Toon posts:

Vir-us sluit alles af waar het woord 'vi rus' in voor komt *

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, als eerste ene verzoek, of de admins aub voor 1x een uitzondering willen maken en dit topic hier laten staan, hieronder volgt de uitleg:

Enkele weken geleden was ik één van de gelukkigen.. het berucht v i r u s S a ss e r kwam langs...maar ik had het niet echt snel door, okeej, lomp geef ik toe, maar goed.

Nu had ik door deze boosdoener het probleem dan zowel mijn v i r u s scanner als mijn firewall niet meer werkten, én álles met het woordje v i r u s (maar dan aaneen) opend die computer niet meer. Directories sluit die, internet site ook. Ik sta dus compleet machteloos. Nu zie ik formatteren als laatste optie.

Bovenstaande houdt dus ook in dit ik deze topic niet kon openen in de daarvoor bestemde afdeling, als ik nl erop click wordt de site afgesloten / gaat hij terug naar bureaublad.

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen zonder te formatteren?

Wel een verzoek, type het woordt v i r u s zoals ik dat doe en ook woorden als S a ss e r. Anders kan ik deze topic nl niet meer inzien en is alle moeite voor niets :(

Alvast bedankt. Ik hoop dat ik er samen met jullie hulp uit kan komen

Verwijderd

ehm, knoppix cd met fprot downloaden, rebooten, nieuwste definities in je ramdisk downloaden en scannen. weetje in elk geval welk v i r u s het is :)

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk een v ir u s...

Probeer ook effe Ad-Aware oid.
Suc6

PS: laat effe weten waar t doorkwam als je d'r uit bent

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Heb je geen andere pc ter beschikking bij een vriend ofzo ? Helpt wel om beetje info op te zoeken. En dat je het woordje s as se r in je sig hebt staan helpt je ook niet enorm natuurlijk ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Haha.. dus nu mag ik het niet verplaatsen naar BV zeker :D Geweldig..

Heb je wel de diverse topics hierover in BV gelezen? Of kom je daar ook niet in? Heb je veilige modus geprobeerd? Knoppicilin (Knoppix met ingebouwde dinges scanner?)

Je hebt trouwens zelf het woord Sas-ser in je sig staan? Maar toch kun je dit topic wel bekijken?

Alles met het woord V i r u s sluit die > Vir-us sluit alles af waar het woord 'vi rus' in voor komt *

[ Voor 32% gewijzigd door Spider.007 op 25-05-2004 12:59 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Denhomer schreef op 25 mei 2004 @ 12:50:
En dat je het woordje s as se r in je sig hebt staan helpt je ook niet enorm natuurlijk ;)
Oftwel, die zien we hier in deze thread niet meer terug, zolang dat woord er staat.. wel erg vaag moet ik zeggen..

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:46

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Hehe, dit is wel een erg lollig 4us!
Wordt eng als die ook gaat uitkomen met de varianten 'the', 'de', 'het ' en 'een'
hihi

Verwijderd

Is al eerder voor gekomen, moet je ff zoeken. Ik zal ook ff zoeken.

Verwijderd

Lullig! :P

Edit:

Download stinger van de mcaffee site en scan hiermee je pc! ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:58 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe wil jij dat op de index van GoT komen als alles met dat woord erin gesloten wordt? We hebben immers een Beveiliging & V*russen-forum, en aangezien dit je eerste topic is vind ik het vreemd dat je meteen al WOS hebt kunnen vinden.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 10:28
uhm...mijn eerste ingave zou toch zijn:

-Windows in veilige modus (met netwerkondersteuning) opstarten (F8 ingedrukt houden bij opstarten)
-v i r u s-scanner updaten en draaien..., probeer desnoods met een online scanner (bijvoorbeeld http://www.bitdefender.com/scan/Msie/index.php )

In veilige modus zou je pc niet meer moeten reageren op het v-woord

Verwijderd

Topicstarter
klopt sasser mag nu wel gewoon, laatst toch echt niet :(

Stinger heb ik al gedaan, sasserfx ook, beide hebben me van het v*rus afgeholpen. Ik zit alleen nog met die klote gevolgen, dus firewall pakt niet, virus scanner opend niet, adaware, nieuwste update vind niets, etc etc.

