theedoek schreef op 25 mei 2004 @ 17:43:
Asrock K7S8X,
Maxtor 14Gb 5600rpm HD
Philips 36x cd-rom
(van plan een club3D geforce Fx5900 XT)
Niet echt voeding-slurpende HD dus.. 300 Watt zou prima moeten werken, met inachtneming van mijn eerder geposte disclaimer :)

Verwijderd

Ik heb ook een 5900XT met 300W voeding. Geen enkele problemen mee!
Pagina: 1