Toon posts:

multimedia centre

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Aangezien ik een nieuw stulpje ga betrekken wil ik eens flink uitpakken op audio en videogebied. Ik heb al wat rondgeken in de FAQ, maar dat is soms net iets te algemeen. Ik hoor graag van jullie suggesties hoe ik e.e.a. kan regelen.

Wat ik wil:
-------------

Ik heb beneden 1 server staan. Daar komt de kabel (chello) op binnen. Dat wordt verdeeld over 2 pc's die boven staan. Beneden heb ik mijn tv en mijn home cinema set staan.

Nu wil ik dus beneden films of mp3 kunnen kijken/luisteren, waarbij het geluid via de tv naar de home cinemaset moet.

Kan ik dan volstaan met een Videokaart met TV-out en een geluidskaart in m'n server te proppen en dat door te lussen naar de tv (en daarna de audio van de tv naar de Home cinema set, of denk ik nu te simpel?

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 11:05 ]

Verwijderd

Zo zou het moeten werken idd. Je hebt dus 2 kabels, 1 video en 1 audio. It's that simple :P

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als je wat geld overhebt.. kan je ook eens kijken voor een home centre van pinaccle..
ik weet nie of je wat hieraan hebt.. misschien overbodig.. :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:52
Inderdaad zo simpel, maar ik zou het geluid niet doorlussen van je tv naar je home cinema set. Het geluid wordt er dan niet beter op. Waarom niet rechstreeks naar je home cinema set? Deze heeft vaak ook een digitale ingang (dan moet je die ook wel op je audiokaart hebben natuurlijk), zodat je bijvoobeeld surround geluid kan krijgen. Je kan dan altijd het geluid van je home cinema eventueel weer terugleiden naar je tv.

Vergeet niet dat een afstandsbediening voor je pc ook erg handig is, want anders moet je telkens naar je pc om een ander mp3'tje te kiezen of de film te pauzeren.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Verwijderd

nadeel is alleen dat de tv-out kwaliteit van de meeste videokaarten bagger is...
Ik zou zeggen koop een Xbox, modchipje erin, Xbox Media Center erop en zet die bij je TV neer. UTP kabeltje trekken en klaar is kees. :)
Je kunt de Xbox dan vanaf je luie stoel bedienen en je hoeft niet naar je server te lopen. Bijkomend voordeel is dat je ook nog es een spelletje kan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de tips tot zover. Alleen hoorde ik net dat de server die ik (weliswaar gratis) krijg, slechts een celeron 400 is. Is dit niet te traag om fatsoenlijk films te kunnen kijken? De films komen namelijk van 1 van de 2 computers die boven staan. Dat moet dan weer over het netwerk, dus vraag me af of het niet te traag is.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, inmiddels zijn we een tijdje verder en heb ik e.e.a. aan de praat gekregen.

Inmiddels is de configuratie:

Celeron@350Mhz
128 MB SDram
ATI Radeon 9200 (tv-out via s-video)
Geluidskaart: Noname (oude troep)
Netwerkverbindingen: 10Mbit via hub

Op zich werkt alles, alleen gaat het asfpelen van DivX via het netwerk erg slecht. Ik heb alle gebruikelijke codecs geïnstalleerd. Zelfs mp3's gaan bagger...

Wat is nu verstandig? 98 gebruiken ipv win2k? Aantal processen van win2k uitschakelen? Wat is nu de grote bottleneck?

Natuurlijk is eern betere pc beter, maar ik heb voorlopig geen zin om een andere pc te kopen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 10:32:
Goed, inmiddels zijn we een tijdje verder en heb ik e.e.a. aan de praat gekregen.

Inmiddels is de configuratie:

Celeron@350Mhz
128 MB SDram
ATI Radeon 9200 (tv-out via s-video)
Geluidskaart: Noname (oude troep)
Netwerkverbindingen: 10Mbit via hub

Op zich werkt alles, alleen gaat het asfpelen van DivX via het netwerk erg slecht. Ik heb alle gebruikelijke codecs geïnstalleerd. Zelfs mp3's gaan bagger...

Wat is nu verstandig? 98 gebruiken ipv win2k? Aantal processen van win2k uitschakelen? Wat is nu de grote bottleneck?

Natuurlijk is eern betere pc beter, maar ik heb voorlopig geen zin om een andere pc te kopen.
Heel eenvoudig: je CPU is gewoon te traag om goed DivX te kunnen decoderen! 10 Mbit netwerk kan voor DVD's via het netwerk te krap zijn. Mp3's zouden eigenlijk geen probleem moeten zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 17-06-2004 10:37 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
deepspace schreef op 17 juni 2004 @ 10:36:
[...]

