MacHouse Amsterdam

Pagina: 1
Acties:

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.macamsterdam.nl/gfx/fotos/2%20DSC02550.jpg

Wie is er al eens een kijkje wezen nemen?

Ik persoonlijk zit al een hele tijd er aan te denken om een iBookje te gaan kopen, je wilt niet weten hoevaak ik al naar de applestore geweest ben :+ Nu wil ik binnenkort de zogenaamde knoop gaan doorhakken omdat het wel erg handig is om een laptop te hebben als ik volgend jaar ga studeren, maar ik heb eigenlijk nog nooit met osX gewerkt.

Dus eigenlijk m'n vraag:

Kan je daar tegenover het CS een beetje spelen met osx? Ik twijfel niet dat het een erg goed os is, maar ik wil het eigenlijk zelf ervaren voordat ik zomaar een toch vrij dure laptop koop.

Bedankt alvast.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Bel of mail die lui eens. Dat gaat sneller dan hier vragen en als het niet kan regelen ze mischien iets voor je :)

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:42

xdc

je kan wel naar de nieuwe mac winkel in amsterdam , daar hebben ze ruime gelegenheid en werkplekken zodat je op je dooie gemak de spullen kan testen alvorens aan te kopen

ibooks / powerbooks staan gewoon opgesteld en aan , voor gebruik.
de nieuwe mac winkel zit op de nieuwe weteringschans 134 in amsterdam

*gisteren zelf nog geweest * voor aankoop van powerbook accesoires

slimmehotspot.nl

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 13:45

fcs

had idd ook via mail (een of andere macfan) te horen gekregen.

gast kwam niet bij de 3de etage... hij was bang dat ie al zijn geld aan die winkel uit zou geven.... :)

ikzelf ga donderdag er heen om rond te neuzen.. (misschien een webcam voor de powerbook ofzo)
winkel schijnt ook een profesionele afdeling te hebben. weet niet wat het inhoud, maar het trekt me wel..
ik zie het donderdag wel.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
fcs schreef op 25 mei 2004 @ 13:47:
had idd ook via mail (een of andere macfan) te horen gekregen.

gast kwam niet bij de 3de etage... hij was bang dat ie al zijn geld aan die winkel uit zou geven....:)

ikzelf ga donderdag er heen om rond te neuzen.. (misschien een webcam voor de powerbook ofzo)
winkel schijnt ook een profesionele afdeling te hebben. weet niet wat het inhoud, maar het trekt me wel..
ik zie het donderdag wel.
Ik ga donderdag mijn 15" 1,25 Ghz verkopen in a'dam. Dan ga ik er ook even langs om te kijken naar mijn nieuwe aankoop :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

• fcs

fcs

Alpha-sphere schreef op 25 mei 2004 @ 13:51:
[...]

Ik ga donderdag mijn 15" 1,25 Ghz verkopen in a'dam. Dan ga ik er ook even langs om te kijken naar mijn nieuwe aankoop :)
verkijk je niet op de snelheid. Ik heb zowel een full tower pc als een powerbook.
de powerbook wordt tussen werk en huis versleept.
De tower is gewoon mijn gaming station en windows meuk uitprobeer zooi :P

De powerbook gebruik ik voor het "echte werk". Daarom gebruik ik ook "maar" een 800 mhz ppc powerbook processor (de rest was nog te duur).

Op die 800 mhz kan ik echter nog wel virtual pc draaien (als ik in het buitenland ben en alsnog windows nodig heb) met xp erop.

• Alpha-sphere
fcs schreef op 25 mei 2004 @ 14:34:
[...]

verkijk je niet op de snelheid. Ik heb zowel een full tower pc als een powerbook.
de powerbook wordt tussen werk en huis versleept.
De tower is gewoon mijn gaming station en windows meuk uitprobeer zooi :P

De powerbook gebruik ik voor het "echte werk". Daarom gebruik ik ook "maar" een 800 mhz ppc powerbook processor (de rest was nog te duur).

Op die 800 mhz kan ik echter nog wel virtual pc draaien (als ik in het buitenland ben en alsnog windows nodig heb) met xp erop.
Eerst wel maar nu niet meer. Ik ga een 12" powerbook halen. Ik heb een draagbaardere laptop nodig welk lichter is en wat langer op z'n batterijen kan dan de 15"

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb daar vorige week met een blikje fanta voor de deur in je het zonnetje zitten genieten van de diverse draadloze netwerken in de omgeving met mijn iBook.
Voor het eerst moest ik scrollen in het venstertje met netwerknamen 8)
Tip: SSID Benq heeft geen encryptie en filtering })

• fcs

fcs

usr-local-dick schreef op 25 mei 2004 @ 20:54:
Ik heb daar vorige week met een blikje fanta voor de deur in je het zonnetje zitten genieten van de diverse draadloze netwerken in de omgeving met mijn iBook.
Voor het eerst moest ik scrollen in het venstertje met netwerknamen 8)
Tip: SSID Benq heeft geen encryptie en filtering })
mmzz..... nu bedenk ik me "opeens" wat ik daar kan kopen >:) ;)

• usr-local-dick
  • Niet online
wat? een accesspoint waar encryptie op zit? :)

• fcs

fcs

usr-local-dick schreef op 25 mei 2004 @ 21:03:
wat? een accesspoint waar encryptie op zit? :)
nope. wireless pcmcia kaartje :P
zit nog niet op de powerbook. Ik gebruik voornamelijk de ethernet interface...

daarna kan ik wel een accesspoint kopen. eerst ff kijken of wireless me wel aanpreekt.
en kennelijk kan ik daar gelijk eeen snelheids test doen :) :P
/

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

pcmcia ? Prop er een Airport in, dan kan je later evt. nog iets in je pcmcia kwijt :)

maar inderdaad, als ik binnenkort 't huis uit ga ga ik ook even aan de slag met wireless en een fijne richtantenne ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 26-05-2004 12:11 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• fcs

fcs

Hydraulik-Phunk schreef op 26 mei 2004 @ 12:10:
pcmcia ? Prop er een Airport in, dan kan je later evt. nog iets in je pcmcia kwijt :)

maar inderdaad, als ik binnenkort 't huis uit ga ga ik ook even aan de slag met wireless en een fijne richtantenne ;)
airport? als ik het geld heb en zij kunnen het er gelijk inbouwen, dan is dat een mogelijkheid ( kan echt niet zonder lapie tegenwoordig :P )

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

fcs schreef op 26 mei 2004 @ 12:17:
[...]

airport? als ik het geld heb en zij kunnen het er gelijk inbouwen, dan is dat een mogelijkheid ( kan echt niet zonder lapie tegenwoordig :P )
Dat kaartje kun je er zelf inbouwen, mits je een Pismo powerbook of nieuwer hebt. 5 minuten werk :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• fcs

fcs

CyBeR schreef op 26 mei 2004 @ 21:01:
[...]

Dat kaartje kun je er zelf inbouwen, mits je een Pismo powerbook of nieuwer hebt. 5 minuten werk :)
we zullen het vanavond zien... Ikzelf heb de combodrive, niet de supperdrive.

Ben bang dat het zelf inbouwen niet gaat (de 837 mhz versie)

Verwijderd

Met een G4 powerbook kun je airport altijd inbouwen zelf :)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
fcs schreef op 27 mei 2004 @ 12:53:
[...]

we zullen het vanavond zien... Ikzelf heb de combodrive, niet de supperdrive.

Ben bang dat het zelf inbouwen niet gaat (de 837 mhz versie)
Als het goed is zit het airport slotje bij jou gewoon naast de batterij. Haal de batterij er eens uit en kijk even wat voor afbeeldingen daar in het lege vak staan. ;)

kleurbleur.nl

• Alpha-sphere
Was vandaag ook nog even langs geweest. Ze hadden helaas geen 23" cinema display staan maar heb wel kunnen kijken naar mijn toekomstige 12" powerbook

Hier nog even twee plaatjes geschoten
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lamfam/GoT%20pics/machouse1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lamfam/GoT%20pics/machouse2.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Alpha-sphere op 27-05-2004 23:25 ]

• fcs

fcs

Sage schreef op 27 mei 2004 @ 19:01:
[...]

Als het goed is zit het airport slotje bij jou gewoon naast de batterij. Haal de batterij er eens uit en kijk even wat voor afbeeldingen daar in het lege vak staan. ;)
batterij zit helaas ergens achter vast geklemt. Moet die nog los zien te krijgen.
Ben vandaag naar de machouse gegaan.
Het is echt groot. Winkel is mooi, support was goed. Heb een 512 mb kaartje gekocht en geinstalleerd... Kan zegen, laptop start stukke sneller op. Zo ff de andere 215 erbij doen (heb hem fff losgehaalt voor de zekerheid).

Zal vandaag/morgen kijken of ik de batterij op de juiste mannier los kan krijgen.
heb hem ooit denk ik net ff verkeerd eringezet. Daardoor is ie blijven haken |:(

je bedoelt zeker die dunne doorzichtige kleppje? Die zit namelijk net boven de batterij...

edit 2: ik zie hem.... gewoon klik ding dus (net als geheugen), mooi, dat wordt dus zelf install

edit3: heb de batterij los gekregen.. :*)

[ Voor 16% gewijzigd door fcs op 29-05-2004 16:42 ]

Pagina: 1