Toon posts:

Autoradio thuis gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 4.388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een autoradio liggen en die wil ik in me slaapkamer gebruiken maar hoe moet ik dan alles aansluiten. het is eze radio : http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-LH70R&catid=45 . Ik heb in me kamer al een HiFi set maar die speelt geen mp 3 af en dan wil ik deze autoradio aansluiten aan de boxen van me HiFi set maar hoe zit het dan met sroomtoevoer. Moet volgens mij wel een adapter tussen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Idd, een 12 volt adapter. Wij hebben dat in de schuur, werk al jaren goed hoor.

Verwijderd

Ik heb hier een mooie stereoset gemaakt door een autoradio aan te sluiten op een oude PC voeding. Die dingen kosten (bijna) nix.
Even groene aan zwarte draad aansluiten en hij gaat aan zodra hij in het stopcontact gedaan wordt. Vast veel goedkoper dan een losse omvormer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:23:
Ik heb hier een mooie stereoset gemaakt door een autoradio aan te sluiten op een oude PC voeding. Die dingen kosten (bijna) nix.
Even groene aan zwarte draad aansluiten en hij gaat aan zodra hij in het stopcontact gedaan wordt. Vast veel goedkoper dan een losse omvormer.
PC-voeding klinkt ook goed ja. Slim ideetje. :)

Maar een omvormer (adapter) kost bij de blokker hoogstens een euro of 10 gok ik. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar aan de achterkant zit zon blok zeg maar naast de zekering waar alle draadjes worden aangesloten welke moet ik dan waar aansluiten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

je pakt de rode en gele draad, die geef je een 12v+
dan pak je de zwarte draad, en die geef je 0v- (GEEN -12v!1)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

en dan hang je de stereo aan de line out van je radio en klaar ben je. het vermogen van de adaptor hoeft in dit geval niet zow groot te zijn omdat je de versterker niet gebruikt. 750 ma is denk ik al meer dan voeldoende.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 18:07
Een PC-voeding lijkt mij veiliger dan een losse adapter! Een autoradio verbruikt zelfs zonder luidsprekers eraan behoorlijk wat, iig meer dan de meeste netadapters kunnen leveren.

Ook is de spanning van een PC-voeding goed gestabiliseerd, terwijl veel netadapters ongestabiliseerd zijn. Met zo'n ongestabiliseerde adapter blaas je je radio in no-time op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oude pc voeding liggen een:

FSP GROUP INC.

FSP250-60PNA (PF)
AC INPUT: 115/230V~.6/3A,60/50Hz
MAX.OUTPUT POWER:250W
FUSE RATING: 6.3A,250V~

Is deze goed????????

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 09:30
Die is goed genoeg, probeer maar :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die voeding wil aansluiten en de stekker in het stopcontact doe gaat ie nie aan. hoe verhelp ik dit??

Verwijderd

Topicstarter
Die voeding die ik heb is best oud en heeft niet zon zwart knopje om aan en uit te doen dus hoe moet ik hem dan aansluiten.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 08:21
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 20:30:
Die voeding die ik heb is best oud en heeft niet zon zwart knopje om aan en uit te doen dus hoe moet ik hem dan aansluiten.
wat dacht je ervan om de zwarte en de groene los te knippen en er een schakelaartje tussen te zetten (2 euri ofzo) :Y)

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 20:06:
Als ik die voeding wil aansluiten en de stekker in het stopcontact doe gaat ie nie aan. hoe verhelp ik dit??
zoals eerder vermeld, moet je de grijze en de groene kortsluiten

Verwijderd

Topicstarter
De voeding doet het nu :) alleen welke draad van de radio moet ik nu verbinden met voeding, op de radio zitten de volgende kleur draden:

Bruin, Geel, Rood, Zwart, Blauw met witte strepen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:02:
De voeding doet het nu :) alleen welke draad van de radio moet ik nu verbinden met voeding, op de radio zitten de volgende kleur draden:

Zwart = de min. Moet dus op de 0V. Geel en Rood moeten op de +12V, de ene is je schakelvoeding, de andere je geheugenvoeding. (voor bass/treble instellingen en geheugen voor de zenders enzo)

Laat bruin en blauw maar ff zitten, radio zou het zonder al moeten doen.

Aannames zijn fataal.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Denk eraan dat de meeste pc voedingen niet functioneren tenzij zowel de 12 als de 5 volt lijn belast worden. Ik heb hier zelf ook mee zitte knoeien. Een fietslampje op de 5 volt lijn doet wonderen en je hebt meteen een indicatie dat de voeding aanstaat. Tenzij je natuurlijk al bevestigd hebt dat de voeding 12volt uitstuurt, dan is dit hele verhaal niet van toepassing ;)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo technisch in stroomdingen enzo dus ik moet de rode en gele draad van me radio smaen doen en aan de gele van me voeding doen??? en OV wat si dat 8)7 8)7

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Als je er echt zo weinig van weet ben je best dat je een kennis zoekt die een voltmeter heeft en samen met jou dit probeert op te lossen, als je beetje te veel rotzooit kan je je radio naar de kl*ten helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt :) wat ik heb gedaan is de rode en gele draad van de radio met aanelkaar vast gemaakt en met de gele draad van de voeding verbonden en de zwarte draad van de radio met 1 van de 2 zwarte draden van de voeding vastgemaakt. :) :) nu ga ik denk ik een mooi kastje maken waar de voeding en radio inkomen, mooie lampjes enzo:)

bedankt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

teacher schreef op 25 mei 2004 @ 15:51:
je pakt de rode en gele draad, die geef je een 12v+
dan pak je de zwarte draad, en die geef je 0v- (GEEN -12v!1)
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:02:

ook al is het al gelukt; misschien is het leuk als je even wat antwoorden leest die je krijgt... 8)7 :|

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik weet niet wat 0V is, lijkt mij dat dat dus gewoon ook zwart is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-04 15:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 17:36:
Ik heb hier nog een oude pc voeding liggen een:

FSP GROUP INC.

FSP250-60PNA (PF)
AC INPUT: 115/230V~.6/3A,60/50Hz
MAX.OUTPUT POWER:250W
FUSE RATING: 6.3A,250V~

Is deze goed????????
FSP group maken ook de voedingen van Aopen. Dus denk wel dat dat een goed voedinkje is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1