Stinger en sasserfz heb ik trouwens via msn binnen weten te smokkelen, want downloaden ging niet...

mc affee site kom ik niet op, norton av ook niet :(

zal us veilige modus proberen

Maar aub niet te technische praten, ben maar een naabje...

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:13:
Stinger heb ik al gedaan, sasserfx ook, beide hebben me van het v*rus afgeholpen. Ik zit alleen nog met die klote gevolgen, dus firewall pakt niet, virus scanner opend niet, adaware, nieuwste update vind niets, etc etc.
Probleem opgelost?

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
scherp hoor :*) :P

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zag het inderdaad ook; volgens mij maakt de TS gewoon een geintje hierzo... Mocht dat zo zijn zal hij het niet toegeven; mocht dat niet zo zijn kan hij het niet uitleggen (als het goed is) :D

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Victor
  • Niet online
Cup-a-Soup, houdt je ook na 4 uur, scherp en alert. _/-\o_

Spider.007 schreef op 25 mei 2004 @ 13:20:

[...]

Ik zag het inderdaad ook; volgens mij maakt de TS gewoon een geintje hierzo... Mocht dat zo zijn zal hij het niet toegeven; mocht dat niet zo zijn kan hij het niet uitleggen (als het goed is) :D
En dan zien we zometeen een 2e topic verschijnen. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Victor op 25-05-2004 13:22 ]

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
King_Louie schreef op 25 mei 2004 @ 13:21:
[...]

Cup-a-Soup, houdt je ook na 4 uur, scherp en alert. _/-\o_
en ook voor 4 uur ;) (of is dit nog dankzij de Cup-A-Soup van gisteren ;))

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
kijk ook eens in je hosts file, kan zijn dat daarom de anti-vir.us niet werken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Victor
  • Niet online
Viggen schreef op 25 mei 2004 @ 13:22:
[...]

en ook voor 4 uur ;) (of is dit nog dankzij de Cup-A-Soup van gisteren ;))
Gaat een beetje offtopic hier :o Straks worden de modjes nog boos :>
offtopic:
4 uur 's ochtends :9

Verwijderd

Topicstarter
nu wordt ik RAM gek!!! nu mag het woordje dus wel, terwijl als ik het topic dat óver sasser gaat open, hij gesloten wordt! Ik wordt er ram gek van?!

dus nu maar ff andere sites geprobeert...jah...hij sluit ze af 8)7

IK SNAP ER NIETS MEER VAN!

nogmaals dit is geen grapje ofzo! ik meen dit serieus. Ik moet nl mijn scriptie maken over de ziekte van pfeiffer en dat is veroorzaakt door het epstein-barr virus...en ik kan gewoon geeneen site hierover meer raadplegen.

En op een ander forum is er een topic: virusjes en diverse, die sluit die ook af :(

Maar kun je dat met die host file eens uitleggen?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoeken naar het bestand "hosts" (bestand heeft geen extensie)
(Onder winXP staat ie hier: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc)

Deze openen met wordpad/notepad en daar mag alleen deze regel in staan:
code:
1
127.0.0.1 localhost

(als ik het me goed herinner..)
(Als je kazaa lite/resurerrection geinstalleerd hebt, staat er wel weer een hoop extra)

Hier moet je dan kijken of er ergens symantec of mcafee of wat voor anti-vir*s dingen in staan en die dan verwijderen.

