Toon posts:

Office install op Novell server runnen op Novell WS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een applicatie .. office 2000 professional installeren op een Novell Server en laten draaien op een workstation, zie het als een domme workstation terminal idee.

Dus op het workstation wil ik office 2000 niet installeren maar alleen op de server.

Zoek opdrachten hebben niks opgeleverd en de offic Novell pagina daar kan ik ook niks uit wijs worden.

Tnx anyway :)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:31

DJ

Jij zoekt een Network Install volgens mij. Als je de setup start vanaf de commando regel (setup /?) dan krijg je volgens mij de opties te zien die je kunt gebruiken hiervoor. (kan het nu niet testen omdat ik geen Office CD bij de hand heb . . .)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:23
Gewoon zoeken op de MS Support site: linkje

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

- Maak eerst een Administrative Install op je Server met setup /a
- Maak dan met de Customisation Wizard (Office Resource Kit, kun je bij MS downloaden) een Transform aan (MST File) waarin je alle onderdelen op 'Run from network' zet. Daarna op de PC effe setup met wat command line switches draaien en voila, Office draait van het LAN.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Veel succes gewenst. Heb ik ook ooit geprobeerd, maar gaat niet lukken. Tijdens de installatie krijg je foutmeldingen. Je kun wel op je Windows PC/server een 2de partitie aanmaken en vervolgens deze de letter geven van de mapping die je later wilt gebruiken naar de Novell server. Vervolgens Office op deze partitie laten installeren en daar de inhoud naar de Novell server kopieren. Vervolgens de driveletter van de partitie veranderen en daarna een mapping met die letter naar de Novell server maken. Dan start Office wel op ;)
Ik heb echter geen idee of je dan later nog een update voor Office geinstalleerd krijgt (zonder de zelfde truc uit te halen).
Waarom het zo moet? Geen idee. Als er nu persé NTFS nodig was ipv FAT kon het nog aan een NTFS property liggen.
Zo heb ik het ooit getest, jaren geleden met Netware 5 met tradionele volumes, misschien gaat het met NSS wel goed.
Uiteindelijk is de applicatie gewoon op de Citrix server zijn schijven geinstalleerd, is ook veel sneller. Alleen de rechten met de Windows manier dichtzetten.

Na je verhaal nog eens gelezen te hebben, kan ik zeggen dat niet kan wat jij wilt. Als de je Office op de Novell server installeert (wat niet kan, d'r zal altijd een deel op je PC gezet worden), zal Office op je PC draaien vanaf de server. Dus niet op de server. De applicatie staat misschien wel op de server, maar draait op je PC. En domme terminal kan geen Office draaien. Je kunt wel een domme terminal gebruiken om te connecten naar een Citrix/Windows TS server waarop Office draait. En die Office kan dan met bovengenoemde truc op een Novell server staan.

[ Voor 22% gewijzigd door ajhaverkamp op 25-05-2004 14:21 ]

This footer is intentionally left blank