Toon posts:

[xp home] opstarten duurt erg lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn computer is een micromaxx amd 64 3000+ (van de albert hein)

Ik heb op mijn pc geprobeerd om een trail-versie van windows xp 64bit edition te installeren. De cd-key werdt niet herkend en ik heb uiteindelijk via de recovery-disk de D:\ schijf, daar had ik windows 64 op geinstalleerd, geformatteerd en er werd ook gelijk windows xp home op geinstalleerd. Ik had nu geen problemen meer met windows 64 maar ik had 2 versies van windows xp home. Ik heb de D:\ schijf nogmaals geformatteerd maar dit hielp niet, er stonden nog steeds 2 versies van windows xp op.
Vanaf dit moment heb ik heb probleem waar ik nu nog steeds last van heb, namelijk de computer start erg langzaam op, hierover later meer.
Niets kreeg het probleem van 2 versies van windows opgelost dus besloot ik om de pc terug te brengen naar kooptoestand met de application & support dvd. Dit werkte allemaal goed. Er staat nu nog maar 1 versie van windows op, alleen hij start nog steeds erg langzaam op.

Het opstarten gaat zo: Het eerst scherm, met energy star logo etc. toont alleen; main processor: amd athlon 64 3000+ en soms staat daar onder; memory testin (niet testing)
dan gebeurt er ruim 2 minuten niets, en dan opeens komen er allemaal dingen onder te staan zoals pri, sec, master, slave etc. Dit is zoals je het normaal gesproken gelijk ziet. dan komt het volgende schermpje met een tabel en dan komt het windows xp logo en de laadbalk. Dit gaat allemaal op 'normale snelheid' geen probleem dus.
Na het windows logo is het scherm voor weer ruim 2 minuten helemaal zwart, dan zie je opeens je muis met een zandlopertje en krijg je het blauwe scherm met; windows start (of iets dergelijks) dan heet welkomstvenster en na het zwarte scherm geen problemen meer.

Ik denk dat er iets mis zit met het geheugen, maar ik kan echt niets verzinnen wat dit zou kunnen verhelpen. Ik hoop dat u mij kunt helpen.

met vriendelijke groet,
Stijn Mintjens

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

testen met ander geheugen?

kan je dat niet vanwege garantie? terug ermee!

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Aangezien je je probleem al hebt voordat je je Windows opstart, denk ik eerlijk gezegd ook aan een hardware probleem. Misschien dat je eens kan bellen met de helpdesk waar je je PC gekocht hebt om te vragen of dat ze een idee hebben wat dit betreft (aangezien je vermoedelijk je PC zelf niet mag open halen om te zien ofdat alles nog goed vast zit)? :)