Toon posts:

[nt4]printer installeren op printserver lpt1 mbv LPR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nt4 server. Heb reeds tcp/ip printing service geinstalleerd. Nu heb ik hier 1 printserver met 2 lpt poorten. Hoe installeer ik een printer op deze printserver mbv LPR? Op een enkele poort is het gewoon een kwestie van een nieuwe lprpoort aanmaken, ipadres invullen, naam geven, driver installeren en klaar. Dit kan ik ook wel doen voor deze printer, maar als ik dan iets wil afdrukken blijft het in de printerrij staan omdat er geen lpt poort van de printserver wordt aangewezen..

Verwijderd

Ik weet niet wat voor type printserver je gebruikt; maar als je de queue aanmaakt, en je klopt het IP in, hoort'ie enkele tellen later aan jou te vragen welk van de LPT's je printer aanhangt.

Zo werkt het iig hier, af en toe gebruiken wij wat oudere axis printservertjes, die hebben 2 LPT's en 1 Seriele aansluiting.

Een enkele keer deed'ie et niet, dan gaf ik die servertjes een hard reset, en herkende de server em wel.

Misschien iets in de printserver?

Verwijderd

Topicstarter
het is inmiddels opgelost. Bij de installatie moet je onder het ipadres de poort een naam geven. In plaats van deze een willekeurige naam te geven, wat normaal gesproken altijd werkt heb ik hier LPT1_PASSTHRU ingevuld. Dit commando heb ik in een discussiegroep op google gevonden. Dit bleek te werken.