Toon posts:

[XP] Kan niet meer in gpedit als admin*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb op een pc waar xp is op geinstalleerd, de kopieertruuk uitgehaald met "register.pol", waarbij de policy beperkt was ingesteld voor de user, en uiteraard dat de admin alles mag.
Het gaat om een knowledge base artikel wat ik gevonden heb bij microsoft (Q293655).
Dit heb ik dus ook toegepast op die pc. (even voor de duidelijkheid, de pc zit niet in een domain).

De situatie had ik een paar weken geleden, perfect werkend gekregen. Maar nu is het zo, dat het moederbord kapot was, waarna deze vervangen is.
Er is verder niets gebeurt met de HDD.

Maar als ik nu inlog als administrator, kan ik niet meer in m'n gpedit (dus ook niet mmc) .... zelfs regedit kan ik niet meer openen.

Hopelijk heeft iemand van jullie een suggestie, waarbij ik niet de hele pc opnieuw moet gaan opbouwen :'(

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Zijn er foutmeldingen of gebeurt er helemaal niks na opstarten van gpedit?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan eventueel met NTFS ACLs ervoor zorgen dat je geen read/execute meer krijgt op de .pol als administrator zijnde, daarna een tweede admin user aanmaken (die dus geen policies meer voor zn kiezen krijgt) en proberen de boel weer te fixen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik krijg geen foutmelding te zien.

En tevens heb ik het al geprobeerd de .pol helemaal te verwijderen, en daarna opnieuw op te starten, in de hoop dat er zich een "nieuwe" standaard .pol aangemaakt zou worden, maar ook dat heeft niet mogen baten.

Ook heb ik al in de savemode opgestart, waarbij ik dan wel in de gpedit kom.
Maar daar staat alles gewoon "not configured", en als ik dan iets probeer te veranderen krijg ik de melding "Group Policy snaip was unable to save your changes due to the following error: Unspecified error".

Verwijderd

Zijn er meer programma's die niet willen starte?
Of zijn het alleen gpedit en regedit?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt kenshin, door al dat gedoe waar ik mee bezig was, zag ik de meest simpelste dingen over het hoofd ...... veel te druk 8)7

ik was helemaal vergeten dat ik kerio personal firewall aan had staan, waarin bepaald was dat ik niet in de registry kon rotzooien |:(

_/-\o_ nogmaals bedankt
Pagina: 1