Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TomTom3 online activatie

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij installatie van TomTom3 op de PDa is een internetverbinding vereist. TT3 wordt dan na ingeven van de produkt code automatisch geactiveerd.

Weet iemand hoe dit precies werkt? Hoe vaak kan ik opnieuw installeren op mijn PDA, bijvoorbeeld wanneer herinstallatie noodzakelijk zou zijn. Is de software ook te installeren op een tweede PDA of krijg je dan de mededeling dat de software al is geregistreerd voor een ander product? Wat bijvoorbeeld wanneer ik een nieuwe PDA koop...?

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
Ik den kdat je meer hebt aan een e-mail naar de makers/het bedrijf zelf

Icons are overrated

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan de software net zo veel installeren op je "eigen" PDA als je zelf wilt. Want hij kijkt naar de hardwarecode van de PDA, en die blijft hetzelfde. Maar je kan hem niet op een andere PDA installeren, want dan krijg je een heel andere hardwarecode. Dus zal het niet lukken.
Is het geval dat je zelf een nieuwe PDA koopt, dan moet je dat kenbaar maken aan TomTom, doormidel van een email bv, met de aankoopbon van je pda.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik geloof dat je maar eens per zoveel maanden het op een andere pda mag zetten

Verwijderd

Br@m schreef op 25 mei 2004 @ 12:43:
Je kan de software net zo veel installeren op je "eigen" PDA als je zelf wilt. Want hij kijkt naar de hardwarecode van de PDA, en die blijft hetzelfde. Maar je kan hem niet op een andere PDA installeren, want dan krijg je een heel andere hardwarecode. Dus zal het niet lukken.
Is het geval dat je zelf een nieuwe PDA koopt, dan moet je dat kenbaar maken aan TomTom, doormidel van een email bv, met de aankoopbon van je pda.
dit is bijna goed, aleen mag (of kan) je hem op twee verschillende apparaten installeren.
als je dat gedaan hebt word er weer een apparaatcode vrijgegeven na 6 maanden. en dat gebeurd iedere 6 maaden met als ik me niet vergis een limiet van maximaal 2 vrije PDA's

Verwijderd

Hoe is verder de ervaring met TomTom3?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 13:12 ]

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 16:18

Magure

Bla....

Allemaal fout,

TomTom Navigator 3 kan je 3 keer op verschillende PDA's installeren.
Als je de eerste keer TomTom hebt geinstalleerd moet je 7 dagen wachten en als je hierna nog een keer TomTom wilt installeren moet je 115 dagen wachten. Dus je kan het max. op 3 verschillende PDA's installeren (maar je moet wel ff geduld hebben)

En over je laatste vraag, hangt er net vanaf hoe vaak hij al is geregistreert, en als hij wel al 3 x geregistreert, moet je het via de "Niet zo erg legale weg"doen :)

Verwijderd

Magure schreef op 25 mei 2004 @ 13:12:
En over je laatste vraag, hangt er net vanaf hoe vaak hij al is geregistreert, en als hij wel al 3 x geregistreert, moet je het via de "Niet zo erg legale weg"doen :)
Zouden ze dat ergens kunnen registreren? Het is tenslotte bekend wanneer je "inlogd" op de sataliet waar je jezelf bevind incl de illegale software...

• Magure

Magure

Bla....

Verder is de ervaring perfect, het is een beste vooruit gang vergeleken met TT2, want de kaarten zijn van dit jaar jan/feb , dus zeer up to date, vergeleken met andere navi systemen. En je kan nu routes via tussenplaatsen doen. Bijv. van groningen naar maastricht kon in TT2 alleen maar in een rechter lijn in TT3 kan je nu ook bijv via Amsterdan naar Maastricht. En alle fouten uit TT2 zijn nu verleden tijd en TT3 draait nu super stabiel, draai er nu zelf 2,5 maand mee.

• Magure

Magure

Bla....

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:15:
[...]

