Een sponsor zoeken voor je website?

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:31

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben nu al bijna 1 jaar online met mijn website http://www.duken.nl waar ik mensen op een makkelijke en snelle manier leer downloaden. Ik heb in de TV gids gestaan ben op de radio geweest. Ook een in de nieuwsbrief van Planet geweest, de Frontpage van Wannadoo.nl behaalt. Dus het gaat goed met mijn website. Maar ik zoek gewoon een sponser om mijn kosten te dekken. Ik heb gemiddeld toch zo een 1200 bezoekers per dag. Wat zeer veel is voor een site zonder MP3’s of sex.

Maar waar moet ik beginnen? Hoe kan ik een sponser vinden? Misschien weet 1 van jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik heb al veel op google gezocht maar ik vind er gewoon niks over. Iemand ideeën?

Ik hoor het graag Thx

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Verwijderd

DukeN schreef op 25 mei 2004 @ 14:45:
Maar waar moet ik beginnen? Hoe kan ik een sponser vinden? Misschien weet 1 van jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik heb al veel op google gezocht maar ik vind er gewoon niks over. Iemand ideeën?
Als je google gebruikt moet je je zoektermen wel goed spellen.

Het is 'sponsor'... ;)

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Damn.... dat is wel heel dom... dat kan veel verklaren

8)7 8)7 8)7

gelijk maar opnieuw beginnen met zoeken..... ik voel me dom :)

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 15:46

glashio

C64 > AMIGA > PC

Klein beetje hulp

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 16:14

daaan

Brandweer Zoutkamp

[qoute]Ik heb gemiddeld toch zo een 1200 bezoekers per dag. Wat zeer veel is voor een site zonder MP3’s of sex. [/qoute]

Hoezo zonder Mp3's ofsex? je leert ze toch downloaden? :+

Maar iig LOL @ typo :P

Kun je dan niet beter reclame op je site zetten, van google OID? Ik weet niet hoe veel dat oplevert, maar je kunt het proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door daaan op 25-05-2004 14:53 ]

One's never alone with a rubber duck.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Waarom moet je gesponsord worden? Ik kan me niet voorstellen dat het dataverkeer/resources die je site verbruikt de pan uit rijzen?

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
met de reclame die ik er momenteel op heb staan verdien ik a 5 euro per maand. Dat is dus te verwaarlozen. Dit is mijn hobby en moet het ook blijven. Het forum wat ik erop draai is gratis maar kan max 300 berichten hebben. En dat is gewoon TE weinig :( Word te veel gepost. De kosten die ik maak is alleen me domein naampje. (die is alleen full-forwarded dus kost niet veel) en me webspace staat op me provider. (max 12 mb) en er gaat VEEL tijd in zitten

Dus ik red alles net aan kwa webspace etc.

Maar het word tijd voor vernieuwing en dat kan geld gaan kosten. De gemiddelde leeftijd op me site is 40+ dus een goede doelgroep voor diversen sponsers.

Ik zoek dus een sponser om de kosten te dekken en misschien wat kleins te verdienen.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeN op 25-05-2004 15:00 ]

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
DIt heb ik dus een beetje gehad. Ik zit nu via tradedoubler... heel leuk maar word pas uitbetaalt als je 50 euro of meer hebt en dat schiet gewoon niet op. Duurt 2 jaar ofzo :)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 23:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

beetje geld verdienen aan je hobby mag toch ook wel ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12 18:32

jep

Je mag met me msn'n. :P

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ik zoek dus een sponser om de kosten te dekken en misschien wat kleins te verdienen.
We zeggen het nog één keer sponsor! :)

Je zou kunnen aankloppen bij relevante bedrijven, mp3 winkels oid, en dan voor een paar centen hun site, op jou site aanbevelen.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
daaan schreef op 25 mei 2004 @ 15:01:
[...]

We zeggen het nog één keer sponsor! :)

Je zou kunnen aankloppen bij relevante bedrijven, mp3 winkels oid, en dan voor een paar centen hun site, op jou site aanbevelen.
Nogmaals excuses het is sponsor! :)

Dat is idd een goed idee, zal ik gelijk even gaan nakijken. THX voor de tip

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-12 17:15

stefklep

((Stefklepje))

Waar zit je aan te denken ?
Wij kunnen je eventuweel Sponseren

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Me site wil ik netjes houden. Ik wil het eigenlijk voor de sponsOr bij 1 banner houden. (zie ebay banner nu) en misschien 1 pop-up.

Webspace heb ik niet zo zeer nodig. Het gaat meer om wat euros. Hoe of wat moet dan goed worden besproken.

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

stefklep schreef op 25 mei 2004 @ 15:04:
Waar zit je aan te denken ?
Wij kunnen je eventuweel Sponseren
eventueel :+

Heb je al eens geprobeerd bij webhosting bedrijven of zelfs bij ISP's. Aangezien ze bij bijv. Wanado jou site ook een keer hadden vermeld.

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Victor
  • Niet online
DukeN schreef op 25 mei 2004 @ 15:07:
Me site wil ik netjes houden. Ik wil het eigenlijk voor de sponsOr bij 1 banner houden. (zie ebay banner nu) en misschien 1 pop-up.

Webspace heb ik niet zo zeer nodig. Het gaat meer om wat euros. Hoe of wat moet dan goed worden besproken.
Popups krijg je meteen slaande ruzie met je bezoekers. Gewoon Google AdWords gebruiken, heb je nette textbased advertenties die je bovendien aan je kleurgebruik kan aanpassen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:47
Google adsense lijkt mij de mooiste oplossing, omdat het naast dat het geld oplevert ook nog eens informatief is.

Je geeft mensen de mogelijkheid om makkelijk te zoeken naar soortgelijke websites. En het is niet druk/springerig/flashy. Ik heb een scheithekel aan banners en popups, maar een adsense heb ik gek genoeg nog nooit een probleem mee gehad.

Ik heb alleen geen idee wat dat oplevert qua euros.

Offtopic: Op jou website, een plaatje 'gedownload' zit een verdwaalde pixel in, zwart, tussen de grote en normale 'g'. Ik dacht een dode pixel gevonden te hebben 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Icey op 25-05-2004 15:13 ]

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 15:56
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het zelfs voor een site met 8000 unieke bezoekers per dag nog moeilijk (lees : practisch onmogelijk) is om een fatsoenlijke sponsor te vinden.

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Eerst alvast bedankt voor de vele replys :)

ik ga Google adsense even nakijken ookal lijkt het mij niet echt het gene wat ik wil. Maar zal het zeker even nakijken.

Ja maar bij webhosting bedrijven heb ik dan webspace. Ik schiet daar weinig mee op. Mijn site is helemaal HTML en kan heerlijk draaien op het sneller providertje van mij. Dus ik weet dan niet zo goed wat hun mij verder kunnen aanbieden.

Maar ook zal ik dit gaan nakijken.

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Nasty Nate schreef op 25 mei 2004 @ 15:11:
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het zelfs voor een site met 8000 unieke bezoekers per dag nog moeilijk (lees : practisch onmogelijk) is om een fatsoenlijke sponsor te vinden.
Dat klinkt dus niet leuk maar is wel precies wat ik WIL weten, ervaringen. Ik ben er nog helemaal nieuw in.

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Google AdWords kost toch juist geld, of lees ik dat nu fout?

Ik run zelf een regionale website, wij hebben totaal geen moeite met het vinden van sponsoren. Maar dat zal wel het voordeel van een website over een specifieke plaats/onderwerp zijn.

Wat wij doen is dus ook naar relevante mensen toegaan, winkels/bedrijven e.d. Zodat wij hun link plaatsten voor een x bedrag. Voor wat hoort wat.

[ Voor 24% gewijzigd door daaan op 25-05-2004 15:20 ]

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
nee je moet ook die google ad-sense hebben. Die is voor web-masters

maar hoe heb jij dat dan met een sponser kunnen aanpakken?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:47
Nog wat, wat voor sponsors denk je dat er op je website willen staan, zomaar tussendoor :P Bedoel, het is een website waar je leer om te downloaden, ik zou graag als bedrijf zijnde niet in associatie worden gebracht met een website waar je leer illegale meuk te downloaden!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Een website voor beginners dus, mischien zijn bladen als Computer Idee geinterresseerd. Je weet maar nooit :)

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Icey schreef op 25 mei 2004 @ 15:21:
Nog wat, wat voor sponsors denk je dat er op je website willen staan, zomaar tussendoor :P Bedoel, het is een website waar je leer om te downloaden, ik zou graag als bedrijf zijnde niet in associatie worden gebracht met een website waar je leer illegale meuk te downloaden!
Daar ben ik het ook zeker mee eens. Dit is ook inderdaad zo. Maar wat ik wel wil melden is dat je geen illegale meuk hoeft te downloaden... maar dat tenzijde.

