[projectie]projecteren van foto's

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
voor een projectje ben ik een presetatie aan het maken waarin een aantal beelden (lees:40) van verschillende architecten getoond worden in een powerpoint presentatie.

Normaal gesproken maak ik vooriedere slide een plaatje op het formaat (resolutie) van de beamer(wat hij aankan).
van de architecten kreeg ik een vraag over wat de resolutie van de plaatjes moet zijn die ze aanleveren.

nou kon ik twee scenario's bedenken:

of zo groot mogelijk, ik kan ze altijd nog zonder kwaliteits verlies verkleinen.

of gewoon op 1024x768 de grote van mijn laptop waarop de presentatie gehouden wordt.

uiteraard de eis is dat de foto's en dus de bouwwerken er netjes en "strak" uitzien. De reden waarom ik eerst plaatjes, jpegs maak van de slides is voor de dood eenvoudige reden dat ik sommige fonts niet op de laptop heb staan, en dat ik dus niet gebonden ben aan 1 laptop waar alle fonts op staan. tevens heb ik het idee dat ik mooier beeld krijg met tekst in PS gemaakt.

klopt het allemaal wat hierboven staat?

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• Willem
  • Laatst online: 00:40
Wat je hier mee wilt :? is echt volstrekt onduidelijk :D

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• hobbeldebobbel
wat ik hier mee wil is het volgende... maakt de resolutie van de foto's die aangeleverd worden iets uit?
Kan ik zonder kwaliteits verlies foto's verkleinen?
Maakt de resolutie van de beamer/laptop iets uit voor de kwaliteit?

[ Voor 8% gewijzigd door hobbeldebobbel op 25-05-2004 12:01 ]

maar die staat er niet

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

hogere resolutie = meer kwaliteit
verkleinen geen probleem - vergroten boven oorspronkelijke formaat wel

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet er voor zorgen dat de resolutie van de foto groot genoeg is voor de resolutie van de beamer en de presentatie ook voor deze resolutie maken.

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 09:21
Hogere resolutie is meestal wel goed. Ik weet niet wat die architecten opsturen maar als dit renders zijn van gebouwen oid dan kan je misschien beide vragen: hoge resolutie renders en een 1024x768 render.

Voor wire-frame renders is het lastig om deze te verkleinen, omdat hiermee sommige lijnen niet meer zichtbaar zijn.

• hobbeldebobbel
epic007 schreef op 25 mei 2004 @ 13:32:
Hogere resolutie is meestal wel goed. Ik weet niet wat die architecten opsturen maar als dit renders zijn van gebouwen oid dan kan je misschien beide vragen: hoge resolutie renders en een 1024x768 render.

Voor wire-frame renders is het lastig om deze te verkleinen, omdat hiermee sommige lijnen niet meer zichtbaar zijn.
thanx allemaal!
hier kan ik allemaal wat mee!
kan ik lekker aan de slag :)

maar die staat er niet

Verwijderd

Ik kan mij een paar jaar terug herinneren, dat .jpeg plaatjes geimporteerd in powerpoint lelijk gaan ditheren, maar als je ze importeerde als .tiff gaf hij strakker beeld.

Dit kan inmiddels gefixed zijn in powerpoint. maar toch handig om even te checken.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Powerpoint maakt echt lelijke slides, foto's worden vaag, tekst krijgt kartelrandjes (bij cleartype in winXP niet?) en als je iets semi-transparant maakt wordt er een soort raster gemaakt wat bij een projectie voor allerlei knipperende strepen.

Ik heb ervaren dat (presnetatiperogramma van OpenOffice.org, gratis en open source) veel betere resultaten produceert, je kunt je presentatie direct naar PDF exporteren waardoor de tekst gladder/strakker wordt, afbeeldingen scherper en het bestand kleiner.

Je kunt dan de presentatie gewoon in Adobe Acrobat Reader laten zien (Ctrl + L voor fullscreen, pijltjestoetsen/muis voor navigatie)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• hobbeldebobbel
Johnny schreef op 26 mei 2004 @ 15:22:
Powerpoint maakt echt lelijke slides, foto's worden vaag, tekst krijgt kartelrandjes (bij cleartype in winXP niet?) en als je iets semi-transparant maakt wordt er een soort raster gemaakt wat bij een projectie voor allerlei knipperende strepen.

Ik heb ervaren dat (presnetatiperogramma van OpenOffice.org, gratis en open source) veel betere resultaten produceert, je kunt je presentatie direct naar PDF exporteren waardoor de tekst gladder/strakker wordt, afbeeldingen scherper en het bestand kleiner.

Je kunt dan de presentatie gewoon in Adobe Acrobat Reader laten zien (Ctrl + L voor fullscreen, pijltjestoetsen/muis voor navigatie)
ok dan... ik was zowieso niet van plan om in Powerpoint de tekst enzo te maken, ook vanwege het bovenstaande.
Misschien is het dan inderdaad handiger om met een PDF-je te werken.
ik wil eigenlijk geen open office erop gaan zetten... maar ik ga eens opzoek naar een makkelijke PDF creator :)
thanx

maar die staat er niet

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

OpenOffice is ook meteen een makkelijke PDF creator die ppt bestanden naar PDF kan omzetten :P

Edit: ja ik had niet zo goed gelezen, ik dacht dat er stond dat hij een PDF creator voor OO.org ging zoeken. 8)7

[ Voor 156% gewijzigd door Johnny op 26-05-2004 21:08 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.transforce.nl/images/printer.jpg

Dan kun je gelijk uit al je applicaties PDF'jes maken (en niet alleen uit office).

Gratis en voor niets (Open Source zelfs). PDFCreator website.

Soms vraag ik me af waar die fascinatie voor die PDF functie in OO.org toch vandaan komt 8)7.

Edit: Ja flauw hoor, nou heeft iemand (Johny?) dat plaatje waar dit een reactie op was wegge-edit :D

Edit2: ik had natuurlijk even een screenshot in PowerPoint moeten nemen |:( Naja, rest assured, PDFCreator doet het ook in PowerPoint (nogal logisch want het is gewoon een printer).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 20:52 ]

Pagina: 1