Bestaat er een spellingschecker die je als plugin in Word kunt toevoegen en die Nederlands ondersteund? Degene die standaard in Word zit laat om een of andere reden veel fouten staan (taal staat goed ingesteld)...
Verwijderd
En welke versie van ms office heb je dan? Ik kan me niet voorstellen dat de spellings controle echte woordfouten laat staan, zins opbouw fouten en 'dt' enz. is altijd wel een probleem.
Die heb ik in een ver verleden geprobeerd maar heel snel van afgestapt (buggy, slecht, traagVerwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:20:
je kan van dale proberen... daar hebben ze ook een spelling checker voor msword!
Geef eens aan wat voor fouten de checker van MS laat zitten?
Welja, het zijn geen -dt fouten ofzo maar het gaat om mijn eindwerk en daar zitten soms nogal technische termen tussen die hij niet kent om nu is het al zo ver gekomen dat er zoveel fouten zijn in men document en dat hij daardoor niet meer heel het document controleert, best wel irritant.
Kijk, bij technische termen zal ie misschien
gaan, maar echt blunders pikt ie er toch uit? Bovendien helpt laten doorlezen door een ander ook natuurlijk, nadat Word is uitgeploeterd.
Technische termen herkent Word inderdaad niet. Als je ze veel gebruikt, kan je ze ook toevoegen aan je persoonlijke woordenlijst. Onder Extra > Opties en dan tabblad 'Spelling en grammatica' kan je ook de woordenlijsten bewerken om bijvoorbeeld foutief toegevoegde woorden te verwijderen.
Op datzelfde tabblad staan ook verschillende schrijfstijlen, die elk een bepaalde strictie hebben voor het nakijken van grammatica. Deze kan je eventueel ook nog aanpassen.
En tenslotte zal je het zelf nog moeten nalopen. Bepaalde stijl- en typfouten (zoals het/hert) worden niet herkend. De beste spellingscontrole is nog steeds een mens
Op datzelfde tabblad staan ook verschillende schrijfstijlen, die elk een bepaalde strictie hebben voor het nakijken van grammatica. Deze kan je eventueel ook nog aanpassen.
En tenslotte zal je het zelf nog moeten nalopen. Bepaalde stijl- en typfouten (zoals het/hert) worden niet herkend. De beste spellingscontrole is nog steeds een mens
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
persoonlijke woordenlijst zit er niet voor nietrs in idd.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Inderdaad, misschien kun je ergens woordenlijsten downloaden!?Zerora schreef op 25 mei 2004 @ 15:09:
persoonlijke woordenlijst zit er niet voor nietrs in idd.
Als ze extern opgeslagen worden. zal dat wel.zerosignal schreef op 25 mei 2004 @ 15:16:
[...]
Inderdaad, misschien kun je ergens woordenlijsten downloaden!?
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Pagina: 1