[ Voor 30% gewijzigd door FlipFluitketel op 25-05-2004 14:10 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

Alsjeblieft, maak gewoon braaf even backups van je documenten en begin toch in godsnaam from scratch met een werkend systeem. Je ben even een paar uurtjes bezig, maar dan ben je van het gezeik af, en dat gaat nog altijd veel sneller dan wat je nu aan het proberen bent.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
okeej, dít staat er:

127.0.0.1 www.symantec.com
127.0.0.1 securityresponse.symantec.com
127.0.0.1 symantec.com
127.0.0.1 www.sophos.com
127.0.0.1 sophos.com
127.0.0.1 www.mcafee.com
127.0.0.1 mcafee.com
127.0.0.1 liveupdate.symantecliveupdate.com
127.0.0.1 www.viruslist.com
127.0.0.1 viruslist.com
127.0.0.1 viruslist.com
127.0.0.1 f-secure.com
127.0.0.1 www.f-secure.com
127.0.0.1 kaspersky.com
127.0.0.1 kaspersky-labs.com
127.0.0.1 www.avp.com
127.0.0.1 www.kaspersky.com
127.0.0.1 avp.com
127.0.0.1 www.networkassociates.com
127.0.0.1 networkassociates.com
127.0.0.1 www.ca.com
127.0.0.1 ca.com
127.0.0.1 mast.mcafee.com
127.0.0.1 my-etrust.com
127.0.0.1 www.my-etrust.com
127.0.0.1 download.mcafee.com
127.0.0.1 dispatch.mcafee.com
127.0.0.1 secure.nai.com
127.0.0.1 nai.com
127.0.0.1 www.nai.com
127.0.0.1 update.symantec.com
127.0.0.1 updates.symantec.com
127.0.0.1 us.mcafee.com
127.0.0.1 liveupdate.symantec.com
127.0.0.1 customer.symantec.com
127.0.0.1 rads.mcafee.com
127.0.0.1 trendmicro.com
127.0.0.1 www.trendmicro.com
127.0.0.1 www.grisoft.com

De localhost staat er geenseens bij :(

moet ik gewoon alles verwijderen en die localhost toevoegen? of gewoon hele document blanco maken?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:10

Sherlock

No Shit

Alleen localhost moet er staan, verder niks

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Victor
  • Niet online
Virusje, iemand? :D

Dat zou ik eerst eens ff leeggooien en idd de localhost weer terugzetten.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Gewoon er in zetten

127.0.0.1 localhost

meer is niet nodig. Wat er gebeurt is dat alle websites die daar staan naar je eigen computer wordt gesluist.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
okeej MOOI :D ik kan nu eindelijk naar sites als symantec enzo

Alleen de directory van mijn norton antivirus en mijn sites voor mijn scriptie worden nog allemaal vanzelf afgesloten, dus dit is nog steeds een probleem.

Maar voor zover bedankt! nu de rest nog :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed aangezien je dus gewoon in topics met het woord virus kunt komen gaat deze alsnog naar BV aangezien het nu een normale vir-us besmetting is :)

---

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

Even een vraag tussendoor:
Om wijzigingen in die host file door te voeren, moet de pc blijkbaar gereboot worden. Is er ook een commando ofzo om die wijzigingen door te voeren zonder de pc te rebooten?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kristof schreef op 25 mei 2004 @ 14:53:
Om wijzigingen in die host file door te voeren, moet de pc blijkbaar gereboot worden. Is er ook een commando ofzo om die wijzigingen door te voeren zonder de pc te rebooten?
Gewoon in een DOS-box met de editor, ik heb nog nooit een reboot nodig gehad.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik dat 2e topic opende, had nie gezien dat deze naar BV was gegaan, vandaar dat ik em niet kon openen.

Ik kan nu naar symantec. Mijn computer is virus vrij, alleen ik kom maar niet op de sites voor mijn scriptie (die gaan over mensen virussen) en in mijn norton av directory kom ik ook maar niet...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:06:
sorry dat ik dat 2e topic opende, had nie gezien dat deze naar BV was gegaan, vandaar dat ik em niet kon openen.

Ik kan nu naar symantec. Mijn computer is virus vrij, alleen ik kom maar niet op de sites voor mijn scriptie (die gaan over mensen virussen) en in mijn norton av directory kom ik ook maar niet...
Dan zou ik ook even naar trendmicro (voor housecall) en grisoft (AVG) gaan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
nou..dat zijn dus 2 van die sites die ik niet meer kan openen :(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan ben je dus nog zeker niet virusvrij, ondanks wat je zelf zegt.

