Nut van een product-id?

Pagina: 1
Acties:

• whitecom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08-2005
Kijk dat je een serial nmr. in moet voeren tijdens een installatie ok.
Maar bij ieder programma kom ik een product-id tegen.
Wat is nou het echte nut daarvan? Wat voor informatie kan een bedrijf daar nou uit halen? Misschien een versie nummer o.i.d. wat een helpdesk kan gebruiken maar meer toch ook niet?

Ik heb hier een discussie en ik vind zo'n product-id niet heel erg nuttig, misschien zijn er mensen die er anders over denken?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Dit is natuurlijk volledig afhankelijk wat de leverancier van het product aan dit nummer heeft gekoppeld.
je kan bijvoorbeeld een verschillend productnummer hebben per cd en dat van een hele serie cd's het serienummer hetzelfde is.
Op deze manier wanneer je een foutmelding krijgt van een bepaald product nummer kan je die op productnummer registreren. komen er meer foutmeldingen registreer je die ook en de databaso koppeld die dan weer aan serienummers.
Hierdoor komt er misschien sneller aan het licht of er een mislukte serie is.

dit kan je natuurlijk ook allemaal in 1 nummer verwerken bijvoorbeeld de eerste 3 cijfers voor de serie de 2e 3 nummers voor het id en de 3e 3 nummers voor nog andere informatie.

Het is maar een keuze :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

FastBunny

Give it the Works !

Bepaalde delen wel of niet toegankelijk maken bv. Je hebt dan 1 pakket waar bv een aantal functies gedisabled zijn, terwijl die met een andere serial wel weer te gebruiken zijn.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 11:17

glashio

C64 > AMIGA > PC

Door dit misschien ?

Wel eens een OEM PCI-Kaartje gehad zonder Fabrikant/Serienummer/FCC-nr maar wel een ProduktNummer ? ( is erggg handig hoor :) )

* glashio zou nie kunnen zonder ProductID's ...

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing