[XP] Windows Media Player 9 probleem

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 15:33

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat ik geen filmpjes meer kan afspelen met Windows Media Player. Het filmpje wordt als "snapshot" zichtbaar en speelt alleen het geluid af.

Ik heb mediaplayer al geuninstalled, maar dat mocht niet baten. Op het einde van het installproces geeft hij de fout dat het niet volledig is geinstalleerd en ik het nog een keer opnieuw moet proberen. Wel kan ik de speler gewoon opstarten en filmpjes van de HD afspelen. Mar zodra er een link wordt gelegt met een URL dan lukt het niet.

Ik heb geen codecs c.q. codecpakket geinstalleerd. Overige spelers die ik heb geinstalled zijn. Quicktime 6, RealPlayer en PowerDVD.
Wel heb ik bij de BHO de quicktime "plugin" van dit programma verwijdert, omdat ik niet in de browser door quicktime mpeg en avi wou laten draaien.

Daar kan het toch niet aan liggen?

Met vriendelijke groet,

Machiel

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 11:17

glashio

C64 > AMIGA > PC

Zowel bij wmv,mpg en avi bestanden ?

[ Voor 64% gewijzigd door glashio op 25-05-2004 13:56 . Reden: Overbodig ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:25

Outerspace

Admin General Chat
Het lijkt me toch handig om die codecs te gaan installeren

http://www.tweakers.net/meuktracker/product/80226
bijvoorbeeld. Zitten handige codec's tussen ;)
en deze ook: meuktracker: ffdshow 2004-05-20

Wauw, een sig!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik had er een tijdje geleden ook last van. Het installeren van enkele codecs heeft het opgelost.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Sommige codecs verouderen en dan moet je nieuwe codecs installeren.. Nieuwe fims hebben steeds nieuwere codecs nodig.. Probeer deze eens:

ac3filter: http://ac3filter.sourceforge.net/
DivX: http://download.divx.com/divx/DivX51Bundle.exe
XviD: http://koepi.roeder.goe.net/XviD-24062003-1.exe

Succes ;)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gebruik FFDShow, kun je bijna alles draaien: http://athos.leffe.dnsalias.com/
En anders nog ff MPC als afspeler http://sourceforge.net/pr...tes.php?release_id=227046 , als het dan nog niet lukt.....

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Heb net K-Lite Mega codec pakket geinstalled.

De enige files die het gewoon niet doen zijn de *.mpg en *.mpeg files. Maar dan alleen als deze van een URL afkomstig zijn. Als ik ze van de HD pluk dan gaat het prima. Ook heb ik fffdshow en Windows Media Player codecpakket al geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Hmmm, vrij vreemd. De files *.asf / *.avi / *.wmv doen het wel gewoon vanaf een url.

Waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Heb je die codecs gedownlad en geinstalleerd?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ben bang dat je nu eerst ff die gigantische zooi ff mag aanvegen, en dan netjes overnieuw, met bijv. hooguit FDDShow en een AC3 filter (de interne is dacht nog niet helemaal af) en dan moet je toch wel een end komen. Quicktime 6, RealPlayer en PowerDVD kunnen daar nog eventueel naast, maar meer lijkt me erg overbodig.

Trouwens het decoder pack voor MP9 van Microsoft zelf al eens geprobeerd? http://www.microsoft.com/...format/codecdownload.aspx misschien dat je daar nog wat aan hebt?

[ Voor 16% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-05-2004 15:46 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:29

Zerora

Ik Henk 'm!

_XipHiaS_ schreef op 25 mei 2004 @ 15:44:
Ben bang dat je nu eerst ff die gigantische zooi ff maag aanvegen, en dan netjes overnieuw, met bijv. hooguit FDDShow en een AC3 filter (de interne is dacht nog niet helemaal af) en dan moet je toch wel een end komen. Quicktime 6, RealPlayer en PowerDVD kunnen daar nog eventueel naast, maar meer lijkt me erg overbodig. Trouwens het decoder pack voor MP9 van Microsoft zelf al eens geprobeerd?
In media player zelf zit ook knopje om nieuwe plugins te downloaden. Het enige nadeel is dat veel van die plugins geld kosten.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ja ik heb ze allemaal geinstalled, maar nog steeds willen de mpg en mpeg files niet afspelen. Wel de muziek, maar het beeld blijft steken.

