Toon posts:

Vreemd prijsverschil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was vandaag bij Mediamarkt en stelde het volgende vast:
Fuji Finepix S602z ---->>>>699,-
Fuji Finepix S7000----->>>>619,-

Vanwaar dit vreemde prijsverschil terwijl de S7000 toch de nieuwste van de twee is, meer MP heeft en meer mogelijkheden bied.
Wordt de S7000 misschien minder verkocht omdat er toch kritiek op is geweest ?
Is de S602 gewoon de betere camera ?

Ik wil morgen de keus maken tussen deze twee camera's, de keus laat ik nog een beetje afhangen van wat hier gezegt wordt.
Ikzelf heb een lichte voorkeur naar de S7000 toe omdat ie meer MP bied, iets uitgebreider is nieuwer is en de vierde generatie ccd chip aan boord heeft.

Bedankt.

Oja voor de liefhebbers misschien, de S5000 is in de aanbieding voor 333,-

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:54 ]

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
602 is een ouder model

hoe nieuwer camera's zijn, hoe goedkoper ze worden
het klinkt misschien wat onlogisch, maar zo werkt het meestal wel

die 602 heeft hun inkoop meer gekost dan de s7000 nu

Verwijderd

Topicstarter
Maar nieuwer hoeft dus niet beter te betekenen?
De S602z heeft zich inmiddels al bewezen als zijnde goede camera.

Verwijderd

heb mijn s 7000 twee maanden terug gekocht voor 578 eur.
in purmerd.
ben er zeer tevreden over.
bouk.

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is de S7000 geworden, lekker robust toestel dat lekker in de hand ligt, enige nadeel is het dure Xd geheugen maar de verkoper vertelde me dat als er versies komen met meer opslag de huidige versies in prijs zullen dalen, maximaal is nu 512mb verkrijgbaar.
Foto's zullen in het weekend volgen, wil de camera eerst eens leren kennen, de supermacro functie spreekt me in ieder geval enorm aan, je kunt tot op 1 cm naderen, ik wil me dan ook voornamelijk toeleggen op macrofotografie.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is inderdaad een goede koop voor Macro (alhoewel de 602 dit ook had geweest :) )
Kan je een paar samples posten ?!
Macro, buitenshuis, binnen, CA-foto'tje, zien wat ie doet bij weinig licht, geen zoom, volledige zoom, .. en je algemene bevindingen ?!

Is nog niet echt veel over te vinden.. dus overtuig ons dat het een goede cam is ;) (of natuurlijk het omgekeerde ?!)

Verwijderd

Topicstarter
Blizard schreef op 26 mei 2004 @ 12:36:
Is inderdaad een goede koop voor Macro (alhoewel de 602 dit ook had geweest :) )
Kan je een paar samples posten ?!
Macro, buitenshuis, binnen, CA-foto'tje, zien wat ie doet bij weinig licht, geen zoom, volledige zoom, .. en je algemene bevindingen ?!

Is nog niet echt veel over te vinden.. dus overtuig ons dat het een goede cam is ;) (of natuurlijk het omgekeerde ?!)
Ik heb de cam eerlijk redelijk blind gekocht, kon ook nergens voorbeeldfoto's vinden behalve op de site van Fuji zelf natuurlijk.
Dit weekend zal ik wat foto's posten, van alles wat natuurlijk.
Buitenfoto's zal wel lukken, ga Zondag naar het circuit in Spa Francochamps.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 12:49 ]

Verwijderd

Ik heb ook een paar maanden geleden de 7000 gekcoht. Nog geen enkele seconde spijt. Alleen dat hij nu in prijs daalt. Ik haal er superfoto's uit. Kijk anders eens op www.robertbrakel.tk voor een paar foto's. Xd-kaartjes worden al geoedkoper. Vandaag een 512mb kaartje besteld voor 110 euro...via via...en de laatste. Probeer anders ff het internet af te gaan voor goedkopere kaartjes. Veel plezier met je 7000.

• Blizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:18:
Ik heb ook een paar maanden geleden de 7000 gekcoht. Nog geen enkele seconde spijt. Alleen dat hij nu in prijs daalt. Ik haal er superfoto's uit. Kijk anders eens op www.robertbrakel.tk voor een paar foto's. Xd-kaartjes worden al geoedkoper. Vandaag een 512mb kaartje besteld voor 110 euro...via via...en de laatste. Probeer anders ff het internet af te gaan voor goedkopere kaartjes. Veel plezier met je 7000.
Zijn inderdaad zeer mooie foto's !
Maar ze zijn wel ge-resized + in zeer goede lichtomstandigheden (allemaal buiten in het zonnetje lijkt me). Dus een echt oordeel over ruis/CA, etc kan je aan de hand van deze foto's niet geven lijkt me.

