Toon posts:

Boot from lan

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem, op mijn laptop kan ik alleen nog maar booten van lan,

De image op de hd is vern**kt, er zit geen diskette station in, booten van cd werkt niet meer na een firmware update!!!

Er blijft dus alleen de boot from network over, ik heb al een dhcp server en een tftp server draaien, de laptop maakt hier ook connectie mee, maar de volgende stap vind ik vaag, was moet die tftp server oploaden, een soort boot rom maar hoe werkt dit en waar vind ik dit...

ik heb al veel geprobeerd met rom-o-matic maar ik krijg nix aan het werk

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
Is er geen usb diskette station wat dan ook?

Je probeert te booten via lan, maar je image op hd is toch al niet meer goed.

En wat bedoel je met firmware update, is dat voor cd-rom?

[ Voor 62% gewijzigd door Silver7 op 25-05-2004 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ik eerlijk gezegd niet weten zou wel erg gemakkelijk zijn.

Ik studeer informatica aan de hogere school, maar ik ben dus nog geen enkele website tegen gekomen waar fatsoendelijk staat uitgelegd hoe deze procedure werkt. het meeste is incompleet, dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen

Ja booten via lan --> laptop is client boot op via een image op de server.

en firmware update van het bios heeft er al een tijd geleden voor gezorgd dat mijn boot from cd-rom niet meer werkt

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:22 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ik heb hier nog een converter liggen, daarmee kan je je laptop hdd aan een normale ide controller in je pc hangen, format je hdd, installatie bestanden erop, bootable en gaan!

http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

^^ hele makkelijke netwerk bootdisk, maarja... dat is een diskette! Daarmee kon ik makkelijk via windows netwerk bij mijn cdrom speler met een pc zonder cdrom. Maar daar heb jij nu weinig aan.

Verwijderd

Topicstarter
ja ,zat er ook al aan te denken om die hd eruit te halen, opzich ben ik bij een laptop huiverig om em op te maken, heel gek aangezien ik bij me gewone pc niet anders doe

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 12:27

Sorki

world wide wubbish

je dhcp serv moet naast de standaard rommel van ip & gateway enz
ook de locatie van je boot image doorgeven (ip van je tftp serv en imagename)

de boot image wordt dan opgeladen en je bent vertrokken ;)

die images kan je zowat overal vinden, meestal zijn het mini-linux versies die op en floppy passen

Sorki#2242

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips.

Ik zou om te beginnen eens die HDD gewoon in een PC hangen, scheelt je een hoop werk en ellende.
Wil je echt via netwerk booten en imagen kijk dan eerst eens in de FAQ:
FAQ Network Troubleshooting --> booten via LAN

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.