[Delphi] Externe applicatie gegevens verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 10:00
Ik had een vraag of iemand weet hoe/en of ik gegevens een externe applicatie kan ophalen. Bij DC++ heb je bijvoorbeeld een gebruikerslijst. Nu zou ik graag de lijst met gebruikers in het programma willen hebben.

Ik heb hier een paar weken geleden iets over gevonden, maar toen had ik daar geen tijd voor. Maar nu kan ik niet meer vinden hoe het moet.

Als iemand dit ooit geprobeerd heeft, of weet of het mogelijk is. Of me in de goede richting kan zetten dan hoor ik het graag.

<Homepage>

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gegevens uit een externe applicatie? Goh wat duidelijk. :/

INI files, XML files, text files, databases, commandline switches.... Dat zijn nog maar een paar manieren om data uit te wisselen...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Dit is 100% afhankelijk van de applicatie waar je mee wil praten. Er zijn diverse IPC mechanismes (InterProcess Communication, MSDN zoekterm) zoals named pipes, TCP/IP, mailslots, COM, DDC, messaging etc., en de applicatie waar je tegen aan praat moet via 1 van die mechanismes de informatie aanbieden.

WinAmp bijvoorbeeld kun je via Windows messages aansturen, maar SQL Server moet je via TCP/IP en/of named pipes in. Je zult dus in de DC++ docs moeten duiken.

Professionele website nodig?