Loop met een CDRW naar iemand met een brander en zet wat scanners/cleaners op CD incl. de updates. Of beter: maak daar een Knoppix CDtje (of vergelijkbare Windows bootCD) met een virusscanner en stop die er in. Of schroef je HDD uit en stop die in de PC van een ander <-- als slave natuurlijk.

Oeh en backup eerst je scriptie ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Kristof schreef op 25 mei 2004 @ 14:53:
start, uitvoeren, cmd..
ipconfig /flushdns

Systeem Specs

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Download nog eens MCafee Vir-usscan, mensen die bij XS4all zitten kunnen deze gratis downloaden :)
Ik kan mij niet voorstellen dat je hele pc al netjes schoon is. gebruik ook een goede spyware cleaner zoals www.lavasoft.de en probeer desnoods nog eens trojanhunter om zeker te zijn dat er ook geen andere troep op je pc staat.

Wat bedoel je dat je niet naar bepaalde sites kan? gebeurt er totaal niets???
misschien is je HOST file beetje aangepast door een mogelijk vi-rus dus check dat eens.

Install ook eens een vuurmuurtje om te kijken of er geen vage zaken naar buiten willen connecten. En update je OS met de laatste security updates. Kijk ook of de instellingen van Internet Explorer gewijzigd zijn en zet deze allemaal weer op default.

Verwijderd

Topicstarter
de sites die dus zelf-sluitend zijn openen een fractie van een seconde, ik zie in een flits het beeld en dan sluit die gewoon, alsof je op het kruisje duwt.

Ben nu dik aan het typen. Straks ga ik naar veilige modus en laat ik alles overnacht scannen etc...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:19
Spider.007 schreef op 25 mei 2004 @ 14:32:
Goed aangezien je dus gewoon in topics met het woord virus kunt komen gaat deze alsnog naar BV aangezien het nu een normale vir-us besmetting is :)
Lekker aan het spelen jongens? 8)7

Als je sites met "v*rus" erin niet kunt openen, komt dat dan misschien omdat er ook "v*rus" in de [title] staat? Zou best weleens kunnen namelijk dat alles waarin v*rus in de titelbalk staat wordt afgesloten, en de rest niet..

Owja, dit verklaard ook waarom de TS wel de GoT frontpage ofzo kan zien maar niet in B&V kan komen...

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 25-05-2004 18:33 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah. Een stukje mis communicatie - aangezien de TS aangeeft niet in Beveiliging & Virussen te kunnen komen, ga ik het weer terug moven :)

Verwijderd

Gebruik http://housecall.trendmicro.com is echt geweldige online scanner, succes...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 20:08:
Gebruik http://housecall.trendmicro.com is echt geweldige online scanner, succes...
dude, check de titel van dat window .. dat gaat niet werken ..
edit: .. nou ja vermoed ik zo maar ...

mischien helpt een hijack this ons vooruit ? maybe ?

edit . heb je een popup killer lopen ? (die het woord v i r u s niet leuk vind
heeeeeeeeeeeel af en toe schiet die bij mij ook wel eens een got pagina af

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 25-05-2004 20:25 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
die link die gegeven wordt werkt idd dus niet.

Dat met die titels dát zou best eens kunnen kloppen!!!

en verder heb ik geen pop-up killer.

Dalijk gaat stinger overnacht staan en dan zien we morgen verder...vind het hoe dan ook erg vervelend!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dubbel check

.. ik heb hier even een pagina gemaakt met aleen "v i r u s" maar dan zonder spaties in de titel staan

http://www.fish.demon.nl/got/testpagina.htm

Iperf

• Herr Muller
  • Laatst online: 02-12-2023
Een tijdje geleden had ik dit dus ook:
NAV blokkeert en explorer sluit door Xabot worm *

Ik heb toen even een andere pc moeten gebruiken om hier op GoT dit topic te vinden met behulp van de search (!).
Schouw heeft uiteindelijk de oplossing nog even duidelijk uitgelegd en voorgekauwd, zodat het echt door iedereen op te lossen valt. :)

lol @ dit:
quote:
JSS schreef op 25 mei 2004 @ 15:00:
Beveiliging & Virussen -> Windows Operating Systems

quote:
elevator schreef op 25 mei 2004 @ 18:27:
Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

