[NT4.0 / Exchange 5.5]Email adres wordt geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36
Hallo,

Bij ons in het netwerk zit iemand, die zijn werk email automatisch doorgestuurd krijgt naar zijn prive adres.

Sinds vanmorgen krijgt iemand, als hij deze gebruiker een mail stuurt, de melding, dat zijn prive email adres niet bereikt kan worden.
Ik heb in de instellingen van Exchange 5.5 al gekeken, of daar het email adres goed staat, wat dus het geval is.

Als ik probeer het prive email adres een mail te sturen vanuit ons netwerk, krijg ik ook de melding terug, dat het email adres niet gevonden kan worden.

Stuur ik het echter vanuit een andere mail server ( hotmail ) dan komt het emailtje wel gewoon aan.

Het kan toch niet zijn, dat een exchange server vanaf het ene moment op het andere ineens dat email adres blokkeert ??

Heeft iemand van jullie hier al eens mee te maken gehad ?

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Misschien is je mail server op een blacklist terecht gekomen?
Wat is de exacte foutmelding/NDR?

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Ik denk dat het doorsturen hier vrij weinig mee te maken heeft, aangezien:
Als ik probeer het prive email adres een mail te sturen vanuit ons netwerk, krijg ik ook de melding terug, dat het email adres niet gevonden kan worden.
Het lijkt er (dus) op dat de SMTP van de ontvangende provider niet gevonden kan worden. Dit kan aan de DNS liggen, maar ook aan een verbroken verbinding tussen jullie provider en de provider van de ontvangende.

Als de ontvangende partij bij Tiscali zit, die hebben wat problemen gehad de afgelopen dagen.

Tiscali volledig down?
tiscali down?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik heb nog eens contact gehad met de provider van de medewerker. In dit geval Planet Internet. Zij gaven aan, dat het probleem niet bij hen zou liggen. Zij hebben namelijk een test mail gestuurd naar de klant, die volgens hen wel aan kwam.

Tevens ben ik ook nog achter het volgende gekomen. De medewerker heeft zelf nog een klein domein lopen, dat ook via Planet Internet loopt. Als ik een mail wil sturen naar de postmaster van dat domein, krijg ik ook de melding dat het adres niet gevonden kan worden.

Het rare is echter: als ik tussen de email adressen onderling communiceer ( mailtjes stuur ) komen deze echter wel aan :?

Zelf hebben wij een connectie via XS4ALL. Ik vermoed niet, dat het aan onze ISP ligt, want als ik mailtjes stuur naar andere mensen ( met een andere ISP dan Planet ), dan komen deze mailtjes wel gewoon aan..

Ik begrijp er echt even helemaal niks meer van..

Als je op zo'n blacklist terecht komt met je exchange server, waar kun je dat dan snel zien ?

Ik krijg de volgend foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 25-5-04 14:39

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

[email adres medewerker] op 25-5-04 14:39
De geadresseerde kan het bericht niet ontvangen

[ Voor 18% gewijzigd door nextware op 25-05-2004 17:40 . Reden: info toegevoegd ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
en kan je ze wel vanuit jouw domein pingen?

het kan idd een dns probleem zijn
wanneer ergens een router in de soep loopt en ze dns niet goed zit kan dit 24 duuren :/

hoe stuur je de mail? naar blabal@planet of naar blabla@xxx.xxx.xxx.xxx
als je dat laatste doet en het werkt nog niet is het iig geen dns probleem.

je kan ook nog proberen een mailtje naar de helpdesk van die provider te sturen en te kijken of die wel aankomt

[ Voor 45% gewijzigd door BasieP op 25-05-2004 17:43 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Heeft de ontvangende persoon niet gewoon zijn mailbox volzitten? De foutmelding duidt daar wel op namelijk.

Als je via telnet connect naar de bewuste SMTP server, en daar een mailtje voor 'm maakt, welke melding krijg je dan?

(check ook even je eventlog van je exchange server, wat staat daar in?)

//edit
Het lijkt mij (dus) geen DNS probleem, aangezien hij de fout krijgt dat de ontvanger niet kan ontvangen. Dat is iets anders dan dat de ontvanger niet gevonden kan worden..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 17:53 ]

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 17:52:
...
//edit
Het lijkt mij (dus) geen DNS probleem, aangezien hij de fout krijgt dat de ontvanger niet kan ontvangen. Dat is iets anders dan dat de ontvanger niet gevonden kan worden..
Dat dacht dus ook in eerste instantie, maar waarom kan er wel mail worden ontvangen vanaf andere domeinen?

Lijkt toch op een DNS prob of een blacklist.
Als je zelf DNS draait, zou ik de DNS cache eens flushen.

Exchange 5.5 staat standaard mail relaying toe. Of je server een open relay is kun je testen bij http://www.ordb.org
Check ook ff bij Planet of ze blacklists gebruiken en zo ja welke, dan kun je bij de betreffende blacklist kijken of je erbij staat.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Pagina: 1