[server2003] scanner wil niet

Pagina: 1
Acties:

• thevisman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 19:05
Ik heb windows server 2003 enterprise draaien aan een netwerk. Omdat dit de enige pc is die 24/7 aanstaat wil ik hier de scanner aanhangen zodat iedereen hem kan bereiken met bv remote-scan of een remote desktop. Maar de medion 41260 scanner die we hebben wil niet werken op de server.

Ik heb de wia service aanstaan (maar ook zonder geprobeerd) verder heb ik de bijbehorende stuursoftware 'slim u2 ta' geinstalleerd maar het werkt niet. Hij wordt wel herkend in server 2003 en staat ook als goed geinstalleerd (geen uitroepteken bij system). Het is een usb 2.0 scanner maar zowel usb 2.0 als op een usb 1.1 geeft het probleem

In de taakbalk komt een scan icoon die probeerd een verbinding te maken dat lukt maar na zo'n 5 sec is de verbinding verbroken.

Als ik probeer te scannen krijg ik een t009 en t020 error. Ik denk zelf dat de Twain loop te klooien maar wat doe ik eraan?

-server 2003 enterprise edition
-Medion MD41260 usb 2.0 scanner (scanner doet het wel als aangeslooten op client xp systemen.

Iemand een oplossing voor een scanner aan een server?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 22:26

JohnD

Bernd

hoe zit het dan met de drivers? heb je drivers voor win2k3 of herkent windows de scanner standaard?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• thevisman
2003 heeft er zelf geen drivers voor, ik heb de drivers van de cd en internet geprobeerd van Medion zelf, zowel de xp als de 2000/98 versie maar allen geven het zelfde probleem. Er zijn dus geen win 2003 drivers...

• JohnD
  • Laatst online: 26-02 22:26

JohnD

Bernd

ik denk dat daar je probleem ligt dan. misschien moet je de support van medion eens mailen.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:28
SunStorms_sletje schreef op 25 mei 2004 @ 16:36:
ik denk dat daar je probleem ligt dan. misschien moet je de support van medion eens mailen.
Voor heel veel hardware zijn er geen specifieke windows 2003 drivers... maar als het goed is moeten windows XP drivers gewoon werken (de WHQL XP drivers komen ook gewoon door de windows logo check in win2k3).

Ik neem aan dat je op je server dezelfde software hebt geinstaleerd als op dat ene werkstation waar ie wel op werkt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• thevisman
inderdaad, dezelfde software en drivers. daar werkt het wel direct.

Ik denk dat het probleem bij de twain aansturing ligt maar den ben ik niet in thuis en kan ik niks over vinden waar ik iets mee kan. Iemand die meer verstand heeft van twain?

• Xander
had je de Windows Image Acquisition (WIA) service (bij services.msc) ook al aanstaan (automatic) toen je de drivers installeerde?

En je weet ook hoe je services aanzet? :P

• thevisman
Ja die staat ook aan (zie opening post) bij de 1e keer installeren overigens niet, toen alles verwijderd, de service aangezet, en alles weer geinstallerd (tussendoor gerestart) maar het probleem is er nog.

• Xander
thevisman schreef op 25 mei 2004 @ 18:05:
Ja die staat ook aan (zie opening post)
Ja, had ik gelezen ;)
bij de 1e keer installeren overigens niet, toen alles verwijderd, de service aangezet, en alles weer geinstallerd (tussendoor gerestart) maar het probleem is er nog.
Dan kan ik snappen dan het de eerste keer niet werkte... maar het lijkt me dat een complete reïnstall na het aanzetten van deze service wel genoeg is ja.

Je hebt hem ook wel op automatic staan? Anders is hij bij de restart weer gewoon uitgegaan natuurlijk... (Ja, waarschijnlijk heb je dit wel goed staan, maar geloof me, het komt voor dat mensen het fout doen... :P )

• thevisman
Bedankt voor je bezorgdheid :D Maar hij staat op automatic, en started. De scanner kan ook wel verbinding maken maar wordt naar 5 seconden verbroken :(

• thevisman
Even het probleem weer onder de aandacht brengen. Zijn er trouwens personen die hun scanner op server 2003 hebben werken?

• thevisman
Voor degene die het weten willen: De oplossing is vrij simpel (achteraf) De twain aanstuuring gewoon op win xp compatible zetten en het werkt zo als het hoort....

• Gaitman
  • Laatst online: 04:02

Gaitman

The Real One

thevisman schreef op vrijdag 28 mei 2004 @ 08:53:
Voor degene die het weten willen: De oplossing is vrij simpel (achteraf) De twain aanstuuring gewoon op win xp compatible zetten en het werkt zo als het hoort....
Waar kan ik dat vinden. Want ik zit nu met een soortgelijk probleem.

Mijn Canon MP170 werkt niet onder Windows server 2003, althans de MP Navigator software

Maar ik zit al een tijdje te zoeken, maar ik kan niet vinden waar je bovenstaande veranderd :-(

[ Voor 9% gewijzigd door Gaitman op 16-03-2007 13:43 ]

• Gaitman

Gaitman

The Real One

* Gaitman geeft een schopje

[ Voor 13% gewijzigd door Gaitman op 17-03-2007 14:30 ]

• Gaitman

Gaitman

The Real One

* Gaitman geeft nog een schopje. Misschien zijn er meer tweakers op zondag actief :)

Mijn Canon MP170 werkt niet onder Windows server 2003, althans de MP Navigator software

Maar ik zit al een tijdje te zoeken, maar ik kan niet vinden waar je bovenstaande veranderd :-(

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
Heb hier een netwerk multifunctional staan waarvan de software alleen onder XP werkt en daarom heb ik VMware draaien met daarin XP, alleen voor dat ding.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Gaitman

Gaitman

The Real One

StevenK schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:12:
Heb hier een netwerk multifunctional staan waarvan de software alleen onder XP werkt en daarom heb ik VMware draaien met daarin XP, alleen voor dat ding.
Heb ik ook al aan zitten te denken. Maar om nou alleen een VMware image te laten draaien voor het scannen.

Ik had juist hiervoor Windows XP draaien met daarop een VMware image van Windows 2003 en ben dus juit overgestapt naar één besturingssysteem op dat systeem.

Maar heeft iemand nog een antwoord hier op? Mijn dank zal groot zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Gaitman op 20-03-2007 08:34 ]

• Gaitman

Gaitman

The Real One

* Gaitman kicked, Niemand?

Verwijderd

De persoon waar je dat aan vraagt heeft al in 2004 geantwoord dus er is grote kans dat die er niet meer is :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Voor 100 Euro heb je een nieuwe scanner. Als je 800 Euro voor een Windows 2003 Server licentie kunt veroorloven, kan dat er ook wel vanaf. ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
maartena schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 04:54:
[...]

Voor 100 Euro heb je een nieuwe scanner. Als je 800 Euro voor een Windows 2003 Server licentie kunt veroorloven, kan dat er ook wel vanaf. ;)
en anders VMWARE ^^, die heeft usb support in de virtual pc's :)
Pagina: 1