Toon posts:

[Word 97 / Win2000] Probleem met vette tekst afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij de organisatie waar ik werk hebben we een eigen lettertype. Van dit lettertype zijn 4 versies: normaal, italic, bold en bold-italic. Nu kan een persoon geen vette tekst afdrukken. In Word (97) verschijnt de tekst vet op het scherm, maar als het document geprint wordt is de tekst niet vet.

Ik heb in de C:\winnt\fonts map gekeken en daar vond ik alle 4 de fonts, dus ze ZIJN er wel, maar waarom gebruikt Word ze dan niet?

Ik heb andere applicaties geprobeerd zoals Excel en Wordpad en daarmee gaat vette tekst afdrukken prima. Het vette lettertype is dus aanwezig en kan gebruikt worden, maar om de een of andere reden wil Word 97 het niet pakken.

Als je heel goed kijkt lijkt het alsof Word de vette tekst wel ietsiepietsie dikker drukt dan normale tekst, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Ik ben door de instellingen van Word te gaan om te kijken of ik iets kon vinden m.b.t. het afdrukken van vette tekst, maar ik heb niets gevonden. Weten jullie waar dit probleem ligt en vooral, wat de oplossing is :) ??

[hm, bij nader inzien misschien meer een topic voor SA. Als dat zo is, move please. Met excuses]

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
2 keer posten???

euhh als je met een niet word programma gaat afdrukken doe je dat dan op dezelfde printer?

while ( !$succeed ) { $try++ }

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Inderdaad meer iets voor Software Algemeen - ik ga je topic eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 25 mei 2004 @ 15:30:
Inderdaad meer iets voor Software Algemeen - ik ga je topic eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Dank :)
Bas_je schreef op 25 mei 2004 @ 13:06:
2 keer posten???

euhh als je met een niet word programma gaat afdrukken doe je dat dan op dezelfde printer?
Ja, op dezelfde printer. Heel vreemd dit. Ik heb nogmaals de instellingen van Word doorgespit. Het gaat om Word 97 op Windows 2000. Hoe kan het nou dat alleen Word dat font niet pakt? Ik begrijp er geen bal van.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 10:08 ]

Verwijderd

gebruikt Word soms het ingebouwde font in de printer ? Het staat me bij dat je dat vroeger ergens kon opgeven (of in ieder geval dat je kon opgeven dt niet het rpinterfont gebruikt moest worden !)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken naar die "printer font" optie zo, bedankt.

Volgens mij zijn die fonts "geïnstalleerd" door ze gewoon in de map C:\winnt\fonts te gooien. Moet ik welleicht de fonts echt installeren zoals hier beschreven staat? Ik vermoed van niet, omdat Excel en Wordpad gewoon vet kunnen printen, maarja, ik moet echt alle opties afgaan, want ik weet het niet meer.

Ik weet het misschien!!!! In de help van Word 97 staat:

"Het is mogelijk dat de tekst wordt weergegeven in het conceptlettertype. Klik op Opties in het menu Extra en klik op het tabblad Weergave. Schakel het selectievakje Conceptlettertype uit. Deze optie is alleen beschikbaar in normale weergave."

Zo eens kijken of dat het is. Ik zal het resultaat laten weten. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
gestart worden voordat het lettertype gepakt werd? Vreemd. Ik heb bij een andere persoon een lettertype in de fonts map geplaatst en Word leek het zonder de computer opnieuw op te starten te pakken. In elk geval werd het probleem niet veroorzaakt door de “concept lettertype”optie die ik hierboven aangaf, die stond namelijk al uit.

Bedankt voor de replies :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 12:27 ]

Pagina: 1