Zouden ze dat ergens kunnen registreren? Het is tenslotte bekend wanneer je "inlogd" op de sataliet waar je jezelf bevind incl de illegale software...
Neej als je verbinding maakt met een sat. verstuurd hij geen persoonlijke gegevens, dus je hoeft absoluut niet bang te zijn dat ze je pakken.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De kaarten zijn ronduit verouderd!! Dit wordt ook regelmatig in tests als minpunt van TTN genoemd. Sommige wegen die er al jaren liggen geeft ie gewoon niet weer (het lijkt dan alsof je door het veld rijdt). Ik heb dit al op diverse locaties in bijv. Limburg meegemaakt.

Verder geeft ie soms vreemde instructies bij ringbanen van steden (houd rechts aan en neem de linkerbaan). Hiermee bedoelt ie dan dat je niet linksaf moet slaan en gewoon op de linkerbaan rechtdoor moet blijven rijden. Zo heeft ie nog een aantal van dit soort rare instructies waarbij je dus gewoon rechtdoor moet blijven rijden en hij dat op een hele omslachtige manier uitlegt.

Ook op de berekening heb ik wat aan te merken: De terugweg is soms radicaal anders dan de heenweg terwijl het allemaal grote wegen zijn met tweerichtingsverkeer (en het verschil betreft dan toch een paar kilometer, dus het gaat niet om 'een buitenbochtje' ofzo).

Én rij voor de gein eens hier en daar een industrieterrein op met gewone huisnummers. Dan kun je het soms verder zelf uitzoeken want op sommige plaatsen houdt de weg gewoon op en dan is het: Veel plezier, zoek het vanaf hier maar zelf uit. Ook huisnummers met a b c d e of zoiets op het einde is niet in orde. Soms dan moet ik op nummer 18 zijn en dan laat ie me stoppen bij 18F of juist andersom. Dan blijkt ineens dat het huis waar ik moet zijn nog enkele honderden meters verderop ligt!

TomTom is een leuk pakket maar het algoritme en zeker de kaarten mogen van mij nog heel wat aandacht krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Toink op 25-05-2004 13:28 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Magure schreef op 25 mei 2004 @ 13:16:
[...]

Neej als je verbinding maakt met een sat. verstuurd hij geen persoonlijke gegevens, dus je hoeft absoluut niet bang te zijn dat ze je pakken.
Je maakt helemaal geen 'verbinding' met een satteliet, je stuurt ook helemaal niks naar de satteliet. het enige wat er qua radio-communicatie gebeurt is dat de sattelieten constant schreeuwen hoe laat het is, dat vangt je gps op, en berekent daar je positie uit... het is een gps-ontvanger, niet een gps-ontvanger/zender.
(je zou ook wel een ietsje pietsje grotere antenne nodig hebben als je tegen een satteliet wil praten)

Ik heb overigens geen enkel probleem met tomtom3, de kaarten zijn goed up to date (de rotonde die hier net 2 maanden af is staat er niet op, maar jah he)
werkt snel, betrouwbaar, geen probleem. aanradertje.

[ Voor 15% gewijzigd door Sabbi op 25-05-2004 13:56 ]

• superduper
  • Laatst online: 10:37

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Toink schreef op 25 mei 2004 @ 13:27:
De kaarten zijn ronduit verouderd!! Dit wordt ook regelmatig in tests als minpunt van TTN genoemd. Sommige wegen die er al jaren liggen geeft ie gewoon niet weer (het lijkt dan alsof je door het veld rijdt). Ik heb dit al op diverse locaties in bijv. Limburg meegemaakt.

Verder geeft ie soms vreemde instructies bij ringbanen van steden (houd rechts aan en neem de linkerbaan). Hiermee bedoelt ie dan dat je niet linksaf moet slaan en gewoon op de linkerbaan rechtdoor moet blijven rijden. Zo heeft ie nog een aantal van dit soort rare instructies waarbij je dus gewoon rechtdoor moet blijven rijden en hij dat op een hele omslachtige manier uitlegt.

