[WIN2K3] Remote Desktop Connection

Pagina: 1
Acties:

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 10:32
Heb hier een Win2k3 server draaien en met Remote Desktop Connection kan ik in mijn lokale netwerk er zonder problemen mee verbinden.

Als ik echter de machine meeneem naar een LAN party en alle netwerkinstellingen imo goed heb veranderd, kan ik alleen inloggen met RDC als ik al ingelogd ben op de machine zelf.

Dat is natuurlijk onhandig, ik wil dat ding neerzetten, voeding en netwerk erin en opstarten en het beheer vanaf mijn plek doen.

Hoe kan het dat het thuis allemaal goed werkt en op een LAN Party moet ik eerst fysiek op de server inloggen voordat ik vanaf afstand met Remote Desktop Connection erop kan inloggen?

Verwijderd

Hoe kunnen wij dat ruiken? Het zal toch in je instellingen zitten en die weten wij niet.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Laat je server automatisch inloggen ofzo... 8)7

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 10:32
Thanx, dat is de gouden tip! Dat ik daar zelf niet op kwam... :P

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

SSH schreef op 25 mei 2004 @ 13:16:
Laat je server automatisch inloggen ofzo... 8)7
de server hoeft niet ingelogd te zijn om in te loggen op TS (RDP)

iRacing Profiel

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Als je RDP zo opstart:
Start --> Uitvoeren --> mstsc.exe /c

Dan gaat ie connecten naar de 'actieve sessie' (dus de gebruiker die ingelogd is); wellicht staat dit automatisch al in je snelkoppeling oid en lukt het dus niet omdat er nog geen actieve sessie is??

Ditzelfde principe kun je bereiken door "connect to console:i:1" aan de Default.rdp toe te voegen (via Notepad). Kijk daar dus ook even in voor de zekerhied.
PS: Dit is maar een id, ik weet dus niet zeker of "/c" niet werkt als er niemand is ingelogd.

Enne, moet dit btw niet in WOS staan?! Tis nie echt een netwerkprobleem lijkt me

[ Voor 26% gewijzigd door Ook op 26-05-2004 06:42 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1