[Kabels] Hoe ruim je ze op?

Pagina: 1
Acties:
  • 677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:10

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hier op mijn stagebedrijf hebben we een hele berg netwerkkabels, voedingkabels en noem het allemaal maar op. Nu willen we het graag netjes opruimen. zodat je makkelijk een kabel kan pakken wanneer nodig. Nu zit allemaal in dozen, wat met veel kabels in de knoop raakt (oprollen wordt vaak vergeten).

Mijn vraag: Weet iemand soms een handig systeem om kabels op te ruimen? Het gaat om ongeveer een 1 Km aan kabelwerk in de voorraadkast. Behoorlijk wat dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 25-05-2004 09:58 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 09:46
Tie Strips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
nee, geen Tie strips. gebruiken we al.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon oprollen lijkt me wel handig. Uit de knoop halen en elastiekje erom enzo..... EN dan gewoon stapelen. Oh ja, en labelen van kabel qua aantal meters en functionaliteit (bv UTP straight / cross) wil ook wel eens helpen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 13:46

André

Analytics dude

Wij gebruikten van die klitteband stroken, makkelijk op maat te knippen en zo los te halen om hergebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47102

haken aan de muur maken om de kabels overheen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

tja er bestaat geen "beste methode" in de praktijk is dat onbegonnen werk om op te ruimen

als je het echt wilt doen moet je een soort hang systeem nemen, d.m.v. 1 ijzeren staaf en daar de kabels overheen hangen

of 2 ijzeren staven waarin je de "stekkers" hangt en de rest v.d. kabel hangt eronder

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90185

hang ze over de kapstok of iets waar je ze aan kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 19:07

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Hier het antwoord:

Klitteband!!!!!!

Altijd herbruikbaar!
Makkelijk los te halen bij gebruik van de betreffende kabel en makkelijk weer vast te zetten.

_/-\o_ aan Andre

[ Voor 7% gewijzigd door Snoeiman op 25-05-2004 10:04 ]

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61856

Oprollen op een of andere rol? En die op een plaats handige bevestigen waar je als het nodig is ff snel een stuk kabel kan afrollen en op maat kan maken. De rest oprollen en met van die klitteband stroken vast maken en ergens in de buurt opbergen. Als er dan een rol op is kan je er snel ff een nieuw stuk in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Dat hang systeem is wel iets denk. Al die kabels is toch de grootste hardware ellende van een systeembeheerder of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Oprollen, stukkie klitteband er om heen, en gewoon aan buizen hangen of opstapelen als het grote rollen zijn.
edit:
Doh! Loop je weg van je PC, vergeet je op Verstuur bericht te klikken. Ben ik hier weer de spuit 11 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Victor op 25-05-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Korte kabels (1-1.5meter) kan je met behulp van een soort 'kam' (horizontale strip met sleuven erin die groter zijn de dan kabel maar kleiner dan de stekkers) makkelijk ophangen waardoor ze minder snel in de knoop raken.

Voor langere kabels heb ik nog niets gevonden, behalve opbergen in aparte platte dozen, maar dat kost veel ruimte en je moet de discipline hebben om iets op de doos te schrijven (wat ook al niet zal gebeuren als het opruimen van kabels al een probleem is :) )

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:11
Als stroom door een spoel of opgerolde kabel stroomt dan genereert dat een magnetish veld!!

Met 2 spoelen of opgereolde kabels bij elkaar krijg je ook nog eens inductie!!

Oprollens is niet zo'n heel erg goed idee, het kan andere apparaten storen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
_bas_ schreef op 25 mei 2004 @ 10:16:
Korte kabels (1-1.5meter) kan je met behulp van een soort 'kam' (horizontale strip met sleuven erin die groter zijn de dan kabel maar kleiner dan de stekkers) makkelijk ophangen waardoor ze minder snel in de knoop raken.

Voor langere kabels heb ik nog niets gevonden, behalve opbergen in aparte platte dozen, maar dat kost veel ruimte en je moet de discipline hebben om iets op de doos te schrijven (wat ook al niet zal gebeuren als het opruimen van kabels al een probleem is :) )
De kleine kabels zijn hier op mijn stage ook het probleem niet. alleen de lange kabels liggen er als een troepje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 17-06 17:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dekaasboer schreef op 25 mei 2004 @ 10:17:
Als stroom door een spoel of opgerolde kabel stroomt dan genereert dat een magnetish veld!!

Met 2 spoelen of opgereolde kabels bij elkaar krijg je ook nog eens inductie!!

Oprollens is niet zo'n heel erg goed idee, het kan andere apparaten storen.
Als ik kabels opberg haal ik meestal wel de stekker eruit ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106207

ik zou zeggen een metalen tuinslangrol en daar dan je kabels overheen hangen zo hebben we het ook gedaan bij ons op het werk en het ziet ook nog goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 16:36
Een soort tuinslanghaspel waar je kabels op kunt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 106207 schreef op 25 mei 2004 @ 11:20:
ik zou zeggen een metalen tuinslangrol en daar dan je kabels overheen hangen zo hebben we het ook gedaan bij ons op het werk en het ziet ook nog goed uit.
Dat bedacht ik net ook even. Op mijn stage zeiden dat het wel een mooi idee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Snoeiman schreef op 25 mei 2004 @ 10:03:
Hier het antwoord:

Klitteband!!!!!!

Altijd herbruikbaar!
Makkelijk los te halen bij gebruik van de betreffende kabel en makkelijk weer vast te zetten.

_/-\o_ aan Andre
Dubbelzijdig klitteband, waanzinnig spul :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 18-06 13:46

André

Analytics dude

Anoniem: 19137 schreef op 25 mei 2004 @ 12:22:
[...]

