Toon posts:

speech post reporter kapot [staat in bios wel aan]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag iets redelijk vaags tegen het lijf gelopen.

[mobo = asus a7n8x-e deluxe]

Ik zat wat nieuwe fans in te bouwen en een paar cables te sleeven / spiralwrappen.

Na dit alles gedaan te hebben ging ik windows weer in en kreeg ik geen geluid uit de boxen. (in de nvidia mixer gingen de meters echter wel op en neer, tevens staat in apparaatbeheer dat het goed functioneerd).
De boxen heb ik vervolgens even aangesloten op mn mp3 speler, ze deden het gewoon dus aan de boxen ligt het niet
Na nog een keer rebooten viel me ook op dat de post reporter niet meer haar zoetsappige stem liet horen, terwijl dit wel aan staat in de bios, en ze vanochtend nog wel tegen me praatte.

Toen ik na een aantal keren rebooten mijn front audio paneeltje loskoppelde had ik wel weer geluid in windows, maar nog geen speech post reporter. (huidige stand van zaken... geluid is me tochwel wat waard dus ik laat het voorlopig maar even zo hangen)

Wanneer ik het front audio paneeltje weer aansloot was het geluid ook weer weg in windows. Dus daar lijkt me al iets niet goed te zitten, maar ik zie het verband tussen dat en de speech report madam echter niet.

wat ik heb lopen sleeven (voor de volledigheid):
2x rooie sata in zwarte sleeve gestopt
1x front panel audio kabel gespiralwrapped
1x alle kabeltjes met betrekking tot ledjes, internal speaker, reboot switch etc, in 1 spiral wrap gestopt.

Vraag me af of iemand ideetjes heeft

EDIT: hij speelt btw ook geen windows geluiden meer af ... maar dus wel windows media player en winamp.. vage shit !

Merci alvast

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 16:49 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Laatste veranderingen ongedaan maken en herstellen in oude toestand. Toevallig niet ergens een MUTE knopje ingeduwd! Op je tobo wil ook wel eens zo'n knopje zitten! Windows Soundmixer en nVidia mixer werken niet altijd lekker samen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even winbond voice editor geinstalled voor die post reporter,
ik dacht dat misschien gewoon het vocabulair van die vrouw is verdwenen :) Dus ik dacht deze even opnieuw te loaden, maar ik krijg als ik naar de flash schrijf van de post reporter een errror:

There are errors between SMBus and HWIC.

Iemand een idee? lijkt wel of hij echt naar zijn gootje is, maar hoe dat kan dan.. geen idee, ik kan me niet herinneren dat ik erges hard tegen aan heb gestoten oid.

EDIT: geloof niet dat SMBus en HWIC error echt duid op fout in de post reporter, winbond voice editor schijnt gewoon niet goed te werken .
EDIT2: Net nog even de front panel audio connector opnieuw erin gestopt en goed doorgedrukt, om te kijken of mijn boxen weer hetzelfde gedrag zouden vertonen (totaal geen geluid dus). Het rare is dat mn windows geluiden het nu ook weer doen, op een of andere vage manier, heb namelijk in afwachting van jullie niets veranderd in mn configuratie van windows etc.

Dus back naar het enige probleem dat nog staat, POST REPORTER doet het nog steeds niet

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net nog ff reboot gepleegd, zei ze ineens weer wat...
CPU FAN FAILED, klopt, zit met fan controller vast en draait op wat minder toeren.

Ikke blij... nog een keer rebooten, zij ze weer niets...
Ze werkt nog maar part-time apparently