Zoiets als computer idee is misschien een beetje vergezocht. Maar ik ga misschien zoeken naar dvd verkoop winkels... dat is wel een beetje mijn richting lijkt mij,

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ja, idd, gewoon bedrijven zoeken die de zelfde doelgroep hebben als jou website.

Verwijderd

Er zijn vele spaarprogramma`s voor webmasters. Sponsoren zoeken is niet altijd even makkelijk en zeker niet voor een kleinere site. Daarom zijn er mediabureau`s, zoals Netdirect of Daisycon (kliks.nl). Hier kan je betaald krijgen per klik op je banner.

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Dat wil ik helaas niet meer. Ik wil niet meer via een programma lid zijn. Waarbij je 35 euro moet verdienen voordat het na 3 kwartalen word uitbetaalt (beetje overdreven ik weet t) Maar je begrijpt wel wat ik bedoel. ;)

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Wat vinden jullie nu van de nieuwe adverteren knop op de pagina? Is dat wat?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DukeN schreef op 25 mei 2004 @ 17:00:
Voor sitechecks kan je beter naar www.sitechecks.nl ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

DukeN schreef op 25 mei 2004 @ 17:00:
Welke adverteren knop? Ik zie geen knop :(. Je website is trouwens wel een beetje irritant, mijn mouse-gestures in Mozilla werken niet door je copyrightscript..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
BtM909 schreef op 25 mei 2004 @ 17:04:
[...]

Voor sitechecks kan je beter naar www.sitechecks.nl ;)
nee maar het gaat om de tekst. Er zijn hier namelijk al een aantal die sponsers hebben. Misschien hebben die wat op mijn tekst aantemerken.

iets wat ik ben vergeten ofzo :)

edit

adverteer knop staat op de index pagina rechts onderin

[ Voor 9% gewijzigd door DukeN op 25-05-2004 17:09 ]

Verwijderd

je copy, paste protection is anders erg irritant, ik kan niet eens normaal scrollen :p

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:08
Ik wil die site wel gratis voor je hosten hoor voor een banner.
Alleen ik ga er geen geld op toeleggen.. en ik denk dat meerdere mensen daar zo over denken.

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 15-12 16:23
Pageviews en bezoekers zijn toch twee verschillende dingen??? 8)7

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
volgens mij schijf je moeilijkheid <<- zo en niet moerlijkheid (zoals op je site) :P

check t plaatje maar na 'ik wil downloaden met'

Mijn rig

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
hey TS leuke site heb het even bekeken, voor newbie's op dit soort praktijken is het een hele download heaven. Als ik jouw was zou ik dit soort content niet echt laten uitleggen aan andere personen. Niet omdat, je het voor je eigen wilt houden waar je al die dingen download enzo. Maar omdat, het anders te veel in de media komt.

En dan bedoel ik dat vooral met nieuwsgroepen, de bestanden "films" "mp3" en vele andere shareaza staat gewoon allemaal op de servers van de ISP "wanadoo" "myadsl" ... moem maar op.

Het lijkt mij persoonlijk niet echt handig om dit soort site's te beginnen.

Verwijderd

Leuke site trouwens :)

Ik doe het allemaal met ftp's enzo ;) Weer wat geleerd met nieuwsgroepen :D

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12 14:46
hmm dukeN (cheatte jij vroeger niet in cs ;)) mocht je meerdere sponsoren kunnen regelen en slechts één banner tegelijkertijd op je site willen zetten, zou je deze eenvoudig kunnen rouleren met een of ander javascriptje (aangezien je site (bijna) geheel statisch is) dit geeft als voordeel dat meerdere mensjes je sponsoren.

Nadeel is wel, dat er niet veel mensen zijn die op een banner clicken (waaronder ikzelf ;)) dus of je sponsoren er zoveel baat bij hebben vraag ik mij ook af.

Een ander idee zijn die leuke 81x31 buttons, daar kun je er een hele rij van op je site zetten (deze hinderen normaal niet en zijn klein, dus snel te downloaden) maar ook hier geldt weer voor dat je sponsoren er weinig tot geen hits door zullen krijgen.

Icons are overrated

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Eeej helmet...

idd ik was een cheater op CS :) Een echte.... damn hoe hete die cheat nou?.... naja met die cheat had je een achteruit kijk spiegel etc. Maar ja (was maar tijdelijk btw) Ik speel afentoe nog CS (zonder cheats uiteraad) Maar back ontopic,

Ik heb een sponser gevonden. En die betaalt 15 euro per maand voor die banner plek. Hij wou gelijk 6 maanden vooruit betalen. Ik heb gezegt dat hij max 2 maanden vooruit mag betalen. Omdat 15 euro niet duur is denk ik (anders wil je niet 6 maanden vooruit betalen)

Daarom mijn volgende vraag, Hoeveel moet ik in het vervolg vragen voor die banner plek?? Ik zal trouwens wel kijken of ik niet ergens anders een kleine banner plek kwijt kan. Iemand een idee? Pop-upje of nie?

edit:

vind het wel leuk dat jullie me site waarderen :) Hoe kan ik btw een werkende hyperlink onder me naam doen.... (beetje noop vraag maar t lukt me niet met html codes :s )

[ Voor 12% gewijzigd door DukeN op 27-05-2004 12:07 ]

• danslo
  • Laatst online: 21:55
Ik zou gewoon diverse hosting bedrijven contacteren die je willen sponsoren, meestal moet je dan een bepaald aantal users per dag hebben, maar met +1000 maak je een goede kans!

http://www.startje.nl/hosting/

En dan niet kijken bij het menutje sponsors, maar gewoon een hele hoop van die hosting bedrijven mailen, met een goede uitleg van wat je terug wilt, en wat je daarvoor terug in de plaats geeft (een banner bijvoorbeeld). Veel succes met je site verder!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12 20:15
msn me even, kijk maar in mijn profiel :)

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-12 12:21
Welke sponsor wil nou in verband worden gebracht met een site die mensen leert muziek en films van emule te downloaden?

Verwijderd

Eventjes tussen door. Ik ben de disclaimer aan het lezen en daar staan nog onnodig veel stijl en spelfoutjes in ( zoals "Ontkenning van digitaale publiciteit:", "non-commercieele"). Het is niet erg op zich, maar het staat wel professioneler als je die weghaalt ;).

Verder is het inderdaad klote omsponsoren te vinden. vooral die je uitbetalen in geld. Ik heb met mijn site (gbaparty.nl) nu wel steun van Nintendo en Ubisoft bijvoorbeeld, maar toch. Echt geld levert het me niet op.

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Anticipation_AJT schreef op 27 mei 2004 @ 12:16:
Welke sponsor wil nou in verband worden gebracht met een site die mensen leert muziek en films van emule te downloaden?
Jij ziet het zwart/wit...

en btw ik word dus nu gesponserd door die DVD shop... wel een logische sponser lijkt mij......

Maar ik hoor graag wat er dus fout is aan me site, thx notorious Ik zal het even nakijken.... laat ik het zo stellen, me nederlands is niet zo goed :-) Maar dat hebben jullie vast al gezien en gelezen ;)

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-12 12:21
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 12:18:
Eventjes tussen door. Ik ben de disclaimer aan het lezen en daar staan nog onnodig veel stijl en spelfoutjes in ( zoals "Ontkenning van digitaale publiciteit:", "non-commercieele"). Het is niet erg op zich, maar het staat wel professioneler als je die weghaalt ;).

Verder is het inderdaad klote omsponsoren te vinden. vooral die je uitbetalen in geld. Ik heb met mijn site (gbaparty.nl) nu wel steun van Nintendo en Ubisoft bijvoorbeeld, maar toch. Echt geld levert het me niet op.
Volgens mij heeft ie een (copyrighted? :P) disclaimer van een engelstalige site door de vertaalmachine gegooid. Het is echt niet te lezen.

• Mr_Dark
  • Laatst online: 15-12 19:48

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Stuur anders eens een e-mail naar N-Media (www.n-media.nl) die sponsoren mij ook door middel van webruimte =)

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Anticipation_AJT schreef op 27 mei 2004 @ 12:22:
[...]

Volgens mij heeft ie een (copyrighted? :P) disclaimer van een engelstalige site door de vertaalmachine gegooid. Het is echt niet te lezen.
hahahaa :-) Nee ik ben wezen zoeken naar disclamers en her en der wat knippen plakken en dit was het resultaat.... maar het is dus niet netjes. Ik zal het veranderen. Ik heb dus nu btw al een sponser. (zie berichten hierboven) maar kan ik nog een banner plaatsen of zo laten? Misschien een popupje? En hoeveel zal ik dan vragen? 15 euro permaand was blijkbaar niet veel als je als een halfjaar vooruit wilt betalen. Ik ben niet echt op de hoogte van banner prijsen.

