Toon posts:

Kan geen mail versturen, relay foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is (emailadres ontvanger). Onderwerp 'test', Account: 'abc', Server: 'mailrelay.direct-adsl.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 <emailadres ontvanger>... Relaying denied. IP name lookup failed [eigen ipadres]', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Ik heb zelf het idee dat het probleem in "IP name lookup failed" zit.

Ik heb het op verschillende pc's getest
onder windows 98 en windows xp Home
Met outlook 2000 en outlook express.

Ik heb een adsl abo bij direct-adsl van KPN.

Help ;-)

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 14:50

glashio

C64 > AMIGA > PC

Hulp geboden :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
Al die linkjes gan over linux en niet over windows problemen

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 14:50

glashio

C64 > AMIGA > PC

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:52:
Al die linkjes gan over linux en niet over windows problemen
Dat komt omdat het door je mailserver komt (hoogwaarschijnlijk) .. dus aan de server.. dus geen probleem aan jou client=Win98 & Outlook.

Raadpleeg je mail-provider eens...... Suc6

* glashio probeert te helpen en garandeerd niet dat HET zo is... het blijft gissen met genoemde info in startpost

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:40:

Ik heb een adsl abo bij direct-adsl van KPN.
En zit je op het moment van testen ook op het direct-adsl netwerk van KPN?
Heb je de juiste settings overgenomen wat betreft mail instellingen?
Moet je misschien authenticeren op de SMTP server?

Ik frut, dus ik epibreer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie pistole - als je inderdaad je mail probeert te sturen terwijl je verbonden bent met ADSL Direct, en je krijgt nog steeds exact deze foutmelding zal je contact op moeten nemen met support van ADSL Direct - hun mailserver weigert namelijk jouw mail omdat de mailsever vermoed dat jij geen onderdeel bent van hun netwerk (wat logisch zou zijn als je op dat moment bv. niet ingelogd bent met adsl-direct van KPN) :)

Verder is dit volgens mij meer iets voor Internet & Telefonie - ik verplaats je topic nog eventjse :)

Windows Operating Systems >> Internet & Telefonie

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 23:13

DancePlaza

ninja

je moet de mailserver gebruiken van het betreffende netwerk waarmee je bent ingelogt.

ik weet niet of dat ook zo is bij kpn direct.

bv. als je via planet mail hebt lopen..
kan je wel mail lezen op willekeurige pc. maar om mail te versturen moet je wel de uitgaande (smtp) gebruiken van de betreffende isp

Van het kastje naar de muur lopen...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

DancePlaza schreef op 25 mei 2004 @ 15:53:
ik weet niet of dat ook zo is bij kpn direct.
Dat heeft niets met direct-adsl te maken, als wel met de relay / smtp server die je gebruikt. Je kan in principe elke smtp server gebruiken die er maar is, als-ie 'open' is, of als je er met een gebruikersnaam/wachtwoord combinatie mee in kan loggen. Alleen doen bijna alle providers dit niet zo en moet je op hun netwerk verbonden zijn, om hun servers te gebruiken.

Lastig als je direct adsl hebt (alleen adsl verbinding, geen mailservers dus). Kpn biedt daarom (onsupported) mail.direct-adsl.nl als smtp server aan, die zou gewoon moeten werken. Je moet gewoon alle instellingen overnemen van je mailprovider, alleen voor uitgaande mail OF vragen of je buiten hun netwerk mag verbinding OF de mailserver van kpn gebruiken/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1