[HTML] Selectie/zoombox voor een image map.

Pagina: 1
Acties:

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 09:00
Ik heb een actief plaatje een image map. Deze zit bom vol coordinaten die hij naar een dll stuurt. Maar nu wil ik inzoomen binnen 2 coordinaten. Wat ik nu heb is een 2 kliks zoom, je klikt de eerste x in een kaart en dan een 2de x en hij gaat zoomen. Maar mijn baas wil dat je een zoom/selectie box krijgt. Dus net zoals je iets selecteerd in windows zo moet hij ook zoomen. Heeft iemand een idee hoe je het moet doen?

p.s.
Ik kan niet meer zoeken op het forum hij geeft op alles "no-result"

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Zou op zich best kunnen, maar komt een hoop scripten bij kijken:

Maak een DIV met alleen een border die je kan draggen om een selectie aan te geven. Bereken je nieuwe viewport en resize de afbeelding en pas de clipping van de afbeelding aan om een zoom-effect te simuleren.

[edit]
Ik zie dat je het laatste blijkbaar door de server af laat handelen.. Dan hoef je dus alleen even te gaan experimenteren met draggen/resizen van een DIV. Eenvoudig blijft het echter niet...

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 25-05-2004 16:04 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bosmonster schreef op 25 mei 2004 @ 16:03:
Zou op zich best kunnen, maar komt een hoop scripten bij kijken:

Maak een DIV met alleen een border die je kan draggen om een selectie aan te geven. Bereken je nieuwe viewport en resize de afbeelding en pas de clipping van de afbeelding aan om een zoom-effect te simuleren.
_/-\o_ Veel korter en krachtiger had je dat niet kunnen samenvatten!

Ik meen me alleen wel te herinneren dat ik ooit een "selectie" a-la-windows style ergens heb gezien, maar dat was dan weer IE only volgens mij. Maar ik kan me vergissen. Ik ga effe zoeken.

[edit]
Volgens mij ben ik in de war met een RichEdit control... :X

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 25-05-2004 16:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Ik heb is zoiets gemaakt, zo'n divje waarmee je een gebied kan selecteren en je in javascript een aantal form elementen vult met x,y coordinaten enzo.
Het divje kan je ook een bepaalde vaste verhouding laten behouden. script is niet af, werkt wel, maar commentaar ontbreekt enzovoorts. hier kan je het vinden:
Divje met javascript en php serverside afhandeling voor het verkleinen/vergroten

• Tjikoschutte
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:21:
Ik heb is zoiets gemaakt, zo'n divje waarmee je een gebied kan selecteren en je in javascript een aantal form elementen vult met x,y coordinaten enzo.
Het divje kan je ook een bepaalde vaste verhouding laten behouden. script is niet af, werkt wel, maar commentaar ontbreekt enzovoorts. hier kan je het vinden:
Divje met javascript en php serverside afhandeling voor het verkleinen/vergroten
\

Ziet er mooi uit. Kan je het even sturen. Want ik kan niet je php source uitlezen.
Maar ziet er strak uit _/-\o_

Verwijderd

Hier stond een link

er zijn 3 functies voor het verkleinen de resizeimage werkt het best, let op bij mijn versie worden de verkleinde plaatjes op de server opgeslagen, jij wilt ze waarschijnlijk alleen weergeven. Even aanpassen dus.

succes

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 16:55 . Reden: tikfouten ]

• Tjikoschutte
thx gedownload

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:21:
Hij werkt niet in Mozilla!

En in MSIE heeft hij last van de scroll-bug, je een kleiner venster hebt dan de pagina ontstaan er scrollbalken, als je dan naar beneden scrollt en iets gaat selecteren dan pakt MSIE de positie van de muis tenopzichte van het zichtbare gedeelte. Deselectie gaat echter vanaf de top van de pagina. Om dit te voorkomen moet je voor MSIE de scollpositie optellen bij de muispositie.

code:
1
2
posX = window.event.x + document.body.scrollLeft - 1;
posY = window.event.y + document.body.scrollTop - 2;

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Het script was ook niet af, maar het kan de topicstarter wel op weg helpen, ik had er even bij moeten zetten dat het nog wat bugs kent.

Bedankt voor de oplossing van één probleem.
Pagina: 1