[PHP] Library systeem/class

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

Graag wil ik een PHP Library systeem maken, waarbij ik met zeer weinig moeite bepaalde modules kan inladen, afhankelijk van de wensen van de specifieke klant. Dit wordt dan de basis van een CMS, waarbij de omgeving van het CMS wordt vormgegeven, afhankelijk van de ingeladen modules.

Bij voorkeur zou ik een enkele class schrijven, die de benodigde bestanden include-t en de specifieke instellingen regelt voor iedere module.

Nu heb ik in het verleden al eerder een dergelijk systeem opgezet, maar ik loop daarin vaak tegen een aantal specifieke problemen aan. Zo worden alle variabelen, die worden 'ge-include' binnen een functie automatisch lokale variabelen voor de betreffende functie/method.

Graag zou ik eens het een en ander lezen over hoe een dergelijk systeem het best opgezet wordt. Dan kan ik het eindelijk 'ns een keertje ECHT goed regelen.

Bij deze dus de vraag of iemand suggesties heeft met betrekking tot leesvoer over dit onderwerp ... of wellicht kan dit topic gebruikt worden om wat ervaringen uit te wisselen.

Ik ben benieuwd naar de suggesties ... bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 14:28
Misschien heb je iets aan het fusebox idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ja, heb ik wel naar gekeken inderdaad ... wellicht nog wat dieper in graven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ik gebruik altijd een soort fusebox approach, waarbij de relevante module wordt geinclude op basis van parameters in de URL. Daardoor zijn alle globale variabelen gewoon bereikbaar in die module, hetgeen IMHO erg prettig werkt.

Rustacean