Dubbelzijdig klitteband, waanzinnig spul :D
Echt wel, voor de kabelbende onder je buro kleine stukjes gebruiken, voor de kabelbende in de patch ruimte grotere stukken, geweldig, makkelijk los te halen, re-usable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Dr was hier eens een draadje met daarin een soort van pats foto's van hoe ze hun kabel en dergelijke allemaal weggewerkt hadden.. k zal een kijken of ik die nog terug kan vinden.

/edit
Search werkt niet ofzo :?

[ Voor 14% gewijzigd door Dark_M op 25-05-2004 15:27 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114239

Rol ze op in een 8-je, dan kun je ze zo weer uitlopen(zonder af te rollen)
het achtje kun je dubbel vouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 17-06 14:10
Thuis gebruik ik van die ijzerdraadjes omhuld door plastic, die meestal bij zon btje elk kabeltje wel erbij zitten. in wit en zwart.

die zijn zeker relaxed en ook weer herbruikbaar. dubbelzijdig klittenband werkt ook zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/9000_9999/9900/9950/9955/995501_AB_00_FB.EPS.jpg
Conrad Artikelnr.: 995501

Maar voor de prijs kun je beter even zelf achter de naaimachine duiken als je een boel van die binders nodig hebt.

Alternatief kun je elastiek met een houtje gebruiken (sluit dan op dezelfde manier als die Noorse jassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109367

Ik sla ze een x-aantal keer dubbel totdat ik ongeveer 0,5 mtr lengte heb. Hier maak ik een doodeenvoudige platte knoop in en gooi het in een doos waar meer kabels van deze lengte in liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bij PC's die in het zicht stonden hebben wij op mijn vorige stagebedrijf gewoon klitteband en kabelgoten gebruikt. PC's die niet in 't zicht stonden hadden geen prioriteit.

Grote hoeveelheden kabels waar jij het over hebt, weet ik niet precies hoe ik me dat moet voorstellen? Is het een soort patchruimte? Is het gewoon voorraad van kabels die ooit gebruikt kunnen gaan worden, maar nu niet gebruikt wordt?

In geval van patchkast: Laat dat door een installatiebedrijf doen, die weten hoe ze dat moeten wegwerken en dan gebeurd het ook goed en professioneel.

In geval van voorraad: Kan je ze niet gewoon ophangen?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sla ze een x-aantal keer dubbel totdat ik ongeveer 0,5 mtr lengte over heb. Hier maak ik een doodeenvoudige platte knoop in en gooi het in een doos waar meer kabels van deze lengte in liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 109367 schreef op 25 mei 2004 @ 15:39:
Ik sla ze een x-aantal keer dubbel totdat ik ongeveer 0,5 mtr lengte over heb. Hier maak ik een doodeenvoudige platte knoop in en gooi het in een doos waar meer kabels van deze lengte in liggen.
dubbel post

Maar:
Zo hadden wij het hier ook gedaan, maar omdat niet iedereen het deed, werd het een zooitje en dat was dus niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 25-05-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Anoniem: 109367 schreef op 25 mei 2004 @ 15:38:
Ik sla ze een x-aantal keer dubbel totdat ik ongeveer 0,5 mtr lengte heb. Hier maak ik een doodeenvoudige platte knoop in en gooi het in een doos waar meer kabels van deze lengte in liggen.
Kan, maar signaal kabels moet je wel een beetje voorzichtig mee zijn.
Nooit om de elleboog oprollen en knopen liever niet.

Al met al is de manier van ophangen die al gesuggereerd is de beste imho.
En dan de tuinslang ophang dingen helemaal. ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aZuL2001 schreef op 25 mei 2004 @ 15:43:
[...]

Kan, maar signaal kabels moet je wel een beetje voorzichtig mee zijn.
Nooit om de elleboog oprollen en knopen liever niet.

Al met al is de manier van ophangen die al gesuggereerd is de beste imho.
En dan de tuinslang ophang dingen helemaal. ;)
Ik begrijp dat je de knopen niet erg strak moet trekken, maar als je hem niet al te vast knoop dan zal dat toch niet de kabel beschadigen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
De kabel kan wel wat hebben, maar backstage in het theater o.a. knopen ze je op als je signaalkabels om de elleboog opbost, of er knopen in legt. ;)

Het is beter om het niet te doen, maar je bepaalt het (thuis iig) zelf.

Maar losjes een knoop zal waarschijnlijk weinig kwaad kunnen.
Strak om de elleboog oprollen, niet doen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Overschakelen naar een Wireless systeem ;)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 17-06 17:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Backstage schreef op 25 mei 2004 @ 21:41:
Overschakelen naar een Wireless systeem ;)
Dan heb je juist alleen maar meer kabels die je op moet bergen ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Janoz schreef op 26 mei 2004 @ 08:42:
[...]

Dan heb je juist alleen maar meer kabels die je op moet bergen ;)
Uh ja, waar laat je je dan de oude kabels. Meer kabels dus. En dan komt het ernog bij dat een wireless systeem duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radio999
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-02 13:36
beetje oud topic maar voor de search fanaten handig om op door te breien;

ik zag bij een fietsenmaker een metalen buis waar hij zijn velgen en banden aan ophing. die buis kwam uit een blok aan de muur en hij schoof dus gewoon alles eraan. dat is misschien nog wel zelf te fabriceren.

ik zelf had nog een kledingkast die ik niet gebruikte, over de buis waar de klerenhangers aan horen heb ik alle kabels gedrappeerd.

Het wordt gister kouder dan buiten

Pagina: 1