Maak je anders ook een paar "slechte scenario" fototjes ? (binnen, met/zonder flits)

Kan je ook ff de zoom laten zien (0-X en max-X) ?!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb een S602z... nu ongeveer een jaartje (bij mij kostte hij nog ruim 900 euro). En tot op dit moment bevalt hij nog goed. Ik ben wel zachtjes aan het uitkijken naar een DSLR, maar daar moet ik nog ffies voor sparen.

Dit is een van mijn laatste macro's gemaakt met de S602z.
Afbeeldingslocatie: http://serv.crew-nexus.net/~wokkel/dpz/macro/bij01s.jpg

Hij is niet 100% scherp geworden, maarja, moest ook snel zijn :)

Verwijderd

Blizard schreef op 26 mei 2004 @ 15:18:
[...]

Zijn inderdaad zeer mooie foto's !
Maar ze zijn wel ge-resized + in zeer goede lichtomstandigheden (allemaal buiten in het zonnetje lijkt me). Dus een echt oordeel over ruis/CA, etc kan je aan de hand van deze foto's niet geven lijkt me.

Maak je anders ook een paar "slechte scenario" fototjes ? (binnen, met/zonder flits)

Kan je ook ff de zoom laten zien (0-X en max-X) ?!
Ze zijn allemaal ger-resized van +/- 2 mb naar 60 kb.

Ik heb niet echt slechte foto's gemaakt binnen. Ff zoeken over de zoom.

O ja...ze zijn niet allemaal in het zonnetje genomen.

http://img56.photobucket.com/albums/v172/Robertje/Boom.jpg

Volledige zoom.

http://img56.photobucket....2004_0521Gooimeer0017.jpg

Op zich maak ik (nog) geen foto's met flits maar draai de diafragma wat meer open. Maar echt in het donker heb ik nog geen foto gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 17:39 ]

• Blizard
  • Niet online
Op de boom-foto kan je ook niet echt zien hoe de cam presteert in donkere omstandigheden (ruis/IS). En ben ik de enige die de foto van de surfer echt wat aan de mindere kant vind qua kwaliteit ?

-W0kk3L- kan jij nog een paar samples laten zien ? Zo kunnen we mss duidelijke verschillen in kwaliteit zien tussen de 602 en de 7000 (niet enkel specs, maar ook zién op de foto)

Verwijderd

heb genoten van de mooie foto''s die je hebt gemaakt met de s7000,
ik heb zelf ook al zeg ik het zelf leuke foto,s gemaakt met mijn twee maanden
terug gekochte s 7000.
kan jullie alleen nog niet laten meegenieten,weet niet hoe ik ze op het net krijg
ik computer nog maar een maand.
groetjes,
bouk.

Verwijderd

Blizard schreef op 26 mei 2004 @ 18:41:
Op de boom-foto kan je ook niet echt zien hoe de cam presteert in donkere omstandigheden (ruis/IS). En ben ik de enige die de foto van de surfer echt wat aan de mindere kant vind qua kwaliteit ?

-W0kk3L- kan jij nog een paar samples laten zien ? Zo kunnen we mss duidelijke verschillen in kwaliteit zien tussen de 602 en de 7000 (niet enkel specs, maar ook zién op de foto)
Nu ik het zie is de surfer van mindere kwaliteit maar als ik hem via PS 8.0 bekijk ziet hij er goed uit...vreemd 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:18:
Mooie foto's, veel groter dan dit maak ik ze toch niet dus met ruis enzo zal het wel meevallen dan.
Ik ben toch niet van plan om er posters mee te maken of A4 formaat dus deze cam voldoet voor mij prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 19:34:
heb genoten van de mooie foto''s die je hebt gemaakt met de s7000,
ik heb zelf ook al zeg ik het zelf leuke foto,s gemaakt met mijn twee maanden
terug gekochte s 7000.
kan jullie alleen nog niet laten meegenieten,weet niet hoe ik ze op het net krijg
ik computer nog maar een maand.
groetjes,
bouk.
Je zit bij Quicknet.nl zie ik.

Heb je daar webspace (vanaf het Medium abonnemet, 25 MB)?

De url is dan iets in de trant van:
code:
1
2
http://www.quicknet.nl/~bouk/
http://homepages.quicknet.nl/bouk

Hoe het precies zit, moet je even opzoeken.

Zet je foto's op de webspace: foto1.jpg, of hondintuin.jpg.
Zorg ervoor dat de foto niet breder is dan 600 pixels. Gebruik een programma als Irfanview, om de foto van grootte te veranderen.

Daarna kun je met img-tags de foto invoegen in een forumpost.
code:
1
[img]http://www.quicknet.nl/~bouk/hondintuin.jpg[/img]

Welkom, en succes met fotograferen en invoegen van plaatjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 01:42 ]

• -W0kk3L-
Blizard schreef op 26 mei 2004 @ 18:41:
Ik heb 2 showcases op DFZ staan:

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=6994
en
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=7104

Wellicht heb je daar nog wat aan.... Let wel op... de apenheul foto's zijn grotendeels gemaakt met een teleconverter (1.85x).

[ Voor 9% gewijzigd door -W0kk3L- op 27-05-2004 16:29 ]

• Blizard
  • Niet online
Altijd leuk om foto'tjes te kijken (vergelijken)

http://serv.crew-nexus.net/~wokkel/dpz/apenheul/DSCF2019.JPG (opgelet, is nogal aan de grote kant !) << hier kan je duidelijk zien dat de cam ook last heeft van de CA. Is echter niet of nauwelijks zichtbaar op de resized-pix.
Dus om een duidelijk beeld te krijgen van de cam is het toch leuk dat je de full-size pix ook beschikbaar stelt.

Bosbrandfoto's zijn zeker niet verkeerd !

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Wat ik nou mis is keiharde definitie, dat ligt niet aan je resolutie, maar wel aan de lens en hoe de CCD is.

Ik kan eenvoudigweg geen haren tellen, geen duidelijke onderscheiding zien in de vacht terwijl je dat wel zou moeten kunnen doen. Ik heb niet een heel vergelijkbare foto bij de hand, maar zal het toch proberen te laten zien:

Foto van een kat, direct uit cam, enkel gecropped. (Ok vanuit CRW bewerkt naar jpg)
Afbeeldingslocatie: http://image.pbase.com/u45/shootzz/large/29432381.CRW_0164.jpg

Cropped aapje, daarna resized, beetje levels, tikkie USM
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/aapje2.jpg

Ik vind het resultaat niet geweldig zal ik maar zeggen, misschien dat iemand een betere foto heeft van een dier met een vacht, gemaakt met de S7000? (En dan graag full-size)

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 28-05-2004 12:01 ]

Bericht hierboven

• -W0kk3L-
Vergeet niet dat ik em met een telelens genomen heb, uit de losse hand....

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag ff snel uit het handje wat foto's geschoten in het park.
Foto's zijn niet bewerkt enkel wat gecropt.
Camera stond op automatisch.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/Mandarijneend.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/Vadereend.jpg
Finepix S7000

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 19:37 ]

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Hier nog een paar onbewerkte full-size plaatjes ter vergelijking, gemaakt met mijn S602 Zoom.

Plaatje 1

Plaatje 2

Hier een beest met vacht (wel een lichte vacht btw)
Plaatje 3

• Blizard
  • Niet online
Mooie macro's maakt die 602 (heb nog al mooie macro's gezien van dit apparaat)
Foto van de hond is ook knap ! Lekker scherp vind ik hem ?!

Jammer dat de prijs zo sterk gestegen is :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=27233

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58
Ik heb de s602z op een goed tijdstip gekocht :) 419 euro inclusief btw (showmodel), maar met garantie! :P

Verwijderd

Topicstarter
RaZoRhEaD schreef op 28 mei 2004 @ 19:19:
Ik heb de s602z op een goed tijdstip gekocht :) 419 euro inclusief btw (showmodel), maar met garantie! :P
Da's een mooie prijs, hij staat nu bij Mediamarkt in Heerlen voor 699,- :X

• Blizard
  • Niet online
RaZoRhEaD schreef op 28 mei 2004 @ 19:19:
Waar kan je zo'n showmodel halen ;)

Ach, de prijs daalt nog wel denkik ? Eens de s7000 niet meer "nieuw" is ?! of zie ik het verkeerd ?!

Heb nog altijd geen kwalitatieve verschillen gezien tussen de s7000 en de 602 (400Euro is inderdaad een leuke prijs). De canon S1 kost nu ongeveer evenveel .. maar is kwalitatief net iets minder denk ik ?!

Verwijderd

Topicstarter
Blizard schreef op 28 mei 2004 @ 21:49:
[...]

Ach, de prijs daalt nog wel denkik ? Eens de s7000 niet meer "nieuw" is ?! of zie ik het verkeerd ?!

Heb nog altijd geen kwalitatieve verschillen gezien tussen de s7000 en de 602 (400Euro is inderdaad een leuke prijs). De canon S1 kost nu ongeveer evenveel .. maar is kwalitatief net iets minder denk ik ?!
Ik denk gewoon in een winkel waar ze hem als demo model hebben gebruikt, je weet wel, Mediamarkt heeft ook van die showmodellen uitgestald, die kun je dan goedkoop krijgen.
Nadeel is dat heel veel mensen dat ding dan in handen hebben gehad, of hij moet al achter glas hebben gestaan.
Persoonlijk zou ik zo'n exemplaar niet willen hebben, je weet nooit wat er allemaal mee gebeurt is.

• Karp
Blizard schreef op 28 mei 2004 @ 21:49:
[...]

S1 is kwalitatief super
geweldige camera

USM/IS/etc
maar wel 3.2mp

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Karp schreef op 25 mei 2004 @ 13:02:
602 is een ouder model

hoe nieuwer camera's zijn, hoe goedkoper ze worden
het klinkt misschien wat onlogisch, maar zo werkt het meestal wel

die 602 heeft hun inkoop meer gekost dan de s7000 nu
Idd, erg vreemd verschijnsel trouwens. Waarom zou je een oudere camera kopen voor een veel hogere prijs als het nieuwe model gewoon beter is...

Dit zag ik gister touvallig in de pricewatch:
code:
1
2
3
Canon PowerShot G2    € 824,-   
Canon PowerShot G3    € 579,-       
Canon PowerShot G5    € 497,-

8)7

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Akropolis schreef op 28 mei 2004 @ 18:34:
Hier nog een paar onbewerkte full-size plaatjes ter vergelijking, gemaakt met mijn S602 Zoom.

Plaatje 1

Plaatje 2

Hier een beest met vacht (wel een lichte vacht btw)
Plaatje 3
Hier kan ik wel erg blij van worden, hoewel de derde niet zo scherp is als ik verwachtte na de andere 2 te hebben gezien.

Bericht hierboven

• Blizard
  • Niet online
S1 is kwalitatief super
geweldige camera
USM/IS/etc
maar wel 3.2mp
Waarom zou hij zoveel beter zijn dan de 602/s7000 ?!
Heb van de 602 nog niet echt tegenvallende plaatjes gezien, van de S1 jammer genoeg wel :/

@ Floris : Wat is er niet scherp aan die derde foto !?

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Floris schreef op 29 mei 2004 @ 03:09:
[...]

Hier kan ik wel erg blij van worden, hoewel de derde niet zo scherp is als ik verwachtte na de andere 2 te hebben gezien.
Klopt, de derde is niet super. Maar ik heb de camera nog niet zo lang dus ben nog steeds een beetje aan het experimenteren ;). En ik denk ook dat macro's er sowieso wat scherper uitzien omdat je deze ook van erg dichtbij neemt.

Ik zal wel even kijken of ik nog een betere heb...

edit: betere heb ik niet :P

Heb nog wel een paar nacht foto's gemaakt. Kan denk ik beter, maar dit is wat ik er tot nu toe van heb kunnen maken.

Nacht 1

Nacht 2

Iemand nog foto's van de S7000? Zodat we even kunnen vergelijken?
Ik heb een tijdje terug er namelijk ook aan gedacht om de S7000 te kopen.

Maar toen kon ik een s602 voor een prikkie tweedehands krijgen dusja... :P

[ Voor 45% gewijzigd door Akropolis op 29-05-2004 12:56 ]

• Karp
Blizard schreef op 29 mei 2004 @ 09:34:
[...]

Waarom zou hij zoveel beter zijn dan de 602/s7000 ?!
Heb van de 602 nog niet echt tegenvallende plaatjes gezien, van de S1 jammer genoeg wel :/

@ Floris : Wat is er niet scherp aan die derde foto !?
dat zeg ik

UMS
super lens, enorm snel zoomen
Image stabalizer
Kantelbaar display

en verder gewoon een super camera in gebruik en kwaliteit
Pagina: 1