Lekker aan het spelen jongens?
Wel woord blokkeerde dat virus ook alweer? :P
edit:
Voor degene die hem niet begrijpen: Het virus sluit de browser af, zodra het ergens virus ziet staan. Omdat het virus-woord al zo vaak in dit topic staat, kan de TS dit topic sowieso niet lezen met zijn geïnfecteerde pc. Het maakt dus niet uit waar dit topic staat.

M.a.w: dit topic kan gerust (voor de 2e keer) weer naar BV worden gemoved :P

@ 2e post van XanderH: Dat wist ik niet. In mijn geval was het precies andersom (zie mijn 1e post in het gegeven topic) en ik was te lui om dit hele topic grondig door te nemen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Herr Muller op 25-05-2004 22:53 ]

• Xander
Herr Muller schreef op 25 mei 2004 @ 22:43:
Een tijdje geleden had ik dit dus ook:
NAV blokkeert en explorer sluit door Xabot worm *

Ik heb toen even een andere pc moeten gebruiken om hier op GoT dit topic te vinden met behulp van de search (!).
Schouw heeft uiteindelijk de oplossing nog even duidelijk uitgelegd en voorgekauwd, zodat het echt door iedereen op te lossen valt. :)
En ff een mirror van dat topic gemaakt zónder het beruchte woord in de title... (jaja, trage server, maar beter als niets toch? :) )

• Xander
Herr Muller schreef op 25 mei 2004 @ 22:43:
Wel woord blokkeerde dat virus ook alweer? :P
We hadden al geconcludeerd dat dat alleen om titles ging ;)

Verwijderd

Sherlock schreef op 25 mei 2004 @ 14:23:
Alleen localhost moet er staan, verder niks
Je kan zelfs je hele host file verwijderen. Het heeft verder geen invloed op je internet.

• denios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 15:01
en misschien voor de zekerheid ook ff je System restore uitzetten voor je gaat scannen (aangenomen dat je Win XP draait dan). Heeft negen van de 10 keer geen invloed, maar die 10e heb ik toevallig zelf al een keer gehad...

"You! Out Of The Gene Pool!"

Verwijderd

Wow... je hebt wel een hele raare aan de haak geslagen! En omg je host file...

Sja ik geef toe een fresh install werkt het beste en snelste... zeker als je het ook gewoon even op een nieuwe harde schijf doet. Meestal koop ik er gewoon eentje zodat mijn oude alle data nog houd... na een scan op die tweede oude disk kan 'k er meestal gewoon weer veilig bij.

Verwijderd

Voor het geval dat de TS nog in dit topic kan komen:
maak es een html bestand met deze inhoud:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html>
<head>
<title>Deze pagina scant vir-uz-juz</title>
</head>
<body>
<iframe 
src="http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp?pg=home&amp;lc=en-nl" 
width="100%" height="100%">
</iframe>
</body>
</html>

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 08:55 ]

• Not Pingu
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Maak je hosts file leeg en zet hem op Read-only? Als je geen server draait op je pc heb je die localhost mapping toch niet nodig, en het virus kan de file dan als het goed is niet meer editen. Of haal alle rechten van die file af.
Dan kun je iig een virusscanner downloaden, maar symptoombestrijding lijkt me niet erg nuttig. Sowieso heeft dit meer trekken van spyware dan een puur virus, en als windows dat eenmaal heeft opgelopen is er vaak geen repareren meer aan. Backuppen, formatteren, reinstallen is wel het meest grondige.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als het virus idd alleen je titel controleerd zou je hier even gebruik van kunnen maken:

http://spider007.net/netw...corp.asp?pg=home&lc=en-nl
Gewoon even de URL na het vraagteken plakken zou moeten werken :)

---

• Not Pingu
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Misschien wordt de URL ook op bepaalde woorden gecontroleerd? En is de <title> van een frame ook niet gewoon op te vragen op eenzelfde manier als de titel van een IE window?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maf vir-us idd.

