[Php] Twee tabbelen naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 15:22
Hi, :)

ik ben bezig met een website waar foto's op komen te staan. Ik wil nu steeds 2 foto's naast elkaar laten zien, mijn vraag is hoe kan ik dit het beste gaan doen.

Ik vraag de foto's op via een while luste en dan met een query uit de mysql database. De foto's worden steeds opgevraagd met mysql_fetch_object en worden dan in een tabel gezet.

Mijn vraag is nu hoe krijg ik 2 van die tabelen waar steeds 1 foto in staat naast elkaar??of kan ik dit beter anders oplossen.

Iemand enig idee? :9

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
een count maken, die na de even genummerde td's een nieuwe row maakt ??

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JoostMartijn schreef op 25 mei 2004 @ 09:56:
Hi, :)

ik ben bezig met een website waar foto's op komen te staan. Ik wil nu steeds 2 foto's naast elkaar laten zien, mijn vraag is hoe kan ik dit het beste gaan doen.

Ik vraag de foto's op via een while luste en dan met een query uit de mysql database. De foto's worden steeds opgevraagd met mysql_fetch_object en worden dan in een tabel gezet.

Mijn vraag is nu hoe krijg ik 2 van die tabelen waar steeds 1 foto in staat naast elkaar??of kan ik dit beter anders oplossen.

Iemand enig idee? :9
Zoals de mensen in Webdesign & Graphics je ook zouden zeggen: gebruik liever divs dan tables. Tabellen zijn voor tabulaire data, en bovendien is dit veel makkelijker aan te pakken in divs omdat je niet met rijen te maken hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 14:10
(heel erg versimpeld)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?PHP

$sql_fotos = "select * from fotos";
$exc_ fotos = mysql_query($sql_fotos) or die(mysql_error);
$i=0;
PRINT("<TABLE><TR>");
WHILE($rst_fotos = mysql_fetch_array($exc_fotos)){
  IF($i % 2 == 0){
    PRINT("<TR>");
  }
  $i++;
  PRINT("<TD>".$rst_fotos['id']."</TD>");
  IF($i % 2 == 0){
    PRINT("</TR>");
  }
}
PRINT("</TABLE>");
?>

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 08:56

esf

Ook moet je rekening houden met het afmaken van de tabel als hij na de laatste iteratie oneven is, dus als de laatste rij maar 1 kolom heeft en geen </TR> daarachter.

[ Voor 86% gewijzigd door esf op 25-05-2004 10:53 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Maar waarom inderdaad zo moeilijk doen... Gewoon divjes met float:left en je kunt er zoveel achter elkaar gooien als je wilt. Een div eromheen voor de breedte (2 dus) en klaar.

Niks tabellen afmaken, modulus, etc..

Een beetje HTML-kennis kan je PHP-leven ook een hoop vereenvoudigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 15:22
Hmm. ik zat mijn oude topics nog eens te bekijken de oplossing is veel makkelijker

Je gaat gewoon een teller maken die 0 of 1 kan worden in een een loop als die die 0 is wordt ie 1 en andersom. Als die 1 is maakt die een nieuwe rij<TR> met daarin een nieuwe <TD> als die dan 0 wordt maakt die alleen een <TD> en sluit die de <TR> af </TR>

als die dan weer 1 wordt maakt ie weer een nieuwe rijd. In de <TD> kun je dan gewoon weer een nieuwe tabel beginnen.

Joost

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de aanpak van Bosmonster gaan... Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Pagina: 1