Toon posts:

[winxp] Reboot Loop - maar dan vaag ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Mijn pc zit sinds vanochtend in een reboot loop, ik heb dit wel eens eerder gehad ..en heb echt alle topics erover doorgelezen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit geen normale reboot loop is; ik krijg geen blauw scherm te zien en ik kan ook niet met safe mode opstarten (als ik dit doe reboot hij meteen).

Ik heb dus ff mijn hd eruit gehaald en in mijn andere pc gezet (let op; niet als bootdisk!! ..maar als secondary slave) ..en je raadt het al ..hij komt ook in een reboot loop te zitten.
Haal ik de desbetreffende HD eruit, is er niets meer aan de hand en kan hij gewoon opstarten.

Nou heb ik voordat het gebeurde dit geinstalleerd (ik weet niet of het daarmee te maken kan hebben)
http://downloads.activest...5.6.1.635-MSWin32-x86.msi
..tijdens de installatie ging er iets mis, dus ik heb hem gecanceld en geuninstalled.

volgens kreeg ik bij al mn ftp transfers 'error dataconnection in use'
misschien staat dat er wel los van, ik reboot mijn pc niet zo vaak, dus het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ik had hem 1 week niet gereboot, daarvoor 6 weken niet.

system specs:

athlon 500
256mb ram
geforce 2 ti
1000gb hd - meerdere disks
windows xp met sp1

athlon 800
256mb ram
geforce 1
800gb hd - meerdere disks
windows xp met sp1

(ps. ik heb al een paar disks eruit gehaald om te kijken of het door de power supplie komt, ook heb ik er wat geheugen uit gehaald om te kijken of het een memory probleem is (dit was de vorige keer dat mijn pc in een loop zat het geval)

*edit* ik denk toch dat het komt doordat ik die ActivePerl-5.6.1.635-MSWin32-x86.msi (half) geinstalleerd heb ..en vervolgens geuninstalled heb - na die reboot was het mis.
ik denk dat dat ding met mijn boot files gekloot heeft :s

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp,
grtz,
FragZ

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:15 ]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 22:55
kan je geen laatst goede configuratie kiezen bij het opstarten (met f8)?
en anders misschien windows xp er opnieuw overheen installeren

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, maar dan reboot hij vanzelf en kom ik in dezelfde loop terrecht

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-03 00:18
Opstarten in recovery console van XP en je hdd op fouten controleren?

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gedaan ..maar ook dan komt ie in de reboot loop

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 07:39

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Heej. hmm ik ken dit probleem ook wel. Maar dan kwam het (tenminste wat ik dacht) doordat ik de pc resette, terwijl het niet nodig was. Vervolgs starte hij windows op, gaat allemaal goed. Ik zie het loginscherm, en nog geen 2 sec. later, reset het systeem zichzelf weer. Ik heb geen zin om eerst te gaan kloten met Veilige modes enzo. (kweet niet eens, of die nog wel werkte) Maar ook m'n windows was vol shit. Dus ik heb gewoon WindowsXP Pro opnieuw geinstalleerd, en toen was het weer goed. Bij mij is het dus gewoon een bug in winxp.

Maar als het bij jou ook niet helpt, tja dan weet ik het ook ffies niet meer.
Probeer us een andere hdd je boothdd te maken. en daar dus windows op te zetten. 8)7

Professioneel Heftruck Syndroom

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sasser?

Verwijderd

Topicstarter
NeFoRcE schreef op 25 mei 2004 @ 11:46:
Heej. hmm ik ken dit probleem ook wel. Maar dan kwam het (tenminste wat ik dacht) doordat ik de pc resette, terwijl het niet nodig was. Vervolgs starte hij windows op, gaat allemaal goed. Ik zie het loginscherm, en nog geen 2 sec. later, reset het systeem zichzelf weer. Ik heb geen zin om eerst te gaan kloten met Veilige modes enzo. (kweet niet eens, of die nog wel werkte) Maar ook m'n windows was vol shit. Dus ik heb gewoon WindowsXP Pro opnieuw geinstalleerd, en toen was het weer goed. Bij mij is het dus gewoon een bug in winxp.

