met papier mache kun je alles maken!!
http://www.microsoft.com/...t/advtshoot/x0a_tool.mspx
DHCP Server Locator Utility
(DHCPLOC.EXE)
Displays the DHCP servers active on the subnet. It generates alert messages if it detects any unauthorized DHCP servers. It also reports on packets it detects from DHCP servers; you can specify whether it reports on packets from all DHCP servers, or only from unauthorized servers.
werkt niet onder 2000
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
Wat voor een windows server is het? NT4/2000/2003
Ik ga er nu even van uit, dat je alle rechten hebt als administrator.....
Als je al weet welke server het is, kan je op de machine zelf kijken.
Of installeer bij jezelf het adminpack voor windows clients.
Dat die DHCP Server Locator Utility niet werkt, komt misschien door de verkeerde resource kit versie?
Ik ga er nu even van uit, dat je alle rechten hebt als administrator.....
Als je al weet welke server het is, kan je op de machine zelf kijken.
Of installeer bij jezelf het adminpack voor windows clients.
Dat die DHCP Server Locator Utility niet werkt, komt misschien door de verkeerde resource kit versie?
Microsoft Network Monitor draaien of Ethereal ofzo op een machine die op een management port op de switch hangt? Ofwel.. sniffen dus..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
Is dat niet een beetje overdone?
Ik ben het eens met jappo112.
Op een machine met verkeerd ipadres ff ipconfig /all
en dan weet je de DHCP server.
Ik ben het eens met jappo112.
Op een machine met verkeerd ipadres ff ipconfig /all
en dan weet je de DHCP server.
Loop naar de user toe, doe een "ipconfig /all" en tada .. het IP adres van de DHCP server wordt getoond.Servowire schreef op 25 mei 2004 @ 09:57:
Iemand op het netwerk op mn stage heeft een 2e DHCP server draaien waardoor er veel mensen verkeerde IP adressen krijgen... is er een tool voor Windows om DHCP servers te bekijken in je netwerk? voor Linux kan ik het wel, maar dat mag ik niet draaien...
Je zou ook eens ff moeite doen he, zoals ook al niet blijkt uit mijn bovenstaande antwoord.
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()