isdn verbinding + adsl verbinding

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Is het mogelijk om twee internet verbindingen te hebben op een PC?

Ik ben dus standaard verbonden met wireless adsl, en wil daarbij een isdn verbinding opzetten om te telebankieren. Ik krijg dan de foutmelding "kan de poort niet openen".

Kan dit te maken hebben met dat ik op dat moment dus 2 internet verbindingen probeer op te zetten (adsl verbinding + isdn).

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:21
ThAcRoW schreef op 25 mei 2004 @ 10:43:
Is het mogelijk om twee internet verbindingen te hebben op een PC?

Ik ben dus standaard verbonden met wireless adsl, en wil daarbij een isdn verbinding opzetten om te telebankieren. Ik krijg dan de foutmelding "kan de poort niet openen".

Kan dit te maken hebben met dat ik op dat moment dus 2 internet verbindingen probeer op te zetten (adsl verbinding + isdn).
Een duidelijk antwoord kan ik je helaas niet geven, alleen eigen ervaring.

Moest laatst bij een bedrijf Friesland Bank telebankieren installeren :X Dat werkte met een inbelverbinding. Ze hebben daar internet via LAN(router) zodra je dan inbelde naar bank dan had je geen internet meer. Voor de rest werkte het perfect. Ik moest alleen 1x aangeven bij zo'n icon in taakbalk welke isdn apparaat het was.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Dit is wel degelijk mogelijk. Op m'n werk hebben we dit... weet echter niet hoe dit werkt.

Vraagje: werkt dat telebankieren niet gewoon via internet? Lang leve de Rabo/ABN/SNS zou ik zeggen....

DIT IS MIJN WEBSITE

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Dit is ook via de Friesland Bank. Die lui werken nog steeds met een inbelverbinding en volgens mij moet je vervolgens naar een website toe om in te loggen. Misschien weet Appie Heijn dit wel...

[ Voor 11% gewijzigd door shorty op 25-05-2004 10:57 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Lijkt mij dat het gewoon zou moeten werken. Maar als je het wil testen, zou je natuurlijk tijdelijk de ADSL verbinding (je wireless nic in dit geval dus) kunnen disablen; Als je ISDN-verbinding het dan wel doet, weet je waar het probleem ligt. Doet ie het dan nog steeds niet, dan is er dus iets met je ISDN aan de hand.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
en wat kan er met ISDN aan de hand zijn? de lijn is gewoon goed, ze kan ermee bellen etc.

ze heeft gewoon alles hetzelfde gelaten als toen, behalve dat ze nu adsl heeft inplaats van alleen isdn.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ThAcRoW schreef op 25 mei 2004 @ 11:16:
en wat kan er met ISDN aan de hand zijn? de lijn is gewoon goed, ze kan ermee bellen etc.

ze heeft gewoon alles hetzelfde gelaten als toen, behalve dat ze nu adsl heeft inplaats van alleen isdn.
En ook het (ISDN-)modem er tussen laten zitten :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 25 mei 2004 @ 11:19:
[...]

En ook het (ISDN-)modem er tussen laten zitten :?
Waartussen? De isdn kaart zit gewoon in de pc. Ze heeft in het huis een nieuwe isdn verbinding aangevraagd, deze is helemaal opnieuw aangelegt door kpn.

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44
Het lijkt me dat dit te maken heeft met de ISDN kaart zelf. En niet met het internet, of de verbinding ervan. Meestal kan je met die ISDN kaartjes een testje doen (loopbacktest); werkt dat wel goed?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ThAcRoW schreef op 25 mei 2004 @ 11:25:
[...]
Waartussen? De isdn kaart zit gewoon in de pc.
Dan had ik het een beetje verkeerd begrepen, ik ben ook maar menselijk.
Ze heeft in het huis een nieuwe isdn verbinding aangevraagd, deze is helemaal opnieuw aangelegd door kpn.
Misschien een heel stomme vraag dan, maar zitten alle kabels overal goed in?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
martijnn schreef op 25 mei 2004 @ 11:27:
Het lijkt me dat dit te maken heeft met de ISDN kaart zelf. En niet met het internet, of de verbinding ervan. Meestal kan je met die ISDN kaartjes een testje doen (loopbacktest); werkt dat wel goed?
Hoe doe ik dat? Heb totaal geen ervaring met ISDN, nooit gebruikt zelf :)

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 25 mei 2004 @ 11:28:
[...]

Dan had ik het een beetje verkeerd begrepen, ik ben ook maar menselijk.

[...]

Misschien een heel stomme vraag dan, maar zitten alle kabels overal goed in?
Geen probleem, kan gebeuren :)

Kabels zitten overal goed, deze heb ik zelf opnieuw aangesloten.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Omschrijving:
Deze splitter is geschikt om het ADSL signaal van het ISDN te splitsen. Deze splitter wordt geplaatst tussen het ISRA punt en de NT1. De splitter heeft drie RJ11 aansluitingen.

Dat lees ik net op norrod.nl. Kan dat het probleem zijn, aangezien er denk ik geen splitter is.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
aha, dat zal het zijn ja, dan stoort het signaal van ISDN je ADSL en vice versa.
Want als je em namelijk wel split, dan heb je ADSL, en nog twee ISDN lijnen. En zou wat je wil eigenlijk wel moeten kunnen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Jep, lijkt me ook.

Maar zou die splitter er niet al zitten? Vind ik het toch nog wel vreemd dat ze wel kan bellen gewoon... want dat gaat toch niet via adsl?