Maar als het bij jou ook niet helpt, tja dan weet ik het ook ffies niet meer.
Probeer us een andere hdd je boothdd te maken. en daar dus windows op te zetten. 8)7
hmm..
ik kan mijn pc niet eens opnieuw opstarten als de desbetreffende hd erin zit - ik heb hem al in een pc gezet waar al windows op staat.

Hij komt niet verder dan het bericht 'verifying dmi pool data....'

Verwijderd

Topicstarter
http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm

hier staat dus alles daarover zie ik net ..
alleen vraag ik me nu af wat mijn probleem precies is :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 12:04:
[...]

hmm..
ik kan mijn pc niet eens opnieuw opstarten als de desbetreffende hd erin zit - ik heb hem al in een pc gezet waar al windows op staat.

Hij komt niet verder dan het bericht 'verifying dmi pool data....'
Kunt proberen hem in een linux bak te zetten (als je geluk hebt doet ie het daar wel mee) , je data over te zetten en je hdd te formatten en te controleren op fouten... ;)

Kun je trouwens ook niet met een opstartflop of cd iets doen zonder dat ie reboot? :? :)

En probeer je bios is te resetten door de baterij er een tijdje uit te laten... Laat maar je had het ook in een andere pc toen je daar de hdd inzette... :/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:10 ]

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-03 16:25
krijg je ook een reboot loop als je je pc in een andere pc als slave inbouwt? anders kun je zo misschien de data er van afhalen en dan terugzetten en opnieuw installeren.

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-03 00:18
Het probleem klinkt me toch bekend in de oren. Ik heb hetzelfde probleem gehad onder linux, elke keer wanneer mijn HDD gemount werd, kreeg ik een spnotane reboot. Ik heb continu mijn hdd de schuld gegeven. Uiteindelijk bleek mijn UDMA66 (onboard highpoint 366) controller kaduuk te zijn. In benchmark programma's (zoals die van www.ultimatebootcd.com) kon ik de HDD benaderen, maar zodra ik windows of linux opstartte en de HDD werd benaderd, kreeg ik een spontane reboot.

Zelf heb ik het probleem opgelost met een ander moederbord :/

Alleen dat als je de HDD in een andere computer zet en dat die dan spontaan begint te rebooten, kan ik niet verklaren.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Verwijderd

Hee Fragzie))

probeer deze eens:
probleem ook een keer gehad door een of ander progje,
dat waarschijnlik wat in de boot sector heeft proberen weg te schrijven.
De oplossing bij mij:
maak de HD master,
start de pc met een bootdiskette (win98)
en type op de a: prompt fdisk/mbr en enter (is net of gebeurd er niks)
afsluiten HD terugzetten naar oude setting en starten maar.
waarschijnlijk is je probleem verholpen.
er gaat niks verloren op je schijf alleen de bootsector wordt terug geplaast.

succes

groeten aan GC

Verwijderd

Topicstarter
ok, heel erg bedankt ..ik ga het nu ff doen.
ik moet hem met de win98 bootdisk starten ..ondanks dat ik winxp gebruik?

weet iemand trouwens hoe ik aan een goede win98 bootdisk kom.. die van mij bevat een tweetal fouten in de config :-/

*edit* moet ik bij de A:\a: prompt fdisk/mbr en enter typen of alleen A:\fdisk/mbr?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb fdisk/mbr gedaan en de hd weer terug gezet ..
als ik hem nu opstart krijg ik de volgende melding:

Warning: disk boot sector is to be modified, press Y to accept, and any key to abort.

als ik yes druk komt ie weer in de loop terrecht..
en als ik esc druk ..ook na een tijdje
Hij start in ieder geval niet op

*edit*
moet ik misschien de Virus Warning in de bios uit zetten?

When Virus Warning is enabled, the BIOS will flash a warning message whenever there's an attempt to access the boot sector or the partition table.

--- ok, dit heeft mijn probleem ook niet kunnen verhelpen :-/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 12:00 ]

Pagina: 1