Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LED's in voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik LED''s kan sluiten in mijn voeding?

Verwijderd

Foutje :/

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:53 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:07

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
gewoon van een 5 volt lijn aftappen lijkt me? zorg er wel voor dat je een weerstand gebruikt.. want de meeste leds eten minder dan 5 volt..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 15:47
Gewoon op een van de voedingslijnen?

Verwijderd

LED FAQ - Frequently Asked Questions CME

succes

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel hoe ik een LED moet aansluiten, maar ik vroeg me af of je hem mssn op de printplaat kan solderen?

Verwijderd

Als je kunt solderen, dan kun je hem overal wel plaatsen (in je eindtrap en niet in je regelcircuit! omdat anders je uitgangsspanningen extreem kunnen oplopen met schadelijke gevolgen voor de rest van je PC), zolang de benodigde stroom maar eerst beperkt wordt door een voorschakelweerstand - zie daarvoor de CME Led Faq. In je voeding kun je gewoon een multimeter gebruiken of de printspoortjes volgen in je eindtrap om een alternatieve plek voor je spanningstoevoer te vinden (volg je +5V/GND spoortjes maar eens).

1 regelige vraagjes voor zoekertjes zijn niet de bedoeling. Zie de CME Policy en forumFaq voor wat wij verwachten in CME.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 22:42 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.