Geen audio via Asus P4PE-X

Pagina: 1
Acties:

• Freggie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06-2019
Momenteel heb ik geheel geen geluid uit de pc.

Op het moederbord, Asus P4PE-X, zit een geluidskaart.
Deze heb ik, via uitgang 21, aangesloten op een 2-weg speakersysteem met subwoofer. Tot twee maanden geleden heeft alles naar behoren gefunctioneerd.

Voor zover ik me kan herinneren heb ik geen wijzigingen aangebracht waardoor de goede werking zou worden verstoord......'t is m.i. immers een rechttoe rechtaan verbinding. In het BIOS (Rev. 1.03) kan ik niet iets vinden dat lijkt op een instelmogelijkheid.

Er is ook nog een front panel audio connector op het moederbord, een 10-1 pin FP_audio1 stekker. Op de juiste plaatsen zitten 2 caps geplaatst. Echter, ook aansluiting van de speakerkabel op het front panel geeft geen geluid.

De Asus helpservice heeft me deze zaken laten controleren en stelt nu voor de CPU te checken.

In het WIN-XP configuratiescherm "Geluiden en audioapparaten" lees ik op tabblad 'volume' dat geen audioapparaat aanwezig is, op tabblad 'audio' worden eveneens geen apparaten herkend.

Graag zou ik suggesties ontvangen hoe ik weer audio-leven in de machine kan krijgen.

Vriendelijke groet,

Freggie

Verwijderd

het lijkt erop dat het apparaat uitgeschakeld is in de bios..

ac97 audio , moet ergens onder intergrated... staan..

waarschijnlijk kan je verder naar onderen scrollen of zo zodat je het niet hebt gezien.
lees anders even de handleiding van je mainboard ,daar staat het zeker in.

suc6

Verwijderd

Zit die stekker van het frontpanel wel goed op je mobo? Heb ik ook een keer gehad en toen had ik gelijk ook geen geluid meer van me onboard sound aan de achterkant van me pc... 8)7

ff checken dus ;)

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Heb je de drivers voor het geluid al een keer opnieuw geinstalleerd? Als die geen audio apparaten ziet in Windows is het vaak een driver probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door Roger_Rabbit op 25-05-2004 12:25 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB