Toon posts:

Computer geeft langdurige aanhoudende piep..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb sinds 2 dagen het volgende probleem: Als mijn comuter een tijdje aanstaat dan geeft ie ineens een langdurige (lees: houdt niet op!) piep waarbij het aan/uit lampje knippert. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Ps: Hij maakt af en toe wel ineens veel lawaai sinds een tijdje, misschien dat er een fan iets los zit o.i.d?? Kan dat?

Alvast bedankt!

Verwijderd

ik heb dit probleem ook als ik de pc aanzet blijft hij piepen komt niks op beeld. Iemand idee?

Verwijderd

Kijk eens in de BIOS of je CPU niet te warm wordt. Dit lijkt erop dat je PC het 'alarm' aanzet dat de CPU te warm wordt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 16:06

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 10:59:
Kijk eens in de BIOS of je CPU niet te warm wordt. Dit lijkt erop dat je PC het 'alarm' aanzet dat de CPU te warm wordt.
Idd. snel checken hoe het met de temperatuur zit van je cpu. Maak ook even je kast open en check of de heatsink heel warm is en of de fan nog wel draait.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Je kunt ook even proberen of het nog steeds gebeurt als je je pc gebruikt met de kap eraf.

Verwijderd

Topicstarter
Proc temperatuur is volgens asus probe 63 graden nu. Ja, vrij warm, maar dat is ie al heel lang eigenlijk.. Processor is een amd athlon 1500+XP en de koeler een spire die op dat moment (2001) erg in trek was (weet type niet direct, maar hij was geschikt voor die processor) en er zit silverpasta op. (mb was btw 31C)
De kast is wel heel erg stoffig kwam ik net achter toen ik hem openmaakte :P

Misschien een idee gewoon alles te controleren/vastzetten/afstoffen.. ? weet niet of dat veel invloed kan hebben..?

Verwijderd

De heatsink en fan(s) uitstoffen kan wel wat schelen. Dat zou ik eens proberen als ik jou was.

Verwijderd

bij mij is het probleem dat ik niet eens meer beeld krijg. Hij blijft maar 1 langdurige piep horen en geeft voor de rest geen beeld

Verwijderd

Lijkt op een Hardware probleem... test je hardware eens.

Verwijderd

*knip*

Zet je capslock even uit ajb, dit leest zeer onprettig. Klik op view message om je originele bericht terug te zien :)

[ Voor 47% gewijzigd door Pollewob op 25-05-2004 22:41 ]

Pagina: 1