Heel eenvoudig: je CPU is gewoon te traag om goed DivX te kunnen decoderen! 10 Mbit netwerk kan voor DVD's via het netwerk te krap zijn. Mp3's zouden eigenlijk geen probleem moeten zijn...
Even op reageren, Divx/DVD word alleen maar gelezen vanaf de pc maar niet van afgespeeld dus heeft er in principe niks mee te maken.

De grote bottleneck zal je 10mbit verbinding zijn.
Ikzelf heb een celeron 300 met 128mb ram, een nog brakkere videokaartje van 4 mb gehad met windows 98 en dat ging goed. Windows 2000 ging inderdaad ook wat brak en langzaam dus ik snel weer '98 opgedaan

Ervan afspelen zal geen probleem op zich leveren, maar soms is een cheap netwerkkaartje van 10/100mbit van een paar euro een goedkope oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door Eichii op 17-06-2004 10:40 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je kan bij ducore.nl (ff opvragen wel) een refurbished pc krijgen.. p3 1000MHz voor 200 euro... zit gelijk dacht ik 256mb in en 20 gig hd..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

deepspace schreef op 17 juni 2004 @ 10:36:

Ik wil geen eeuwenoude welles nietes discussie creëren maar onze oude laptop (celeron 400, 128mb en 8mb video) trok bijna alle 200 divx en xvid films die ik op dat moment (3 jaar geleden) had gespaard. Wellicht zijn de huidige films weer een tikkeltje zwaarder door vernieuwde codecs maar met celeron 400, win98 en media player classic of bsplayer is er niet zo'n heel groot probleem.

Wel als je de films rechtstreeks via het netwerk kijkt enzo. Ik ben het er wel mee eens dat 400 te langzaam is. Als je een film zit te kijken en iemand gaat boven zijn mail lezen of wil wat bestanden van je server aftrekken dan stort die film in een keer in elkaar.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:09
offtopic:
Ik zou beginnen met chello te schrappen, en adsl te nemen.....

Maar ik zou gewoon testen of tie divx trekt. Ander OS, player en divx zelf wil nogal eens schelen.

DVD speelt tie makkelijk af, maar ik prefeer dan meestal een standalone dvd speler. Kost niks, geen gezeik, afstandbediening etc.

MP3 gaat makkelijk.

Misschien is dat idee van die XBOX zo dom nog niet, ik heb er geen ervaring mee. Maar ik heb meer gehoord dat die als multimedia box gebruikt wordt.

[ Voor 80% gewijzigd door mhr-zip op 17-06-2004 13:30 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
hm ik kijk wel eens dvd via netwerk (dvdspeler van pc gedeeld) en die kan ik zonder schokken of zo afspelen via mn 10Mbit netwerkkaartje. Voor divx heb je nog minder bandbreedte nodig. Het wordt wat anders als er nog meer verkeer door de kabel moet. Het kan dus maar net.

celeron 350 is te traag. Punt uit.

adsl of chello maakt niets uit, het is intern netwerkverkeer namelijk.

• mhr-zip
stefan001 schreef op 17 juni 2004 @ 13:25:

adsl of chello maakt niets uit, het is intern netwerkverkeer namelijk.
Het heeft hier ook niks mee te maken ;)

• mhr-zip
pricewatch: \[Xbox] Microsoft Xbox + 1 Controller

xbox is niet duur, en trekt het met gemak. Heeft gewoon w2k kernel volgens mij.

Verwijderd

Wat voor divx software gebruik je? Misschien Bsplayer proberen met de video output op Overlay mode 2 (overlay mixer)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad BS player. Ik ben inmiddels teruggestapt naar Win98, nadat het uitschakelen van een aantal services in win2000 geen duidelijke verbetering opleverde. Gisteren geen tijd meer gehad om de installatie van win98 af te ronden, dus daar ga ik vanavond mee verder. Ik hoop dat dat wat scheelt, en anders zal ik toch een andere server moeten gaan gebruiken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 10:36:
Ik gebruik inderdaad BS player. Ik ben inmiddels teruggestapt naar Win98, nadat het uitschakelen van een aantal services in win2000 geen duidelijke verbetering opleverde. Gisteren geen tijd meer gehad om de installatie van win98 af te ronden, dus daar ga ik vanavond mee verder. Ik hoop dat dat wat scheelt, en anders zal ik toch een andere server moeten gaan gebruiken.
Het zal (en zeker op die machine) wat uitmaken. Maar wat je ook kan doen, en dat deed ik altijd op een P3 450, is de quality settings op zijn laagst zetten, veel verschil in kwaliteit zie ik toch niet, en dat gaf echt een boost qua performance :)
Pagina: 1