Ook op de berekening heb ik wat aan te merken: De terugweg is soms radicaal anders dan de heenweg terwijl het allemaal grote wegen zijn met tweerichtingsverkeer (en het verschil betreft dan toch een paar kilometer, dus het gaat niet om 'een buitenbochtje' ofzo).

Én rij voor de gein eens hier en daar een industrieterrein op met gewone huisnummers. Dan kun je het soms verder zelf uitzoeken want op sommige plaatsen houdt de weg gewoon op en dan is het: Veel plezier, zoek het vanaf hier maar zelf uit. Ook huisnummers met a b c d e of zoiets op het einde is niet in orde. Soms dan moet ik op nummer 18 zijn en dan laat ie me stoppen bij 18F of juist andersom. Dan blijkt ineens dat het huis waar ik moet zijn nog enkele honderden meters verderop ligt!

TomTom is een leuk pakket maar het algoritme en zeker de kaarten mogen van mij nog heel wat aandacht krijgen.
Ik ben heel benieuwd of je met andere pakketen dan betere ervaringen hebt.

TT3 heeft weer nieuwere kaarten en bij eerdere testen is al gebleken dat die behoorlijk up to date zijn. Dat er stukken zijn die lijken achter te lopen kan best kloppen al heb ik ze nog niet gezien, maar dat is bij andere DVD systemen niet anders.

Het anders terug rijden dan heen is mij ook opgevallen, maar als je het eens goed gaat bekijken dan zit er wel logica in. Met name in de steden, kan je soms beter gebruik maken van een een richtingsweg, die je uiteraard op de heenweg niet kon pakken. Ook snelwegen en ringweg combinaties kunnen wijzigen, omdat je soms 'driekwart' om een stad heen moet, terwijl je op de heenweg met een kwart er al was.

Dat met huisnummertoevoegingen is bekend, en had je al van te voren kunnen weten (staat namelijk op de site). Wederom in vergelijking met dure DVD paketten ben ik vaak blij verrast met de accuratesse van de TT3 huisnummers. Dit ook op industrietereinen waar bijna geen logica in de nummeringen zit.

Een kleine noot: met de upgrade naar TT3 vind ik dat de GPS fix vaker weg valt. Ik hoop dat ze dit nog in de driver kunnen verbeteren.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 23:27
De kaarten zijn selectief up to date. De oprit naar de A30 van de A12 staat er wel op, maar die is er in het echt nog niet... Een fiks aantal kilometers na de afslag blijft ie dan proberen je te laten keren.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Obliterator schreef op 25 mei 2004 @ 14:17:
De kaarten zijn selectief up to date. De oprit naar de A30 van de A12 staat er wel op, maar die is er in het echt nog niet... Een fiks aantal kilometers na de afslag blijft ie dan proberen je te laten keren.
Dan kies je toch even de optie alternatieve route, of blokkade? Dan ben je er zo vanaf.

Maar mijn punt was dat de TT (teleplan ?) kaarten het meest up-to-date zijn in vergelijking met andere systemen. Dat ze te up-to-date zijn kan wel lastig zijn.

Misschien een nieuwe feature mogelijkheid dat je blokkades kan vastzetten op je kaart. Bv in de travelmanager, een routeplanner, kan je zelf dit soort blokkades opgeven en hij plant dan daar omheen. Reuze handig met langdurige werkzaamheden of een straatverbod >:)

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op 25 mei 2004 @ 14:12:
[...]

Een kleine noot: met de upgrade naar TT3 vind ik dat de GPS fix vaker weg valt. Ik hoop dat ze dit nog in de driver kunnen verbeteren.
Misschien zeg ik iets doms, maar die fix staat toch los van de software? Ik heb een PDA met geintegreerde gps ontvangen en die kan een satfix maken zonder dat TomTom3 draait. Als je TT3 vervolgens start is er al een fix aanwezig en daar heeft de software toch verder geen invloed op?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met andere PDA-pakketten heb ik geen ervaring. Ik geef ook toe dat ik een kritische gebruiker ben en sommige dingen vallen mij gewoon op. Kijk een echte ramp is het niet als ik op een industrieterrein ff zelf moet zoeken of als een rotonde nog een kruispunt is of wat dan ook, want TTN3 herberekent snel genoeg.

