Toon posts:

Antivirus voor windows 2003 small business server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe server aangeschaft met daarop windows 2003 small business server erop. Ik wil de server gaan gebruiken als fileserver, domaincontroller en exchange mailserver.

Nu zit er standaard een firewall in de software, maar geen virusscanner heb ik begrepen.

Ik heb met google en in dit forum gezocht naar virusscanners voor SBS2003, maar de enige scanners die aangeven te werken op server 2003 (die ik kon vinden) zijn de dure corporate / 5-user virusscanners van rond 200 / 400 euro.

Ik zoek een virusscanner die alleen op de server de bestanden scant die worden opgevraagd, en eventueel ook de mail in de exchangeserver (zal duurder zijn). Hij moet wel automatisch updates ophalen.

Zijn er standaardvirusscanners (< 100 euro) die werken onder server 2003? Wellicht buiten de systeem requirements om?

Bedankt voor de hulp! :)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:07

m0nk

16-09-2003 15.15

Volgens mij wordt dat moeilijk, om ook gelijk een goeie te krijgen..
Ik gebruik bij een klant van mij Trendmicro SBS suite / Messaging.. scant alle files en alle ingaande en uitgaande mail op exchange, en het is ook gelijk een spamfilter..
Koste voor het eerste jaar 280 euro en de per jaar daarna 30% van de 280 euro..
Dus wel weer wat "duurder" (nog steeds goedkoop eigenlijk) aangezien je ook client av erbij krijgt..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Volgens mij checken bijna alle 'home' scanners of ze niet op een server OS worden geinstalleerd, mijn ervaringen daarmee zijn iig niet echt positief. Zeker als je ook mail wilt scannen, kom je al snel uit op een duur(der) pakket wat op zakelijk gebruik geent is.

Verwijderd

Topicstarter
280 euro inclusief clients in inderdaad te doen, maar het punt is: ik heb al virusscanners voor de client pc's.

Oke, wat nu als ik zonder exchange mailscan door het leven ga? En alleen een bestandsscanner.

Kent iemand dan een virusscanner die niet checkt voor server OS, zoals Servor zegt en dan dus wel draait onder SBS2003?

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

1 Licnetie AVD van McAfee kopen.
Heb je Groupshield voor je Mail omgeving
Heb je VSE voor je file omgeving

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan je ergens één licentie kopen dan van AVD?

Ik zie alleen maar aanbiedingen met 5 tegelijk.
Pagina: 1