Toon posts:

Slideshowprogramma op externe monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik automatisch een slideshow kan laten zien op een externe monitor (plasmascherm). Nou lukt dat perfect met Irfanview. Ik kan hiermee precies aangeven welke foto's ik wil laten zien, ik kan hele directorys selecteren, alle instellingen veranderen enz enz.
Als ik dan via de tv-out een clone van mijn desktop laat zien dan is er een perfecte slideshow te zien (behalve dat er geen overgangseffecten zijn in te stellen, maar dat wil ik nog wel door de vingers zien). Het nadeel is echter dat ik nu op monitor 1 niks meer kan doen. Daarvoor zou ik mijn desktop kunnen verlengen, maar als ik dan Irfanview naar de tweede dekstop sleep dan wordt de slideshow toch op desktop 1 weergegeven.
Ik wil namelijk instellingen van de slideshow kunnen wijzigen op monitor 1 en foto's downloaden van het toestel, zonder dat de slideshow op monitor 2 (het plasmascherm) verstoord wordt.
De Matrox kaarten hebben een optie die bijna goed is, de DVD-Max functie, hierbij kun je op monitor 1 allerlei willekeurige dingen doen, terwijl op monitor 2 fullscreen de film te zien is. Maar deze funcite ziet een slideshow niet als "film". Het is voor mij geen optie om avi's te maken.
Ik wil 3 minuten na het downloaden van foto's van een toestel een slideshow laten zien. En dat zonder dat de slideshow gestopt moet worden.
Weet iemand hier een programma voor?

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand ideeen?... Misschien op een andere manier?
Uiteindelijk moet het gaan werken met een Dell computer, met een Intel videochip.

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Irfanview komt standaard op monitor 1, dan is de externe monitor dus vrij. Kun je daar op werken tijdens de slide show? Als dat zo is kun je de beeldschermen omwissellen, en de slideshow op scherm 1 laten zien.

Maar is het de bedoeling dat irfanview blijft draaien terwijl je nieuwe foto's in de betreffende dir zet? Want IrfanView leest -volgens mij- eerst de filenames in, en die laat hij zien, niet de nieuw bijgekomen files.

One's never alone with a rubber duck.

Verwijderd

Topicstarter
daaan schreef op 26 mei 2004 @ 10:27:
Irfanview komt standaard op monitor 1, dan is de externe monitor dus vrij. Kun je daar op werken tijdens de slide show? Als dat zo is kun je de beeldschermen omwissellen, en de slideshow op scherm 1 laten zien.

Maar is het de bedoeling dat irfanview blijft draaien terwijl je nieuwe foto's in de betreffende dir zet? Want IrfanView leest -volgens mij- eerst de filenames in, en die laat hij zien, niet de nieuw bijgekomen files.
Het betreft niet mijn eigen computer (met een G450), maar een computer die op dit moment nog in bestelling is en in een kroeg komt te staan.
Die computer heeft slechts 1 monitor aansluiting en 1 tv out. Dus monitor 1 en 2 omwisselen is helaas geen optie, was wellicht wel een oplossing geweest... maar helaas.
Het is de bedoeling dat Irfanview blijft afspelen terwijl ik foto's in een ANDERE directory zet. Ik lees bijvoorbeeld aan het begin van de avond directory 1 in. Gedurende de avond komen er foto's bij en die moet ik van het toestel af kunnen halen zonder dat Irfanview (op de tv out) daar iets van merkt. Die nieuwe foto's staan dan bijvoorbeeld in directory 2. Vervolgens zal ik inderdaad directory 2 nog toe moeten voegen aan de lijst van Irfanview. In het ideale geval hoeft de slideshow op de tv out daarvoor ook niet gestopt te worden. Maar ik denk dat dat noodzakelijk is.
Overigens hoeft het niet perse met Irfanview. Het liefst uiteraard met freeware, maar als het wat moet kosten dan is het zo. Het liefst dan wel een pakket wat ook direct smsjes (tegelijk met de foto's) op de tv out kan laten zien.. Maar dat is nog een toekomstwens.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry dat ik een redelijk oud topic kick, maar ik zit met net dezelfde vraag. Wil graag een slideshow tonen op mn matrox (dvd-max). Ik had dacht ik ergens gelezen dat deze dvdmax elk directshow window op de tvout laat zien, zijn hiervoor geen programma's ?!

Ook hier is een avi maken geen optie.