Toon posts:

Instellingen Linksys wireless modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gotters....

Ik heb al heel wat zitten struinen op het GoT-forum maar kan de oplossing van mijn vraag niet vinden. Bij deze dan...
Ik heb de nieuwste wireless Linksys alles-in-één router/modem/ap gekocht, de wap54G. Thuis heb ik ADSL liggen van Tiscali (over het BabyXL), dat werkt allemaal via de Sagem ethernet modem die ik van Tiscali heb gekregen.
Nu haal ik alleen de ethernet modem ertussen uit en heb de Linksys aangesloten. Via het IP-adres kan je dan de linksys configureren. Ik volg de handleiding compleet maar toch werkt het nog niet. Automatisch IP-adres aanvragen staat aan. Ik moet echter ook de volgende instellingen ingeven alleen heb geen idee wat ik moet selecteren; rfc 1483 bridged, PPPoA of PPPoE. Weet iemand wat hier gewenst is voor Tiscali over BabyXL?
Alvast bedankt.

Gr. Nick

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat volg je en wat werkt er niet?

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 25 mei 2004 @ 11:51:
Wat volg je en wat werkt er niet?
Ik volg de handleiding die bij de Linksys bijgeleverd is. En het moge duidelijk zijn dat het connecten met het ADSL van Tiscali dus niet werkt.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:22

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik kan me sterk vergissen hoor, maar de wap54G is een accespoint en geen router/modem.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Vergeet ook niet om eerst je IP adres vrij te geven als de SAgem er nog aanhangt..
ipconfig/release
en dan als de Linksys eraan hangt ipconfig/renew

Dit alles in een dos prompt dus.. (start, run,cmd )

Verwijderd

ben je zeker dat het geen waG54g is?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 11:56:
Sorry, my mistake. Het is de WAG54G....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 11:56:
idd, het zou de WAG54G moeten zijn, dat is het ding met modem/router die wap niet...
je moet bij die instelling de PPPoA kiezen als je van je provider een gebruikersnaam en wachtwoord heb gekregen. Bij mij werkte het eerst ook niet. Toen ik het PPPoA aangevinkt had en de gebruikersnaam + ww ingevuld had: KLAAR

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:00 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 11:53:
[...]

Ik volg de handleiding die bij de Linksys bijgeleverd is. En het moge duidelijk zijn dat het connecten met het ADSL van Tiscali dus niet werkt.
Dat je de handleiding volgt vertelde je al, wat uit de handleiding, noem eens handelingen.
En het connecten met Tiscali dat doet je Ethernet modem, dus dat lukte al. Maar lees de NT faq eens door hoe je een post moet maken want tis een beetje gissen zo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 11:59:
[...]

idd, het zou de WAG54G moeten zijn, dat is het ding met modem/router die wap niet...
je moet bij die instelling de PPPoA kiezen als je van je provider een gebruikersnaam en wachtwoord heb gekregen. Bij mij werkte het eerst ook niet. Toen ik het PPPoA aangevinkt had en de gebruikersnaam + ww ingevuld had: KLAAR
Heb jij ook nog gebruik gemaakt van de selectie clone mac-adress?
Klopt het dat het dan bij Tiscali nog een aantal uur duurt voordat je de nieuwe modem etc. kan gebruiken ivm het wijzigen van het mac-adress?

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:53
Bij wanadoo moet je ook PPPoA gebruiken om het internet op te kunnen, maar gelukkig leverde KPN complete settings voor dit soort grapjes (ik heb een WRT54G achter een Speedtouch 510 i hangen, dus dat modem moet je handmatig configureren).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 12:02:
[...]

Heb jij ook nog gebruik gemaakt van de selectie clone mac-adress?
Klopt het dat het dan bij Tiscali nog een aantal uur duurt voordat je de nieuwe modem etc. kan gebruiken ivm het wijzigen van het mac-adress?
clone mac adress? neej heb ik geen gebruik van gemaakt(tenminste het zegt mij niets :) ). En bij tiscali heb ik wel vaker gehoort dat het ff kan duren voordat je een nieuw IP adres toegewezen krijgt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:04 ]

Verwijderd

Dat duurt 2 uur om precies te zijn..
Daarom zei ik ook: IP adres eerst vrijgeven..
Pagina: 1