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12 21:07
[zeikermodus]Wezen knippen en plakken bij de verkeerde dan denk ik :D .

"De maker van deze website steld zich niet verantwoordelijkheid"
"waar DukeN.NL word gehost"

Ook iets met D's en T's ;)
[/zeikermodus]

Ik vind et design van je site er wel mooi uitzien! Ik vraag me overigens wel af, of meer dan die ene banner plaatsen idd nog slim is, en popups zou ik zeker niet aan beginnen! (veel mensen hebben al een popupblocker, hetzij via googlebar, of binnenkort via windows SP2). Ik denk dat je met 180€ per jaar voor de helft van et geld al heeel aardig gehost kunt zijn, inclusief php/mysql voor je forum. Zelfs daarvoor zijn dr al mensen hier die je wat aanbieden, veel verdere kosten heb je niet aan je site lijkt me??

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
hahaah damn inderdaad niet goed gekeken naar de spelling :) :)

De kosten haal ik er wel uit dat lukt wel. Ook zijn er al wat webhosting bedrijven geweest die contact met mij hebben opgenomen maar ik heb geen webspace nodig. Op mij provider accountje van 12 mb past alles netjes 

Mij layout is lekker simpel. Omdat er ook simpele mensen opkomen toch vind ik het super dat iemand het meld dat mij layout zo goed is. Terwijl de meeste “betere” websites makers mij melden dat ik hem moet omzetten in PHP met nieuws blablabla… is mij te moerlijk maar is toch ook niet nodig?

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12 21:07
Nee vind ik niet, et enige waar ik iets op aan te merken heb (beetje dan), is de plaatjes onder "Ik wil leren downloaden met:", het nadeel is daarbij dat mensen die de lettergrootte wat groter hebben staan et iewat lastig kunnen lezen (omdat de letters in de plaatjes niet veranderen qua grootte), verder mooi werk.

[ Voor 14% gewijzigd door Ivos op 27-05-2004 12:45 ]

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
mmm... dus die plaatjes weghalen en die vervangen door tekst. BTW disclamer tekst aangepast :) weg met de d/t en spelfouten :)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-12 23:45
[zeikmode]
Bij donatie:
u naam hier? Doneer :-) u bedrag

Uw naam.. en Uw bedrag ;)
Oh en in je tekst, het is MIJN layout en MIJN provider.. Niet MIJ provider/layout ;)
[/zeikmode]

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Hahah zal ik ook nakijken bij donatie... :)

word tijd dat got komt met een standaard spelling check :)

• WHiZZi
  • Laatst online: 16-12 16:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Als ik zo het topic doorlees wil je volgens mij echt geen sponsoring...

Met sponsoring krijg je dus dat een bedrijf jouw website gaat supporten. Daarmee krijgen ze bijna automatisch een recht om zich te bemoeien met de inhoud.

Google Adsense (http://www.google.nl/adsense) levert voor mij genoeg op om mijn website runnende te houden (zie signature, weirdalforum). Het levert per maand tussen de $100 en $300 op welke via een cheque binnenkomt.

Daarnaast heb ik op die site een donatiesysteem (PayPal) waarbij users geld kunnen doneren. Nadeel van PayPal is dat je een Creditcard nodig om te doneren.

Misschien is het ook een idee om een Amazon.com Wishlist op te zetten. Hoe dat werkt heb ik geen idee van.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

WHiZZi schreef op 27 mei 2004 @ 13:10:

Google Adsense (http://www.google.nl/adsense) levert voor mij genoeg op om mijn website runnende te houden (zie signature, weirdalforum). Het levert per maand tussen de $100 en $300 op welke via een cheque binnenkomt.
Nu vraag ik mij toch af hoe veel bezoekers je nu hebt, mij lijkt 300$ per maand best veel! :o

• WHiZZi
  • Laatst online: 16-12 16:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:03:
[...]

Nu vraag ik mij toch af hoe veel bezoekers je nu hebt, mij lijkt 300$ per maand best veel! :o
uhm.
Aantal hits op de google banner dag varieert van 8000 tot 13000. Hits volgens webalizer per dag is 159894. 12 tot 13 clicks op 1 dag is normaal :P

12 clicks = $1.31
Beste (google banner)dag was 24 feb 2004 met 12364 hits, 62 click wat $27.34 opbrengt :P

[ Voor 15% gewijzigd door WHiZZi op 27-05-2004 16:14 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
kijk daar heb je het dus. Dan moet je HEEL HEEL HEEL veel bezoekers hebben. Stel dat al mijn bezoekers een keer op die ad klikken kom ik op.....

wacht is... stel er klikken 120 man op dat is dus 10 dollar?

Lijkt me sterk dat de adsense zo snel gaat :) Ik heb me wel gelijk opgegeven :)

[ Voor 18% gewijzigd door DukeN op 27-05-2004 16:34 ]

• sjaak
  • Laatst online: 11-12 06:57

sjaak

un giorno credi

Probeer http://www.webhostingtalk.nl eens, verschillende bedrijven willen je daar misschien wel sponsoren met webruimte en dataverkeer.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

WHiZZi schreef op 27 mei 2004 @ 16:10:
[...]
uhm.
Aantal hits op de google banner dag varieert van 8000 tot 13000. Hits volgens webalizer per dag is 159894. 12 tot 13 clicks op 1 dag is normaal :P

12 clicks = $1.31
Beste (google banner)dag was 24 feb 2004 met 12364 hits, 62 click wat $27.34 opbrengt :P
Moet je er wel bij opmerken dat hits volgens webalizer ook het opvragen van een plaatje is :) dus een webpage zijn meerdere hits volgens webalizer!

Het ligt er uiteindelijk natuurlijk ook aan wat er op je site staat, en of er een goede advertentie voor beschikbaar is. Ik heb dagen waar de click percentage op 0.4% ligt, en dagen waarop de click percentage rond de 1.5% ligt. Alleen de "betaalde" advertenties worden als "hits" aangemerkt. Dus de advertenties voor goede doelen komt niet in je overzicht te staan ( alhoewel ik persoonlijk dat er best naast zou willen hebben ).

Voordeel van adsense is dat je tegenwoordig channels kan gebruiken, dit heb ik zelf een paar dagen geleden geimplementeerd op mijn eigen site, waardoor ik beter kan bepalen waar mensen meer op een advertentie klikken. Als er nu ook nog een optie was om te laten zien op welke pagina ze exact hebben geklikt zou ik helemaal blij zijn :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Eeej gasten,

Ik heb geen zin om weer een nieuwe topic te openen wat ook hierin kan... beetje onlogisch wat ik nu zeg... maar ja

Goed, Me banner plekje is verhuurt ( zie de banner onderaan op http://www.duken.nl ) voor 15 euro per maand. Dit blijkt niet zo veel te zijn. Maar ik heb hier verder geen ervaringen mee. Mijn sponser heeft 2 maanden vooruit betaalt maar ik wil hierna de prijs verhorgen.

Weet iemand wat ik ongeveer voor die plek mag vragen? Het is namelijk wel zo dat je over de gehele website onder aan de pagine staat en dat er maar 1 banner staat en je dus veel opvalt. Dus ik dacht aan 30 euro per maand. Dat is 1 euro per dag. Is dat veel of weinig? Omdat mijn sponser die ik nu hebt gelijk 6 maanden vooruit wou betalen met 15 euro per maand. Dus dat zal niet veel zijn. Graag hulp :)

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-12 15:00

gvdh81

To got or not to got..

Aangezien een gemiddelde bestelling al gauw 25 euro kost bij hun en het een groothandel is kun je makkelijk 25 euro vragen, het is een beetje raar als je ineens 50 euro gaat betalen tenzij je kunt aantonen dat ze ook daadwerkelijk naar hun site toe gaan maar dat zou je moeten bouwen...

Verwijderd

Het lijkt mij verstandiger om de banner te integreren in de tekst.

Bij bijvoorbeeld rippen/ kopieeren van cd's kun je zoiets neerzetten als "goedkope dvd's kopen? klik hier" of iets dergelijks.
Werkt vaak veel beter dan zo'n (achterlijke) banner die voor reclame wordt aangezien. Een stukje tekst wordt vaak als 'positief' beoordeeld omdat het van de "webmaster" komt (gezien als advies).

Helamaal aangezien je de mensen de hele website al (goed) adviseerd.

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
EDIT

[ Voor 99% gewijzigd door DukeN op 26-06-2004 13:49 ]

Pagina: 1