Kan nu niet checken want zit op me werk :(

[ Voor 27% gewijzigd door shorty op 25-05-2004 12:37 ]

Verwijderd

Ja, dat moet gewoon kunnen. Ik heb zelf ook ADSL-over-ISDN.
Ik kan gewoon inbellen met ISDN naar mijn werk en internetten over ADSL tegelijk.
Kan daarna ook nog gewoon telefoneren over de tweede ISDN-lijn.

code:
1
2
3
4
Splitter ------ NT1 -- ISDN-kaart
         \          \ 
          \          \-- Quatrofox --- telefoon  
           \--- ADSL

Verwijderd

Jongens (m/v),

wie denkt dat ISDN en ADSL elkaar kunnen bijten, is gek. Ik neem aan dat de KPN ADSl goed geinstalleerd heeft. Zodra je kan bellen en ADSL-i-netten tegelijk is alles OK en ik neem aan dat de KPN-monteur dat wel getest heeft.

Kortom, ik denk dat het grootste nprobleem in Windows zit, omdat je af en toe moet wisslelen van verbinding. Misschien kun je een Account aanmaken op een Workstation waarbij alleen de ISDN-verbinding werkt (oh nee, je LAN moet wel blijven werken... :) )

Punt van deze post: ISDN en ADSL staan los van elkaar

BoKKo heeft ook ADSL over ISDN, nix aan de hand.... 2 lijnen + i-net.... heerlijk...

Edit -brinx- was me een eind voor....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 13:03 ]

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Hmm oke dan zou dat moeten willen.

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er van de NT1 geen kabel rechtstreeks in de ISDN-kaart gaat. Is dat heel vreemd als dat niet zo is? Volgens je tekening zou dat wel moeten namelijk :)

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:03:
Jongens (m/v),

wie denkt dat ISDN en ADSL elkaar kunnen bijten, is gek. Ik neem aan dat de KPN ADSl goed geinstalleerd heeft. Zodra je kan bellen en ADSL-i-netten tegelijk is alles OK en ik neem aan dat de KPN-monteur dat wel getest heeft.

Kortom, ik denk dat het grootste nprobleem in Windows zit, omdat je af en toe moet wisslelen van verbinding. Misschien kun je een Account aanmaken op een Workstation waarbij alleen de ISDN-verbinding werkt (oh nee, je LAN moet wel blijven werken... :) )

Punt van deze post: ISDN en ADSL staan los van elkaar

BoKKo heeft ook ADSL over ISDN, nix aan de hand.... 2 lijnen + i-net.... heerlijk...

Edit -brinx- was me een eind voor....
Dan weten we iig zeker dat het met elkaar kan :)

In windows lijkt me ook sterk, aangezien het probleem pas is ontstaan NADAT ze is verhuisd en adsl heeft gekregen. HIervoor had ze alleen isdn en belde ze gewoon in. Het is dus gekomen nadat ze adsl heeft gekregen in haar nieuwe huis. Aan de computer is niets veranderd.

Maar denk dus dat het te maken heeft met die kabel uit de NT1, denk dat die er helemaal niet loops ;(

Zou dat zo kunnen zijn?

Verwijderd

De melding "kan de poort niet opnenen" heeft (denk ik) te maken met de combinatie Windows/Driver/ISDN modem. Deze foutmelding had ik ook wel eens, bij mij hielp een reboot wel eens, maar dat zal je allang uitgeprobeerd hebben.

Al andere (nieuwe of oudere/overnieuw) drivers geinstalleerd?

En idd, als de ISDN-kabel er niet in zit krijg je ook die "poort"-melding...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 13:15 ]

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Nu weet ik dus bijna zeker dat de kabel niet in de NT1 en de PC zit :)

Er is namelijk niets aan de drivers veranderd.

Ik probeer vanmiddag nog wel even een andere isdn kaart als er wel een kabel in de NT1 naar de PC mocht zitten.

Verwijderd

Tjah, als er geen kabel van PC---> NT1 loopt houdt het op natuurlijk....

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Jep idd.

Word die kabel standaard door KPN geplaatst van NT1 naar de PC of moet de gebruiker dit altijd zelf doen?

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Appie Heijn schreef op 25 mei 2004 @ 10:47:
Moest laatst bij een bedrijf Friesland Bank telebankieren installeren :X Dat werkte met een inbelverbinding. Ze hebben daar internet via LAN(router) zodra je dan inbelde naar bank dan had je geen internet meer.
Dat komt omdat tijdens het inbellen met isdn/analoog bij een default instellingen een nieuwe gateway krijgt. Al het verkeer wordt dat over de inbel verbinding gerouteerd en niet meer naar internet.

offtopic:
om dit op te lossen: Zet het overnemen van de default gw uit bij de properties van de inbelverbinding. En maar een statische route aan naar 172.16.0.1 (of 10.10.10.10 als dat ingesteld staat) via de inbelverbinding van de frieslandbank (dan kan de bankserver ook nog bereikt worden.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden alvast!

Weet iemand wat voor aansluiting er op zo'n NT1 zit? Een RJ-11 of een RJ-45?

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:21
ThAcRoW schreef op 25 mei 2004 @ 14:16:
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden alvast!

Weet iemand wat voor aansluiting er op zo'n NT1 zit? Een RJ-11 of een RJ-45?
RJ45 naar mijn weten.
Ist al gelukt? :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Pagina: 1