Het zijn geen eens nieuwe filmpjes, die bijvoorbeeld in divx formaat zijn weggeschreven.

Ook spelen de mpeg en mpg bestanden niet af in Winamp !

De Windows Media Player Codec Pakket heb ik al geprobeerd. Eigenlijk moeten idd alle codecs er even af. Zijn daar tooltjes voor?

Machiel

[ Voor 19% gewijzigd door M. Mulder op 25-05-2004 15:53 ]

Verwijderd

gewoon bij software deleten??
en ff in start..programma's checken of alles weg is en op je c: ff checken 8)

Succes

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Heb alle codecs gedelete, op aanraden alleen ffdshow geinstalleerd en ac3, maar nog steeds lukt het niet.

Zou het kunnen omdat ik niewe drivers heb geinstalleerd voor mijn NVDIA Geforce TI200? Revisie 56.72

Heb ook een twinview, dus 2 beeldschermen opdezelfde PC, maar heb al geprobeerd om de mpeg filmpjes alleen te laten lopen op 1 montor via de AGP poort. Dat helpt allemaal niet.

Op de page van Microsoft stond dat je de internetverbinding in WMP misschien te hoog had staan, maar deze staat op auto en heb hem zelfs nog een keer lager gezet.

Het is vrij frustrerend dat alleen de mp(e)g filetjes het niet doen via een URL.

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Staat je "Primary Display" wel ingesteld op je huidige monitor ?
i.p.v. TV (composite/s-vhs) of DVI ?
Directshow (gebruikt bij videoweergave met o.a. codecs e.d.) zal in Wndows standaard weergegeven worden op je "Primary Display". Op je Secudaire Monitor zal je een zwart vlak zien.
Heel simpel heb je wel geluid bij de filmpjes ?

* glashio zet zijn instelling ter voorbeeld. LETOP!, dit is een ATi-kaart/driver.

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Mijn hoofdmonitor (AGP) staat ingesteld op single display (analog monitor), dus dat is wel goed.
Immers mp(e)g afspelen lukt wel alleen vanaf de harde schijf m.b.t. de mp(e)g files!

Geluid wordt idd wel afgespeeld.

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

* glashio schud M. Mulder z'n hand :D want ik heb toevallig hetzelfde probleem op m'n WinXP bak met betrekking op MPEG-videos

Ik had al een filmpje** gemaakt, en zoals je ziet krijg ik nu me CODECS nie meer weg :'(
@GoT : Jah! , ik ben administrator :Y)

** .avi ;) (9,1 Mb) van gemaakt... ik heb lopen prutsen aan me codecs :/
Veel toevoegd ivm Pinnacle brakke MPEG codec O-)

* glashio heeft uiteindelijk PowerDVD (dankjewel RedXraD :>) ge-installed en kijkt nu daarin z'n MPGjes :) P.S. in MediaPlayer e.d. doet MPG het nog steeds niet :X AVI wel :X

[ Voor 28% gewijzigd door glashio op 25-05-2004 20:01 . Reden: huillie added ]

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

verwijder pls

[ Voor 98% gewijzigd door glashio op 25-05-2004 19:57 ]

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Dat lukt inderdaad niet om je codecs zo te verwijderen vanuit apparaatbeheer.

Maar wat ik uit je verhaal opmaak is dat jij eigenlijk hetzelfde probleem hebt.
Wat heb jij recentelijk geinstalleer dan?

Het vervelendste van PowerDVD is, dat je niet vanaf een url een filmpje kan laten displayen.

Ik ga toch effe opzoek naar een "universele" codec uninstaller.

Als ik de link http://www.softlab.ntua.g...20-%20pinguin%20sinks.mpg kopieer en deze implementeer in bestand......openen..... dan speelt hij hem wel goed af.

Heb net Quicktime 6.5 opnieuw geinstalleerd en daar spelen de MPEG files wel goed in af als je de url invoegt.

[ Voor 32% gewijzigd door M. Mulder op 25-05-2004 21:42 ]

Pagina: 1