Apple Powerbook levering?

Pagina: 1
Acties:

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-12-2025

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Aangezien er aardig wat mensen zijn die de afgelopen tijd een PowerBook besteld hebben ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de levertijd van jullie PowerBook? De status van mijn levering staat al 4 dagen op 'Shipment Picked Up' in Shanghai en ik begin toch een vaag vermoeden te krijgen dat er iets mis is....

Verwijderd

Ik heb hem besteld bij de Machouse Rotterdam met custom opties (17 inch, met 128 mb VRAM en 5400 rpm disk) en hij was binnen 2 dagen binnen.
Dit is helaas niet standaard, maar ja ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb 'm uit voorraad gehaald, dus ik had 'm meteen, ben niet zo geduldig :+

Maar misschien dat je even contact op kan nemen met die store?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Volgens de store toen ik hem bestelde is de levertijd ongeveer 2 weken

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Volgens mij krijg je die statusen alleen te zien als je bij de AppleStore zelf besteld. Online dus. En de AppleStore online staat nou niet echt bekend om zijn goede levertijden. Als het een stock model is wacht je nog steeds een week, als het een BTO/CTO is dan duurt dat nog wel een paar weken extra meestal.

Tip als je snel een Apple wilt hebben, ga naar de dealer die bij jou in de buurt zit en in 9 van de 10 gevallen kan je hem gelijk meenemen. :)

kleurbleur.nl

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Ik heb 'm direct bij de Apple Store besteld, en het ding is dus al verzonden. Ik denk niet dat Apple op dit moment nog 'invloed' heeft op het proces, as in het is nu aan het transport bedrijf (Kuehne & Nagel) om het ding hier te krijgen. Ik heb net een e-mail gestuurd naar Kuehne & Nagel Airfreight om te kijken of zij mij kunnen vertellen waar m'n shipment is gebleven en of deze echt nog vast zit in Shanghai en waarom. Ben benieuwd...

Verwijderd

ik had hem 15mei bestelt en kreeg hem gister :) :D SUPER dinkie!!!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 12:47:
ik had hem 15mei bestelt en kreeg hem gister :) :D SUPER dinkie!!!
Wanneer heb je het bevestigings emailtje gehad van Apple dat hij echt verstuurd is geworden?

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 07:56
mijn CTO deed er een week over om geleverd te worden bij macsupport. ik heb wel het gevoel dat ze al een aantal van de machines die ik ik heb aangeschat al reeds besteld hadden. meestal duurt het een werkdag of 10 voor een hele cto om geleverd te worden

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 11:23:
Ik heb hem besteld bij de Machouse Rotterdam met custom opties (17 inch, met 128 mb VRAM en 5400 rpm disk) en hij was binnen 2 dagen binnen.
Dit is helaas niet standaard, maar ja ;)
Dat is heel goed om te horen! Ik ga misschien eind deze week een BTO 12" bestellen bij hun. Deden ze bij jou moeilijk over BTO? Toen ik vorig jaar oktober langs ging om te vragen voor een 15" BTO toen kon het niet.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 13:45

fcs

had mijn powerbook via pc-prive besteld. binnen 2 werkdagen had ik hem binnen.

de rest kon langer wachten op hun normale laptops :p
ze hadden hem ook nog eens thuis bezorgt (doen ze normaalgesproken niet).

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 25 mei 2004 @ 13:10:
[...]

Dat is heel goed om te horen! Ik ga misschien eind deze week een BTO 12" bestellen bij hun. Deden ze bij jou moeilijk over BTO? Toen ik vorig jaar oktober langs ging om te vragen voor een 15" BTO toen kon het niet.
Ik heb ze toen gemailed met mijn configuratie wensen en ze hebben meteen de bestelling gedaan.
Was eigenlijk van plan om vorige week vrijdag de bestelling in de winkel te doen, maar nu ik ze had gemailed was hij er al :)

BTO is geen probleem, alles was dik in orde.
Voor de levertijd zijn er geen garanties natuurlijk (ik had waarschijnlijk gewoon vet mazzel)

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:47:
[...]

Ik heb ze toen gemailed met mijn configuratie wensen en ze hebben meteen de bestelling gedaan.
Was eigenlijk van plan om vorige week vrijdag de bestelling in de winkel te doen, maar nu ik ze had gemailed was hij er al :)

BTO is geen probleem, alles was dik in orde.
Voor de levertijd zijn er geen garanties natuurlijk (ik had waarschijnlijk gewoon vet mazzel)
Ik vind het niet erg om te wachten maar het liefst niet 2 weken ofzo.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

Maximus

There is no substitute

Inderdaad, mijn ipod duurde ongeveer 8 dagen om geleverd te worden bij de deur. Het nadeel bij mijn bestelling was dat Apple tijdens mijn bestelling de groote had verhoogd van 10 naar 15gb. Deze hebben ze toen zelf vervangen door een andere

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Mooi, ik zag net dat er verandering is in mijn tracking status. Mijn PowerBook is vanochtend om 05:32 (GMT) aangekomen in Luxemburg. Als het goed is neemt TNT het nu over en kan ik mijn PowerBook in 1 a 2 dagen verwachten. Overigens, voor de liefhebbers, ik weet niet of deze link al genoemd is maar als je via de Apple Store besteld kan je eventueel de status van de shipment bekijken op http://www.apecode.com/appletrack/. Deze werkt een stuk beter dan de standaard Apple tracking page.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Vrijdag besteld, gisteren (dinsdag) gearriveerd. Maar dat is via MacWareHouse, dus vast op voorraad...