Maarja, hoe moeilijk is het om kaartmateriaal bij te werken? (ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hierover, maar het kost wel nogal wat tijd blijkbaar) En waarom zou je een industrieterrein niet gewoon opnemen? De bedrijven veranderen misschien wel regelmatig maar de nummers van de gebouwen doorgaans niet. En neem anders op z'n minst de wegen die er lopen op.

TTN3 is absoluut geen slecht pakket, dat staat buiten discussie. Maar perfect is het zéker niet. Waar voor je geld biedt het wel.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 15:04:
[...]

Misschien zeg ik iets doms, maar die fix staat toch los van de software? Ik heb een PDA met geintegreerde gps ontvangen en die kan een satfix maken zonder dat TomTom3 draait. Als je TT3 vervolgens start is er al een fix aanwezig en daar heeft de software toch verder geen invloed op?
Van je software hangt het niet af, wel van je GPS drivers. En die worden met TT meegeleverd/geupdate. Ook de settings willen nogwel eens veranderen.

Verwijderd

Ik heb ook goede ervaringen met tom tom 3. Goed zo nu en danw el eens een keer een foutje zo is er bij ons al 3 jaar een één richtingsweg dat ziet zelf tom tom 3 nog niet. maar over het algemeen doet hij het best goed. had eerst medion navigator deze was beter qua routes maar echt gebruiksvriendekijk wijs het niet. dus ben ik op tom tom over gestapt. het grote nadeel vind ik alleen dat je niet tussen 2 kaarten kan navigeeren bijv. van enschede (NL) naar nordhorn (D)

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 16:07:
Ik heb ook goede ervaringen met tom tom 3. Goed zo nu en danw el eens een keer een foutje zo is er bij ons al 3 jaar een één richtingsweg dat ziet zelf tom tom 3 nog niet. maar over het algemeen doet hij het best goed. had eerst medion navigator deze was beter qua routes maar echt gebruiksvriendekijk wijs het niet. dus ben ik op tom tom over gestapt. het grote nadeel vind ik alleen dat je niet tussen 2 kaarten kan navigeeren bijv. van enschede (NL) naar nordhorn (D)
Kan je dat niet in TT3? Ik dacht dat dit was toegevoegd. Heb het zelf nog niet uitgevogeld, maar dat was inderdaad jammer. Misschien dat je daar die nieuwe kaart, 'grote wegen van europa' voor moet gebruiken?

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 00:38
Over de activatie voor TomTom3 via internet.
Ik had zelf TT2, om TT3 te krijgen kostte het me €50.
Gewoon ff Inet gespeurd en er zijn al "tools" voor te vinden, scheelt je 115 dagen >:)

Verwijderd

superduper schreef op 25 mei 2004 @ 19:51:
[...]

Kan je dat niet in TT3? Ik dacht dat dit was toegevoegd. Heb het zelf nog niet uitgevogeld, maar dat was inderdaad jammer. Misschien dat je daar die nieuwe kaart, 'grote wegen van europa' voor moet gebruiken?
ja maar als ik dus tomtom 3, duitsland, nederland en de grote wegen van europa moet installeren ben ik meer dan 512mb verder. Dat houd dus in dat het niet meer op 1 geheugenkaartje past |:( werkt dus al wel leuk maar nog niet optimaal.

Verwijderd

Topicstarter
Nederland, Duitsland en Hooftwegen europa.... dan zou je 343MB verder zijn en dat pas op een SD-512 met gemak

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Gezien het grijze gebied van de kaartendiscussie hier en tools die terloops aangehaald worden, sluit ik deze voordat men gezellig over 'kaarten zijn hier en daar te krijgen' begint :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.