Toon posts:

Van avi met windows movie maker naar dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met filmen, monteren en vervolgens naar dvd branden. Ik doe dit op dit moment met windows movie maker. Ik genereer vervolgens de film (ongeveer 1 uur en een kwartier) naar dv-avi formaat (dus zelfde kwaliteit als de ingelezen ruwe film). Bitrate is dan 30 (!) Mb/s. Gevolg is een 15 gig grote avi. Deze genereer ik vervolgens naar mpeg met cucusoft avi2dvd; tenslotte nog vob bestanden maken met ifoedit; werkt allemaal prima. Mijn vraag is echter de volgende; hoe krijg ik de bitrate omlaag !!! De gebruikte bitrate is extreem hoog en heeft als gevolg een nogal nerveus beeld (streperig... beetje psychedelisch..). Iemand tips????

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Download virtual dub en converteer het bestand daarmee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het mpeg bestand inderdaad prima openen met VirtualDubMod. Heeft iemand hints hoe ik met dit programma de bitrate kan wijzigen? Ik zie wel de optie om de framerate aan te passen..... Wat zijn goede settings voor een normale dvd??

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 12:05 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20

Systeem Specs

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik brand met DVD architect; kan ik gewoon de ruwe AVI importeren en dan doet het programma de rest.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, thanks for sofar... Maar het moet toch simpeler kunnen; ik heb op basis van de ruwe AVI nu 3 files; 1 mpeg(2), 1 m2v en een mpa met het geluid. Hier kan ik met ifoedit zo VOB files van maken; maar voor ik dit doe wil ik alleen nog even de bitrate verlagen naar ongeveer 8 Mbs....

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom maak je in MM niet gewoon een output file met een lagere bitrate, b.v. pal-hoge kwaliteit?

Verwijderd

Topicstarter
OK; is een idee; maar is PAL hoge kwaliteit goed genoeg voor DVD?

• Roko
  • Niet online
Volgens mij is dat DVD resolutie en zeer lage compressie.

Je moet in het scherm waarin je het output formaat kiest selecteren dat je zelf een formaat wilt kiezen, dan krijg je een hele waslijst. Kies daaruit dan "PAL Hoge Kwaliteit" en dan zie je ook de eigenschappen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja; heb het gezien; echter (ja ik blijf zeuren... en geloof me ik ken het hele internet zo'n beetje inmiddels qua mpeg avi etc etc...). Dan heb ik dus een wmv file ipv een avi..... En die kan ik met cucusoft niet omzetten naar dvd formaat (m2v en mpa).

PS: www.videohelp.com levert geen resultaat bij het zoeken naar wmv to vob of wmv to avi...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 14:10 ]

• Roko
  • Niet online
Dat kun je doen met Microsoft's Media Encoder:

http://www.microsoft.com/...f1182cdf24&DisplayLang=en

Verwijderd

Topicstarter
Roko; thanks a lot! Dus ff samengevat:

- WMV genereren met Windows movie maker op PAL hoge kwaliteit
- Converteren naar AVI formaat met windows media encoder
- Converteren naar MPG, M2V en MPA met cucusoft avi to DVD
- VOBjes maken met IFOEDIT
- DVD branden met nero

En dan hebben we eindelijk een mooie DVD met de goede bitrate.... Ga het proberen; toch jammer dat het allemaal zo lang duurt...

• Roko
  • Niet online
Er zijn ook DVD authoring proggies die direct WMV files kunnen inladen. Met een paar kliks heb je er menuutje omheen en nog een klik verder wordt alles op DVD gezet. Zie bijvoorbeeld Sonic MyDVD of Cyberlink PowerProducer.

[ Voor 7% gewijzigd door Roko op 25-05-2004 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel niet goed kijken; maar hoe converteer ik wmv naar AVI met media encoder... alles wat ik zie is converteren naar wmv met andere settings dan het bronbestand.....

• Roko
  • Niet online
Waarom uberhaupt een avi file aanmaken? Sla die stap gewoon over en ga direct van wmv naar dvd, dat scheelt enorm veel tijd en hardeschijf ruimte :)

Op deze site vind je veel handige MovieMaker info:

http://www.eicsoftware.com/PapaJohn/MM2/MM2.html

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jsp#product=76

Hier vindt je een demo van adobe encore dvd. Niet goedkoop :( , maar regelmatig betiteld als een zeer goed en vooral gebruiksvriendelijke app.

iR Profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 14:17:
Roko; thanks a lot! Dus ff samengevat:

- WMV genereren met Windows movie maker op PAL hoge kwaliteit
- Converteren naar AVI formaat met windows media encoder
- Converteren naar MPG, M2V en MPA met cucusoft avi to DVD
- VOBjes maken met IFOEDIT
- DVD branden met nero

En dan hebben we eindelijk een mooie DVD met de goede bitrate.... Ga het proberen; toch jammer dat het allemaal zo lang duurt...
als je een lelijke kwaliteit wil moet je dat doen ja. Je moet de avi direct converteren naar vobjes (dvd). Dit kan na mijn weten maar met een progje: TMPGEnc DVD author. En dan dvd branden met nero of iets dergelijks

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 10:52:
[...]

als je een lelijke kwaliteit wil moet je dat doen ja. Je moet de avi direct converteren naar vobjes (dvd). Dit kan na mijn weten maar met een progje: TMPGEnc DVD author. En dan dvd branden met nero of iets dergelijks
Nee hoor, want dan zet hij hem alsnog om naar mpg, omdat DVD namelijk in MPEG-2 gecodeerd (is dit woord goed :?) is.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle replies; ik ga ff op zoek naar een van de genoemde pakketten..... (encore DVD, powerproducer of MyDvD)!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Je kan de avi's ook omzetten met Mydvd (weet niet precies de maker meer) en volgens mij kon je ook dingen instellen als bitrate. Het is echter alweer een tijd geleden dat ik het pakket voor het laatst gebruikt heb.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik vind trouwens cucusoft wel een fijn programma voor avi->dvd, maar wil niet met wmv, dan moet je eerst wmv->avi omzetten.
Pagina: 1