Toon posts:

[delphi] uploaden naar webmap?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik wil in een Delphi-applicatie een bestand uploaden naar een webserver (IIS 4.0). Deze webserver kan ik uitsluitend benaderen via een webmap in windows. Nu wil ik mijn programmaatje een tekstbestand laten uploaden naar die server.

Weet iemand hoe je in Delphi een webmap kunt gebruiken om ernaar te uploaden? (of misschien is er nog een andere methode om dit voor mekaar te krijgen)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien kun je wat met de WebDAV functionaliteit?
Linkje
(Ik vind er alleen maar iets over IIS 5, ik weet niet of het ook in 4 werkt...)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 25-05-2004 11:06 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je moet inderdaad WebDAV hiervoor hebben. Volgens mij werkt dat ook wel in IIS4 (hoe kun je ander die webmap hebben). Op MSDN zijn wel de specs van het protocol te vinden, maar ik heb geen linkje omdat ik het zo snel niet kon vinden.

WebDAV is iig een protocol dat gebaseerd is op HTTP/1.1, dus dan weet je een beetje wat je te wachten staat.

Het zou me overigens niets verbazen als er 3rd party componenten bestaan die kunnen WebDAVven...

[ Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 25-05-2004 12:34 ]

日本!🎌

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Zoals bijvoorbeeld IED

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
:? Ik heb zojuist een demo programmaatje van IED geprobeert om de server te benaderen: Geen resultaat.
Heb even gekeken, maar volgens mij wordt webDAV pas vanaf IIS 5 ondersteund, en ik wil iets uploaden naar een IIS 4 server...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

In je startpost lijkt het anders alsof die webmap al bestaat? Anders zul je óf moeten upgraden (come on, IIS4...) of een omweg verzinnen (bijv een ASP scriptje bouwen)

日本!🎌

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

_Thanatos_ schreef op 27 mei 2004 @ 20:13:
In je startpost lijkt het anders alsof die webmap al bestaat? Anders zul je óf moeten upgraden (come on, IIS4...) of een omweg verzinnen (bijv een ASP scriptje bouwen)
Joskin is medestagiair bij het bedrijf waar ik stage loop, en ik kan je vertellen dat de webmap idd al bestaat, en wordt beheerd door een extern bedrijf. Upgraden doen ze niet aan, en voor uploaden via een ASP script willen ze ons geen rechten verlenen, dat schijnt niet in ons pakket te zitten. |:( Vandaar dat die omweg via de webmap zou moeten...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1