Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding met 2 fans

Pagina: 1
Acties:

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik vroeg me af of een voeding met 2 fans veel profijt op zou leveren voor de temperatuur in mijn case.

Ik heb een Antec slk2600 (miditower), met 2 8 cm fans (intake voor laag, outtake achter hoog). Meer fans kunnen er niet in.

Zou een voeding met 2 fans veel verbetering kunnen brengen wat betreft airflow en temperatuur? Ik wil de prestaties van de voeding zelf volledig buiten beschouwing laten.

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
een voeding produceerd erg veel warmte dus als die warmte goed afgevoerd word zal de temperatuur wel zakken ja, ik weet alleen niet of dit in de rest van je kast goed te merken is.

verwacht in iedergeval niet dat het veel lager zal zijn

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 19:04

PromWarMachine

Forsaken Archer

Nee, dat scheelt bij mij niet zoveel. Ik heb een voeding met 2 fans.

Waarom wil je de prestaties van de voeding buiten beschouwing houden? :?

Dividend for Starters

Verwijderd

ik weet uit (die van mij en andere) ervaringen dat een voeding met een 120mm fan wel de koeling verbeterd... 2 fans ten opzichte fan een voeding met 1 fan lijtk mij wel... of iig minder geluidsproductie bij hetzelfde CFM gehalte...

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 25 mei 2004 @ 14:41:
Nee, dat scheelt bij mij niet zoveel. Ik heb een voeding met 2 fans.

Waarom wil je de prestaties van de voeding buiten beschouwing houden? :?
Omdat het hem het er nu alleen ff om gaat of een voeding met 2 fans zijn case ook wat cooler zou maken... ;)

*Bij mij zakte de temp 2-3 graden in de case en 5 op de processor omdat hij daar nu de lucht beter wegzuigt (zit er vlak boven) :)

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 14:51:
[...]

Omdat het hem het er nu alleen ff om gaat of een voeding met 2 fans zijn case ook wat cooler zou maken... ;)

*Bij mij zakte de temp 2-3 graden in de case en 5 op de processor omdat hij daar nu de lucht beter wegzuigt (zit er vlak boven) :)
Inderdaad KnoWL3Dge.

Heb je ook een outtake casefan onder je voeding (dus in je behuizing) zitten of is die 2e fan van je voeding de enige outtake fan in je behuizing?

@MaXiMuZZZ: bedoel je voedingen met alleen een 12cm outtake of voedingen met alleen een 12cm intake?

[ Voor 6% gewijzigd door _Oldie_ op 25-05-2004 15:36 ]

• UTM
  • Laatst online: 21:36

UTM

Wanneer je voeding boven je CPU zit, levert dit wel degelijk temp. winst op. Je kast temp zal dalen aangezien de warmte van je CPU nu ook nog eens wordt afgevoert door de fans in je voeding. Minder warmte van je CPU is dus minder warmte in je kast :)
@MaXiMuZZZ: bedoel je voedingen met alleen een 12cm outtake of voedingen met alleen een 12cm intake?
Dat zal out-take zijn

[ Voor 23% gewijzigd door UTM op 25-05-2004 15:37 ]

Verwijderd

jah :p ik ken geen voedingen met de airflow op "intake", dit zal wel heel erg dom zijn ;)

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 17:00:
jah :p ik ken geen voedingen met de airflow op "intake", dit zal wel heel erg dom zijn ;)
Dacht ik ook, maar bij onder andere deze voeding lijkt het of er alleen maar een 12cm intake is...
http://www.aopen.nl/products/power/FSP350-60PN(PF).htm

Of zie ik het nu verkeerd?

Verwijderd

omdat een voeding met 2 fans warme lucht vlak boven de processor wegzuigt zal de temperatuur hier uiteraard lager van worden.

ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus kan dit niet met metingen onderbouwen maar als je echt zon dramatische airflow hebt dan zal een extra outtake fan zeker verbetering bieden

Verwijderd

offtopic:

@_oldie_
de link werkt niet :p

Nu weer wel! SrrY is die klote odem van mij 8)7

LOL neej man, dat ding staat gewoon op zijn kop, hij is zo gefotographeerd!
anders moet je wel een hele grote top blowhole hebben... :+

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 20:03 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 20:00:
offtopic:

@_oldie_
de link werkt niet :p

Nu weer wel! SrrY is die klote odem van mij 8)7

LOL neej man, dat ding staat gewoon op zijn kop, hij is zo gefotographeerd!
anders moet je wel een hele grote top blowhole hebben... :+
Maakt niet uit of dat ding op zijn kop staat, de fan zit aan de BINNENKANT van de behuizing. Aan de achterkant van de voeding (wat dus aan de BUITENKANT van de behuizing zit) zit alleen een rooster.

Het is me opgevallen dat verschillende voedingen met 12cm fans de fan aan de binnenkant hebben zitten.

Verwijderd

ik ga nog ff kijken naar die pic hoor... wat bedoel je nou ik snap t niet... fans van een voeding zitten toch altijd IN de voeding?

oh ik zie al wat je bedoeld LOL! dat is gewoon outtake, hij zuigt de lucht in je kast in de voeding, en dan door het "rooster" naar buiten!

dus: kast ---> 120mm fan ---> in de voeding --> eruit door het rooster --> warme lucht in de kamer.

get it? ;)

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb een Enermax voeding met ook 2 fans, maar merk weinig verschil 8)7

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 20:14:
ik ga nog ff kijken naar die pic hoor... wat bedoel je nou ik snap t niet... fans van een voeding zitten toch altijd IN de voeding?

oh ik zie al wat je bedoeld LOL! dat is gewoon outtake, hij zuigt de lucht in je kast in de voeding, en dan door het "rooster" naar buiten!

dus: kast ---> 120mm fan ---> in de voeding --> eruit door het rooster --> warme lucht in de kamer.

get it? ;)
MaXiMuZZZ, we bedoelen hetzelfde. Zou zo'n voeding een kast koeler houden daan een voeding met 2x8cm?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De temperatuur van mijn processor daalde toch met een paar graadjes (AMD XP 1700+ Palomino heethoofd :P) toen ik een voeding met twee 80mm fans installeerde :)

En ze zijn temp controlled dus niet te luidruchtig ;)

Verwijderd

AMDathlonxp schreef op 25 mei 2004 @ 20:21:
Ik heb een Enermax voeding met ook 2 fans, maar merk weinig verschil 8)7
Ja wat had je eerst dan? Ook een dual fan voeding? :+

Nej als je ook al 2 outtakes aan de achterkant van je pc hebt merk je het minder... heb je die niet zoals volgensmij de TS dan ga je er wel wat op vooruit qua temps :)

Verwijderd

_Oldie_ schreef op 25 mei 2004 @ 21:38:
[...]

MaXiMuZZZ, we bedoelen hetzelfde. Zou zo'n voeding een kast koeler houden daan een voeding met 2x8cm?
jah die houd de kast meestal, koeler, groter oppervlak, en meestal, niet altijd, mer cfm... ik heb er tests over gelezen, in het frans, maar kan ze nu even niet vinden.. :+
Pagina: 1