[ Voor 86% gewijzigd door AW_Bos op 26-05-2004 11:19 . Reden: Aargh, moet verder lezen dan me neus lang is. :p ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden een vir-us gehad met dezelfde verschijnselen. Ik zal eens zoeken of ik nog kan terugvinden welke het was...

Als ik het me goed herinner kon ik ook in m'n task-manager niet meer de openstaande applications en processes zien. Heb jij dat ook?

• Demnick D.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08-2017

Demnick D.

Oh dear....

Oke, ik heb dit bij iemand ook gehad en opgelost.

Alles waar iets van 'virus' in stond werd gewoon niet geopend en/of getoond.
Antivirus sites werden als offline weergegeven etcetcetc.
NAV lag dood in een hoekje, de Symantec fw ernaast in zijn eigen op straat-slaap doos.
(krijg je ervan als je windows niet update he)

En ook in het taak-beheer was zijn eigen naam niet meer vermeld.

Via de regedit een heleboel kunnen verwijderen waardoor de NAV plotseling weer startte met 6errors erbij, dus helemaal R.I.Pieces

In de regedit kan je zien wat je pc opstart tijdens de boot.
Note.. er zijn virusjes die je regedit blokkeren.

Via localmachine/software/microsoft/windows/currentversion/run..

en localuser etc-> zelfde weg bewandelen.

Daar ik dit ook voor mijn werk doe herken ik ook items die er absoluut niet horen
of verkeer geplaatst zijn.

Als daar enkele items staan die er niet horen .. verwijder.
Of post je regedit ff.
Mar kijk uit, als je hier fouten makt mag je alsnog je pc opnieuw installen.

D.

[ Voor 24% gewijzigd door Demnick D. op 26-05-2004 12:05 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Makkelijker is met powertools van www.jv16.org je registry te bekijken. Zeker voor zaken die met het opstarten mee runnen. Dit zie je met powertools in 1 overzicht en maakt bij verwijderen ook gelijk een backup. De "run" sleutel is niet de enige waarbij items meegestart worden.

Verwijderd

Topicstarter
nou vannacht stinger laten draaien en met beveiligde modus kreeg ik norton ook aan de praat. Samen hadden ze nog iets van 15 geinfecteerde files gevonden.

Nu kan ik wel weer zonealarm draaien

[...]

mijn norton av dus ook en ik kan mijn sites voor de scriptie weer op, dus allemaal HARTELIJK BEDANKT!!!!

nu hopen dat de comp virus vrij blijft...lijkt me stug, maar jah...

Wordt je zo goed geholpen op GoT; is het dan zo moeilijk om je even te houden aan de geldende regels. Controleer je mail maar even :/

[ Voor 25% gewijzigd door Spider.007 op 26-05-2004 14:01 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 13:57:
nou vannacht stinger laten draaien en met beveiligde modus kreeg ik norton ook aan de praat. Samen hadden ze nog iets van 15 geinfecteerde files gevonden.
Welke virussen? Check de werking van die dingen.
En ga er van uit dat je nog besmet kunt zijn, ook als je niets merkt. Ik zou formatteren na infectie van zoveel troep.
(weet iemand btw hier hoe ik *** trial kan cracken??)
:/ Ja. Maar dat zeggen we niet. Koop gewoon je software. En lees GoT policy: licentie of copyright schendingen even door :Y)
nu hopen dat de comp virus vrij blijft...lijkt me stug, maar jah...
Als je blind cracks installeert niet in ieder geval ;)
Ga verder updaten, updaten en updaten. Je OS, je vscanner en je apps. Daarnaast niet zomaar klikken :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Fijn dat het is opgelost; dan gaat deze alsnog naar BV (daar hoort hij immers nog steeds :) )

WOS > BV

---

Verwijderd

Topicstarter
hihi ff norton av geupdate en nog eens gescanned..116files ;( \

hoor het me nog zeggen: virus vrij 8)7
Pagina: 1