No production networks were harmed during this posting

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Nou, m'n PowerBook is opgehaald door TNT, dus de kans is zo'n beetje 100% dat ik 'm morgen krijg! Lekker, dan heb ik van het weekend nog wat te doen ;)

Verwijderd

ik heb er nog 1 in bestelling staan, even kijken waar die nu is.
Hij is nu nog in Taiwan :P maar hij wordt met express geleverd, omdat me vorige beschadigd was.

hmm :P naja heb tenminste 1 :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 20:59 ]

• Alpha-sphere
Vandaag mijn Powerbook 15" 1,25 Ghz verkocht en gelijk een Powerbook 12" CTO besteld bij machouse rotterdam. Volgens de account manager daar is de standaard levertijd voor CTO ongeveer 3 weken :( ik weet niet of ik wel 3 weken zonder een mac kan hoor. Ik begin nu al ontwennings verschijnsellen te krijgen.

Verwijderd

Ok , het is alweer lang geleden, dat ik m'n powerbook kocht bij Apple (eerste serie G4 laptops), maar toen de TiBook net uit was, moest je er dik 2 maanden op wachten!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Ik heb de mijne inmiddels.. Wat is het toch mooi spul.... Ben nu effe wat zut aan het herinstalleren en dan wat spulletjes configureren en dan kan ik aan de slag ;)

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 20:12

oscarvdb

and like that...

Sixkiller schreef op 28 mei 2004 @ 17:03:
Ik heb de mijne inmiddels.. Wat is het toch mooi spul.... Ben nu effe wat zut aan het herinstalleren en dan wat spulletjes configureren en dan kan ik aan de slag ;)
Post je wel wat uitpak- en kwijlfoto's? :)

... he's gone.

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Uhhh, nee :) Ik ben digicam-loos :( Dat wordt dan maar m'n volgende aanschaf...

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik em voor 16 uur bestel hebk em morgen binnen 8-)
Dat breekt denk ik vele records :9

• Sage
bbrother schreef op 30 mei 2004 @ 20:07:
Als ik em voor 16 uur bestel hebk em morgen binnen 8-)
Dat breekt denk ik vele records :9
Ook BTO's? ;)

kleurbleur.nl

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eh nee dat dan niet :)

• Maximus

Maximus

There is no substitute

voor de powerbook die ik wil staat ook een shipping binnen 24 uur. Ik denk dat als ik hem donderdag ga bestellen dat ik hem dan of vrijdag of zaterdag heb. En anders maandag

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Sage
bbrother schreef op 31 mei 2004 @ 09:14:
[...]

Eh nee dat dan niet :)
Zo'n idee had ik al... ;)

kleurbleur.nl

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

M@ximuS schreef op 31 mei 2004 @ 09:25:
voor de powerbook die ik wil staat ook een shipping binnen 24 uur. Ik denk dat als ik hem donderdag ga bestellen dat ik hem dan of vrijdag of zaterdag heb. En anders maandag
Shippen binnen 24 uur, komt nog 'reistijd' van 3-7 werkdagen bij als je even oplet op die bestelsite. Je hebt het toch over de AppleStore?

... he's gone.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

oscarvdb schreef op 31 mei 2004 @ 12:29:
[...]

Shippen binnen 24 uur, komt nog 'reistijd' van 3-7 werkdagen bij als je even oplet op die bestelsite. Je hebt het toch over de AppleStore?
ja ik heb het over de apple store, maar komen die stock dingen niet uit Ierland ?

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

M@ximuS schreef op 31 mei 2004 @ 12:30:
[...]

ja ik heb het over de apple store, maar komen die stock dingen niet uit Ierland ?
Zou best kunnen, maar er staat bij de helpfunctie dat het eerst de 24 uur duurt om dat ding klaar te maken voor verzending, en dat de levering dan nog es 3-7 werkdagen bezig is. Kan ik ook niks aan doen :+

... he's gone.

Verwijderd

hoe zit het met die studentenkorting. Want volgens een medewerker in Woerden is die korting 4 % maar op de Apple store online lijkt die korting een stuk meer te zijn. Hoort dit niet overal gelijk te zijn???

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

De online Apple Store hanteert 8%, wat resellers geven mogen ze natuurlijk zelf weten.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Ben vanmiddag bij een Apple store geweest om eens een Powerbook te inspecteren. Studentenkoring was daar 6% (online store heb ik inderdaad ook ergens 8% gelezen). Was trouwens de store in r'dam. Zij gaven een levertijd op van 2 weken (voor een custom).

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Pagina: 1